MC på gule plader.....
Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 29-10-01 16:31

Hmmm.....kan subj. lade sig gøre...??

//Jesper Lau

Fra : Evan Agerbo

Dato : 29-10-01 17:18

Jeg har ladet mig fortælle at Lars Bang arbejder enhel del på dette emne,
men hvor langt han er nået ved jeg ikke.
VH Evan

Fra : Morten Juel

Dato : 29-10-01 17:29

> Jeg har ladet mig fortælle at Lars Bang arbejder enhel del på dette emne,
> men hvor langt han er nået ved jeg ikke.
hehe skal man så skære bagsædet væk ? )

Mvh
Morten

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 30-10-01 11:35

In article <9rk044$ctb$1@sunsite.dk>, MP@mail1.stofanet.dk says...
Hello Morten
> hehe skal man så skære bagsædet væk ? )
Næææeee.....men der er flere modeller (min egen f.eks) der ikke kan
indregistreres / typegodkendes til befordring af mere end en person.
Derfor kan det vel heller ikke være meningen at der skal betales fuld
afgift, og kan man spare lidt på afgiften gør jeg det da meget gerne.
Desuden vil den gule plade stå flot til min gule MC...

//Jesper Lau

Fra : Per Pedersen

Dato : 29-10-01 17:27

"Jesper Lau Lindhardt" <jl@sygpludd.hosp.dk> wrote in message

> Hmmm.....kan subj. lade sig gøre...??
>
> file://Jesper Lau

DMC har rodet meget med dette emne. Jeg ser lige om det er muligt at få
mc-politik-professor Rolf Skovløkke til at give en kort redegørelse om
emnet.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Pein

Dato : 29-10-01 18:36

"Jesper Lau Lindhardt" wrote ...

> Hmmm.....kan subj. lade sig gøre...??

Nej, ikke nu, men DMC kæmper for sagen.

Mvh. Pein

Fra : Jens Jessen

Dato : 30-10-01 10:18

Der er da indtil flere Nimbus motorcykler registeret på gule plader, og
tilmed nogen på papegøjeplader. Hvis det var legalt før i tiden, og ikke er
der nu er i lov imod, så må det stadig være legalt.

Journalist Jens Jessen (DJ)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. 8657 7201 Fax. 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : boe

Dato : 30-10-01 10:41

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message

> ,og ikke er der nu er i lov imod,

Sådan ca. hvad betyder ovenstående sætning? Journalist - fnis, fnis

Nå, seriøst, så tror jeg såmænd ikke, at det er et decideret lovspørgsmål,
nærmere et "bekendtgørelses spørgsmål" om hvorvidt forskellige
detailforskrifter i forhold til afgiftsbegunstigelse er/kan opfyldes af en
MC.

Bo, VF1000F

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 30-10-01 11:38

In article <3bde7590$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net>,
bem@NOSPAMbellesystems.com says...
Hello Bo.
> [...]
> nærmere et "bekendtgørelses spørgsmål" om hvorvidt forskellige
> detailforskrifter i forhold til afgiftsbegunstigelse er/kan opfyldes af en
Hvad så med f.eks. Suzuki GSXR400R og Ducati 900 SL der ikke er
typegodkendt til befordring af mere end en person...?? (da der ikke er
fodhvileranordninger til evt. bagsædepassager, samt bagsæde...

//Jesper Lau

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-10-01 11:43

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> der nu er i lov imod, så må det stadig være legalt.

Det kræver kun en tidsmaskine til at tage tilbage til "dengang" og få synet
sin "nye" maskine. Den skal så blot konserveres grundigt og gemmes godt
inden man tager tilbage til nutiden og tager den ud af hi'et.

Når der ændres bekendtgørelser sker det hedligvis kun sjældent med
tilbagevirkende kraft ... Også derfor at "gamle" motorcykler uden blinklys,
eller biler uden seler stadig er lovlige at køre rundt på/i

Jeg kan se i mit regnskav at jeg har kørt 8800km for mit arbejde. Det er da
egenligt en stor del af de 36000km der hidtil er løbet på tælleren ... En
pegaso med sidetasker og en stor "pizzabox" vil sagtens kunne klare mit
bagage behov. Og hvis jeg så mod ikke at måtte afmontere "bagagerummet" og
ikke køre med passagerer kunne få en lempeligere afgift - så var jeg på vej
til at underskrive slutsedlen ...

/Anders Majland

Fra : Armand

Dato : 30-10-01 16:41

> [...]
ikke er
> der nu er i lov imod, så må det stadig være legalt.

Sikker?

På gule plader måske; men eftersom at de såkaldte papegøjeplader ikke
eksisterer længere i godkendelses og afgiftsherakiet (noget med: "gerne
passagerer udenfor arbejdstid; men kun under betingelse af flytbar sæde
og ingen vinduer i lastrum"!), kan jeg ikke forestille mig
papegøje-plader i brug i dagens danmark. Ejheller som tidstypiske
eftermonterede á "øjet i hånden-pladerne" :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-10-01 22:42

Jens Jessen wrote:

> Der er da indtil flere Nimbus motorcykler registeret på gule plader, og
> tilmed nogen på papegøjeplader. Hvis det var legalt før i tiden, og ikke er
> der nu er i lov imod, så må det stadig være legalt.

Jo, men så var der jo lige det der med sidevognen.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : boe

Dato : 30-10-01 12:24

"Jesper Lau Lindhardt" <jl@sygpludd.hosp.dk> wrote in message

> Hmmm.....kan subj. lade sig gøre...??

Ud fra de hidtidige indlæg skulle man jo ikke tro det. Men se nu her:
http://www.danmark.dk/artikel.asp?page=publ&objno=1514674
I andet afsnit står: "I dag kan solomotorcykler godkendes til varetransport
og dermed indregistreres på gule nummerplader."
Man kan altså tilsyneladende godt indregistrere en mc på gule plader! I
følge forslaget skal det så yderligere være tilladt at tilkoble en anhænger
til varetransport.

Tag den

Bo, VF1000F

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 30-10-01 12:33

In article <3bde8dd8$0$9445$4d4eb98e@news.dk.uu.net>,
bem@NOSPAMbellesystems.com says...

Hello Bo

> Men se nu her:
> http://www.danmark.dk/artikel.asp?page=publ&objno=1514674

Lyder interessant. Man kan, med andre ord, påmontere et
Krauser-bagagebærer på sin "scooter" og få den ud på gule plader....
MEGET interessant og helt sikkert noget jeg vil arbejde videre
på....TAK...

//Jesper Lau

Fra : boe

Dato : 30-10-01 12:35

> [...]
> Krauser-bagagebærer på sin "scooter" og få den ud på gule plader....
> MEGET interessant og helt sikkert noget jeg vil arbejde videre

Selv tak - men glæd dig nu ikke for tidligt. Du er oppe mod Told og Skat, og
det kommer der ualmindeligt sjældent noget godt ud af !!

Bo, VF1000F

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-10-01 22:47

Jesper Lau Lindhardt wrote:

> [...]
> Krauser-bagagebærer på sin "scooter" og få den ud på gule plader....
> MEGET interessant og helt sikkert noget jeg vil arbejde videre

Jeg ved at AUTO-BANG fik godkendt en øvert på gule plader.

Fra : Pein

Dato : 31-10-01 00:25

"Ib Jakobsen" wrote ...

> Jeg ved at AUTO-BANG fik godkendt en øvert på gule plader.

Hvor meget sparede de i registreringsafgift?

/Pein

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-10-01 12:23

Pein wrote:

> "Ib Jakobsen" wrote ...

> Hvor meget sparede de i registreringsafgift?

Jeg ved det ikke. Men det har nok ikke været ret meget.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-10-01 12:40

> I andet afsnit står: "I dag kan solomotorcykler godkendes til
varetransport
> og dermed indregistreres på gule nummerplader."

Men der gives ingen rabat på registreringsafgiften ... og det er jo den
vægtigste grund til at ønske "gule plader" ...

> I følge forslaget skal det så yderligere være tilladt at tilkoble en
anhænger
> til varetransport.

Og det er det jo som bekendt blevet ...

Mvh
/A

Fra : boe

Dato : 30-10-01 12:49

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:9rm3h1$fr7$1@sunsite.dk...
> varetransport
>
> Men der gives ingen rabat på registreringsafgiften ... og det er jo den
> vægtigste grund til at ønske "gule plader" ...

Interessant - hvorfor kan man så få gule plader på? Er det for at
erhvervsdrivende skal kunne opnå momsreduktion?

Bo, VF1000F

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 30-10-01 13:23

In article <3bde9396$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net>,
bem@NOSPAMbellesystems.com says...

Hello...
Jeg har netop talt med T&S som oplyser at de intet kender til reglen (som
Bo skrev om i tidliger indlæg), og henviser til Folketingets B-42.
Hmmm...endvidere blev det oplyst at der ikke ville komme reduktion af
reg. afgift da MC ikke blev sidestillet med "varetransport"..:!!
Endnu en grund til at gå MEGET længere med sagen....

> Interessant - hvorfor kan man så få gule plader på? Er det for at
> erhvervsdrivende skal kunne opnå momsreduktion?
Godt spm....

//Jesper Lau

Fra : boe

Dato : 30-10-01 13:33

> Jeg har netop talt med T&S som oplyser at de intet kender til reglen (som
> Bo skrev om i tidliger indlæg), og henviser til Folketingets B-42.

Hi hi - det ender med at blive helt morsomt. Hentet fra www.folketinget.dk:

B 42:
Forslag til folketingsbeslutning om afskaffelse af lov om butikstid m.v.

Bo, VF1000F

Fra : Claus Rolsted

Dato : 31-10-01 19:28

"boe" skrev i en meddelelse
> Hi hi - det ender med at blive helt morsomt. Hentet fra
www.folketinget.dk:

> B 42:
> Forslag til folketingsbeslutning om afskaffelse af lov om butikstid m.v.

Er du nu også sikker på at det er fra i år? De nulstiller hvert år.........
Følgende er klippet fra Folketingets hjemmeside (der findes MEGET mere stof
om beslutningsforslaget, incl. betænkninger, svar på spørgsmål oa.):

2000-01 - B 42 (oversigt): Forslag til folketingsbeslutning om nedsættelse
af beskatningen på motorcykler.

B 42

Forslag til folketingsbeslutning om nedsættelse af beskatningen på
motorcykler.

Af Kim Behnke (FRI), Tom Behnke (FRI), Thorkild B. Fransgaard (FRI) og
Kirsten Jacobsen (FRI).

Resume:

Beslutningsforslaget opfordrede regeringen til at ændre afgiftsfastsættelsen
for motorcykler, således - at de små 125 ccm (under 11 kW) motorcykler helt
blev fritaget for registreringsafgift, - at diskriminationen mellem biler og
motorcykler med hensyn til registreringsafgift blev fjernet, - at der blev
indført katalysatorafgift for motorcykler, - at fradraget for blokeringsfri
bremser til motorcykler blev sat op, og - at diskriminationen med hensyn til
erhvervsmæssig kørsel og motorcykler ophørte. Baggrund: Det fremgik af
bemærkningerne, at beslutningsforslaget var en revideret genfremsættelse af
beslutningsforslag nr. B 107 fra folketingsåret 1999-2000, jf. omtalen i
Årbog & Registre 1999-2000 side 283.

Afstemning:

Beslutningsforslaget forkastet, idet 50 (V, KF, DF, CD, KRF, Mogens
Andreasen (UP), Kim Behnke (UP) og Frank Dahlgaard (UP)) stemte for, 54 (S,
SF, RV og EL) imod.

Fra : Brian Luckow

Dato : 30-10-01 12:35

Jesper Lau Lindhardt <jl@sygpludd.hosp.dk> wrote:

>Hmmm.....kan subj. lade sig gøre...??

Jeg har da i hvert fald set en ZXR750 med gule plader - det var godt
nok en del år siden.

Brian Luckow

Fra : Mads Lund

Dato : 30-10-01 14:21

> Jeg har da i hvert fald set en ZXR750 med gule plader - det var godt
> nok en del år siden.

En Hollænder ?

Mads Lund
Ninja9RT