Shutdown W95 VS W2K
Fra : Morten Vahlkvist

Dato : 29-10-01 15:12

I mit program bruger jeg :

ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0)

for at afslutte windows helt.

Når jeg benytter det samme program i Win2K afslutter mit program, men
ikke windows.

Skal jeg give programmet rettigheder eller er der et andet nemt trix.

MVH

Morten

Fra : Thomas Rose

Dato : 29-10-01 15:47

Hej Morten,

"Morten Vahlkvist" <vahlkvist@worldonline.dk> wrote in message
> Når jeg benytter det samme program i Win2K afslutter mit program, men
> ikke windows.
>
> Skal jeg give programmet rettigheder eller er der et andet nemt trix.

ja, du skal på en 2K maskine give dine applikation rettighed til at lave en
shutdown... prøv at kigge på AdjustTokenPrivileges i Delphi's hjælp.

Cheers,
Thomas

Fra : Morten Vahlkvist

Dato : 30-10-01 09:53

Tak det var lige det der skulle til.

MVH

Fra : FreeAll

Dato : 01-11-01 03:54

Vil du ikke paste koden du bruger?
Jeg har prøvet en del forskellige løsningsmetoder, men ikke en der er særlig
allround

Fra : Morten Vahlkvist

Dato : 06-11-01 09:26

Jeg modtog flg kodestump fra Uffe Kousgaard. Det løste mit problem

program shutdown;
{$APPTYPE CONSOLE}
{$R *.RES}
uses
windows;

function SetPrivilege(bEnabled : boolean ) : boolean;
var
TPPrev, TP : TTokenPrivileges;
Token : THandle;
dwRetLen : DWord;
begin
Result:= False;
OpenProcessToken(GetCurrentProcess,TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or
TOKEN_QUERY,Token);
TP.PrivilegeCount:= 1;
if (LookupPrivilegeValue( Nil, PChar('SeShutdownPrivilege'),
TP.Privileges[ 0 ].LUID ) )then
begin
if bEnabled then
TP.Privileges[0].Attributes:= SE_PRIVILEGE_ENABLED
else
TP.Privileges[0].Attributes:= 0;
dwRetLen:= 0;
Result:= AdjustTokenPrivileges( Token, False,TP, SizeOf( TPPrev ),
TPPrev, dwRetLen );
end;
CloseHandle(Token);
end;