PGO hot 50 !! Bruger meget olie
Fra : Lars Andersen

Dato : 29-10-01 15:29

Jeg har en pgo, som bruger meget to-takts olie. Nogen der ved hvad
standardindstillingen på blanderen er ?? eller nogen der ved hvad man kan
gøre??

Mvh Lars

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-10-01 16:57

"Lars Andersen" <larsea@i9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en pgo, som bruger meget to-takts olie. Nogen der ved hvad
> standardindstillingen på blanderen er ?? eller nogen der ved hvad man kan
> gøre??
>
> Mvh Lars

Jeg mener at std. er 2,5 %.

Mads

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-10-01 18:32

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Andersen" <larsea@i9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at std. er 2,5 %.
Hvor har du det tal fra Mads? Det lyder af meget ! ved at Stalker som
standard kun skyder 0,7 % af !

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 29-10-01 20:34

> Hvor har du det tal fra Mads? Det lyder af meget ! ved at Stalker som
> standard kun skyder 0,7 % af !

Ved også at mange Stalkere har sat sig på grund af det =)
Men 2% bruger Minarelli's motorer som regel.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-10-01 23:21

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> kan

> Hvor har du det tal fra Mads? Det lyder af meget ! ved at Stalker som
> standard kun skyder 0,7 % af !
>
> /Thomas

Det var da ikke så meget !
Da jeg havde min gamle PMX, mener jeg at der stod 2,5 % i bogen.

Mads

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-10-01 08:21

Mon, 29 Oct 2001 23:20:43 +0100, skrev Mads Jensen, på 27 linier, i
<9rkkq9$o93$1@abnew01.sonofon.dk>, :

>Det var da ikke så meget !
>Da jeg havde min gamle PMX, mener jeg at der stod 2,5 % i bogen.
Ca. 1000 km på en litter olie og 25 km/l
giver ca. 2,5% på min PMX.
Jeg husker i gamle dage hvor tanken kun havde 4%

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Lars Andersen

Dato : 30-10-01 10:28

Hmmm nu tænkte jeg mere på indstilling af blanderen, for PGO har jo seperat
olieblander, så jeg kan jo ikke selv måle hvor meget den blander i benzinen.
Men mængden som olieblanderen selv blander i benzinen kan justeres og
hvordan gøres det??

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vhkstt4sl4911fp89b6m9k8me37snng6om@4ax.com...

Fra : RpR

Dato : 30-10-01 16:14

> Men mængden som olieblanderen selv blander i benzinen kan justeres og
> hvordan gøres det??

Kan det ikke på Minarelli's motorer, ikke bare uden viderer ihvertfald, der
skal købes en sjov plade af en art der skal byttes ud, alt efter hvor meget
den skal blande i.

Mener www.scooter-attack.com sælger dem.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 30-10-01 18:49

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> skal købes en sjov plade af en art der skal byttes ud, alt efter hvor

Jamen PGO kører heller ik med Minarelli ???
Men du kan stadig ikke bare stille på den. Den er så vidt jeg ved styret
efter omdrejninger!

Fra : RpR

Dato : 30-10-01 22:25

> Jamen PGO kører heller ik med Minarelli ???

Jo, det kan jeg garantere dig den gør, ikke for sjov at Jog & co's cylindre
passer =)
PGO's motor er bare ikke en særlig udbredt variant af Minarelli's
vandretliggende luftkølede motor.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-01 07:44

> [...]
cylindre
> passer =)
> PGO's motor er bare ikke en særlig udbredt variant af Minarelli's

PGO har selv lavet deres motor, men du har ret, den ligner Minarelli-en på
mange områder!
Kald det en efterlígning om du vil, men det er en PGO motor !

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 31-10-01 17:58

> PGO har selv lavet deres motor, men du har ret, den ligner Minarelli-en på
> mange områder!
> Kald det en efterlígning om du vil, men det er en PGO motor !

Der står Minarelli på motorblokken =)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-01 19:59

> Der står Minarelli på motorblokken =)
Det gjorde der godtnok ik på min. Og hvis der gjorde har jeg overset det..

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 31-10-01 21:42

> Det gjorde der godtnok ik på min. Og hvis der gjorde har jeg overset det..

1. står på blæserhjulet ved tændingen
2. På selve krumtaphuset står der Motori Minarelli.

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-11-01 13:46

> Der står Minarelli på motorblokken =)
>
> --
>
> - RpR

På min gamle PMX, stod der ikke Minarelli nogen steder, det er jeg 100 %
sikker på !

Mads

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-11-01 21:15

> [...]
Minarelli-en
> på

> På min gamle PMX, stod der ikke Minarelli nogen steder, det er jeg 100 %

Jeg kunne heller ik lige finde det på en af vennernes PGO.. Og Donati sagde
os at PGO kører med deres egne PGO motor.

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 01-11-01 22:22

> Jeg kunne heller ik lige finde det på en af vennernes PGO.. Og Donati
sagde
> os at PGO kører med deres egne PGO motor.

Det var da grovt, skal jeg virkelig til at snuppe billeder af naboens Hot
50? =)

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-11-01 23:42

> sagde
>
> Det var da grovt, skal jeg virkelig til at snuppe billeder af naboens Hot
> [...]

Ja, det må du da godt !
Jeg tror ihvertfald ikke på at det er en Minarelli motor der sidder derpå !

Mads