billig motorcykelforsikring hvor ??
Fra : Uffe Kongsbak

Dato : 29-10-01 16:10

Nogen der har tip til billige motorcykelforsikringer ?

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-10-01 16:12

Uffe Kongsbak wrote:

> Nogen der har tip til billige motorcykelforsikringer ?

Bauta

Fra : Mureren

Dato : 29-10-01 16:22

Thisted Amt

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-10-01 18:11

Mureren wrote:

> Thisted Amt

ROFL

Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-01 19:59

Anders Sune Jensen wrote:

> [...]
Det _er_ der altså et selskab der hedder.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-10-01 13:06

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det _er_ der altså et selskab der hedder.

Jep. Der er jeg forsikret. Sjovt nok er der ikke noget amt der hedder
Thisted amt - længere.

Rittig

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-10-01 16:31

Hvis du er over 30 så prøv at find det selskab, der hedder GF. Det er så
vidt jeg ved billigst.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 16:50

> Hvis du er over 30 så prøv at find det selskab, der hedder GF. Det er så
> vidt jeg ved billigst.

Hvis det kun skal være den lovpligtige ansvarsforsikring, så er de nok også
blandt de billigste for <30 årige.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-01 18:20

Martin Sørensen wrote:

> Hvis det kun skal være den lovpligtige ansvarsforsikring, så er de nok
> også blandt de billigste for <30 årige.

Jeps, jeg giver med 0 års anciennitet 1800,- helårligt, og det er uanset
motorstr... og dog, hvis den er under 175 cc (deromkring koster det
vist kun omkring 1200,-

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 17:58

> Jeps, jeg giver med 0 års anciennitet 1800,- helårligt, og det er uanset
> motorstr... og dog, hvis den er under 175 cc (deromkring koster det
> vist kun omkring 1200,-

936,-

Det kan beregnes her: http://www.gf-forsikring.dk/beregn_mc.asp

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-10-01 18:34

> 936,-
>
> Det kan beregnes her: http://www.gf-forsikring.dk/beregn_mc.asp
>
> signing off.. Martin Sørensen

Det kommer jo så an på bor i landet....

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 20:57

> Det kommer jo så an på bor i landet....

Ja, ok, det havde jeg lige glemt..
Men jeg kan kun få den til at svinge imellem 893,- og 1058,- årligt alt
efter postnummer, så helt galt er det jo ikke.

Hvad er vægtafgiften på sådan en lille mc egentligt? Den afhænger vel lidt
af vægten, kunne jeg forestille mig.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-01 22:27

Martin Sørensen wrote:

> Hvad er vægtafgiften på sådan en lille mc egentligt? Den afhænger vel lidt
> af vægten, kunne jeg forestille mig.

Stort set ikke. Den er på 560,- medmindre den vejer mere end en ko.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 21:42

> Stort set ikke. Den er på 560,- medmindre den vejer mere end en ko.

Ok, hvad giver Harley-ejere så i afgift?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-01 22:59

Martin Sørensen wrote:

> lidt
>
> Ok, hvad giver Harley-ejere så i afgift?

Køer er altså temmeligt tunge...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 22:02

> Køer er altså temmeligt tunge...

Det er Harley'er også.

Ok, en Boss Hoss må da vel næsten kunne gå ind under den kategori med sine
530kg. Så bliver det vist ikke meget tungere. Nu ved jeg ikke helt, hvad en
ko vejer, men de findes jo også i forskellige størrelser.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-01 00:01

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> 530kg. Så bliver det vist ikke meget tungere. Nu ved jeg ikke helt, hvad
> en ko vejer, men de findes jo også i forskellige størrelser.

Jeg husker ikke lige det præcise tal (derfor den diffuse ko), men en ko med
al standardudstyr (patter, hale etc.) vejer vel godt et halvt ton svjh.

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-10-01 23:17

On Mon, 29 Oct 2001 23:00:39 +0000, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Jeg husker ikke lige det præcise tal

Egenvægt indtil 600 kg.

-M

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-10-01 23:17

> Jeg husker ikke lige det præcise tal (derfor den diffuse ko), men en ko
med
> al standardudstyr (patter, hale etc.) vejer vel godt et halvt ton svjh.

Vægtgrænsen er 600 kg og prisen er kr. 560,-, men stiger til kr. 580,- i
2002.
http://www.skm.dk/tal/satser/afgift-vegt.php3

Allan Bojesen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-01 00:36

Allan Bojesen wrote:

> med
>

> Vægtgrænsen er 600 kg og prisen er kr. 560,-

Så var det med koen jo ikke helt hen i vejret

>, men stiger til kr. 580,- i
> 2002.

Selvfølgelig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-10-01 23:43

> Så var det med koen jo ikke helt hen i vejret

Nej, men nu angav du ikke om det var en Rød Dansk Malkerace eller en
Hereford ting

Allan Bojesen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-01 22:37

Allan Bojesen wrote:

> Nej, men nu angav du ikke om det var en Rød Dansk Malkerace eller en
> Hereford ting

Hvor jeg kommer fra er alle køer sortbrogede

Fra : Armand

Dato : 30-10-01 16:17

Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en

> Vægtgrænsen er 600 kg og prisen er kr. 560,-, men .....

Vil det sige at den gamle mc-grænse á kun 400 kg er blevet ændret
(normaliseret?) til 600 kg. idag?

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-10-01 20:31

> Vil det sige at den gamle mc-grænse á kun 400 kg er blevet ændret
> (normaliseret?) til 600 kg. idag?

Åbenbart! Men hvornår ved jeg ikke:-? Har du et bud

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 30-10-01 22:15

> Åbenbart! Men hvornår ved jeg ikke:-? Har du et bud

Lone?
[fut]

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 30-10-01 16:02

Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Ok, en Boss Hoss må da vel næsten kunne gå ind under den kategori
> med sine 530kg. Så bliver det vist ikke meget tungere.

En motorcykel er da stadig kun på højest 400 kg., ikke?

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-10-01 17:36

> En motorcykel er da stadig kun på højest 400 kg., ikke?

Iflg. MC-Revyen 2000 så vejer en Boss Hoss 530kg. Og det er jo nok tørvægt,
så den totale vægt kan vel sagtens komme op på 650kg.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-10-01 20:33

> Iflg. MC-Revyen 2000 så vejer en Boss Hoss 530kg. Og det er jo nok
tørvægt,
> så den totale vægt kan vel sagtens komme op på 650kg.

Ja - men det er køretøjets egenvægt der betales afgift efter - ihvertfald
når det gælder hvide plader.

Allan Bojesen

Fra : Steen Persson

Dato : 30-10-01 11:29

En GSX600F kommer til at koste 2316,- når man bor i KBH's området og har
masser af skadefri år.....og det synes jeg ikke er specielt billigt.

Steen

Fra : Anders Winther

Dato : 29-10-01 21:00

Jeg bor på Østerbro..
Ifølge den der beregning skal jeg give 3240 kr i ansvar.. Det er med ene års
ancienitet..
Hos TopDK giver jeg lidt over 1800 kr..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-10-01 16:51

Hvis du er over 30 så prøv Runa, de giver store rabatter ved "høj" alder.

Thomas Hjort (der selv er lidt lidt over 30)

Fra : bo thomsen

Dato : 29-10-01 22:03

www.fair.dk
bo thomsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 22:05

> www.fair.dk

Jeg mener ikke, at de vil have noget at gøre med folk under 30 år, hvis det
er aktuelt.
Generelt er men noget bedre stillet når man er over 30, til trods for at man
siger, at ældre billister (og mcister) ofte er til fare for sig selv og
trafikken.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-10-01 22:06

> Nogen der har tip til billige motorcykelforsikringer ?

Svært spørgsmål, det afhænger af din alder, dit post nr, skade status/forløb
og ikke minst af hvad det er for en mc ?

Jeg selv er lige blevet 40 , har aldrig haft en selvforskyldt skade, har en
effekt mæsig svag mc til lige under 90000 kr

jeg er forsikret hos Topdanmark. helårlig premie incl. kasko og førerulykke
( ingen vinterkørsel i, Dec-Jan-Feb ) 1.265,00 kr med Mc Touring Club rabat.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : JBH

Dato : 29-10-01 22:35

Må jeg spørge engang .
Har du så andre forsikringer i Topdk. ?

Er selv over 30 år, Bor i westjylland. Elitebilist og må bøde ca . 1250 kr
i ren ansvar uden vinterkørsel. Og hvis det ikke var fordi jeg også smider
over 3200kr. i samme selskab for en ansvar på en gammel Peugeot, som
elitebilist, var MC forsikringen på ca 2600kr.

Har TopDk " lavet et barn" på mig ?

mvh
JBH

<3bddc451$0$25394$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-10-01 22:51

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:9rki3q$gj2$1@sunsite.dk...
> [...]
> over 3200kr. i samme selskab for en ansvar på en gammel Peugeot, som
> elitebilist, var MC forsikringen på ca 2600kr.

Det kan jeg jo ikke svare på, men jeg har _alle_ mine/vores forsikringer i
Topdanmark.

Men lige i forbindelse med mc forsikringen, er det ligemeget for du kan ikke
få både samlerabat og Mc Touring Club rabat, samlerabat er 10% Mc Touring
Club rabat er 15%, tror jeg !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-10-01 16:47

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
førerulykke
> ( ingen vinterkørsel i, Dec-Jan-Feb ) 1.265,00 kr med Mc Touring Club

Runa ! , de er da ikk' billige !

Har lige tastet mine "data" ind på deres side :
http://www.runa.dk/runa/Default.html årlig præmie inkl.. kasko. uden
vinterkørsel : 3118,- kr

Deres selvrisiko _er_ til gengæld billig 3520.- mod Topdanmark's 5180,-

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jacob

Dato : 31-10-01 08:47

Prøv Runa ! Jeg giver 6072,- om året for fuld kasko og stilstandsforsikring
på en CBR1100XX Superblackbird ! Selvrisikoen er kun på 3520,-.

Prøv evt. at kigge på http://www.runa.dk

MVH
Jacob
Blackbird pilot ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-10-01 10:36

> Prøv Runa ! Jeg giver 6072,- om året for fuld kasko og
stilstandsforsikring
> på en CBR1100XX Superblackbird ! Selvrisikoen er kun på 3520,-.

Jeg fandt deres mc-beregningsside, og de ser faktisk også ret billige ud for
mig..
http://www.runa.dk/cgi-shl/wstilbud/wstilbud.exe?WSYD_EVENT=CEdit17&LBfiA=RU

De prissætter på samme måde som gf, dvs. at de skiller for mc'er større
eller mindre end 175ccm, bortset fra at de generelt er lidt billigere end
GF.
Såvidt jeg husker, kan man få rabat på forsikringer ved Runa, men hvordan
får man det? - Hvis det var muligt for mig, så ville det jo være dumt ikke
også at udnytte det.

signing off.. Martin Sørensen