anden kåbe
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-10-01 15:38

Hejsa

Jeg har fået købt mig en Honda CB750 82´, og det er alletiders MC, MEN, ham
der har haft den før har mont et andet styr, sån et der sidder på
forgafflerne (ved ikke hvad man kalder det), det kan jeg ikke holde til at
køre med, jeg vil gerne op og sidde, MEN så skal der osse en anden kåbe på
hvis der kommer andet styr på, hvor finder jeg de ting billigst og nemmest

Mvh Jesper

Fra : Armand

Dato : 29-10-01 17:57

Jesper Pedersen <duval@worldonline.dk> skrev i en

> [...]
> der sidder på forgafflerne (ved ikke hvad man kalder det), det kan jeg
> ikke holde til at køre med, jeg vil gerne op og sidde, MEN så skal der

Jup!
Sagerne hænger sammen, og hvis du fortsat vil køre med en fastmonteret
hel-kåbe (såvel som ½-kåbe!) skal du ikke regne med at kunne bruge et
styr der er sætligt højere

Enkelte kåbefabrikater har plads i designet til de originale styr; men
på den anden side så ser de også så meget anderledes ud, at det kan
skønnes grimt :-/
Og endelig er der deciderede touring-kåber, hvor der er plads til et
voldsomt touringstyr!

En ¼-kåbe (eller "styr-kåbe") vil give dig mindre dækning; men mulighed
for montering af et hvilketsomhelst styr!

Hvilken 750'er drejer det sig om?
En Bol d'Or, eller KZ'eren??
Bol d'Or 900, lanceredes som F II med original halvkåbe, hvilken også
vil kunne fittes på en Bol d'Or 750; men en sådan er tilgengæld sikkert
dyr
at få fat i :-/

Du vil sikkert erfare at operationen dels ikke bliver sådan helt ligetil
(kan kabler og bremseslanger række op til et højere styr?), såvel som at
det er under solide økonomiske omkostninger at fremskaffe en alternativ
kåbe og at det derfor, med lidt øvelse, måske alligevel er tåleligt med
nuværende arrangement :-/

--
Armand.