Støjmåling
Fra : Allan Madsen

Dato : 29-10-01 14:56

Jeg har et problem da jeg skal bruge en støjmåling for at få synet min
Honda RVF400.
Jeg har 2 muligheder:

1. At skaffe en EU godkendt støjmåling fra et andet land.

2. At få lavet en godkendt støjmåling.

Er der nogle der har erfaringer på dette område er jeg meget
interesseret i at høre om det.

Er der nogle der kender til målesteder / priser på sådan en måling ?

Hilsen
Allan
RVF400RR

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-10-01 18:51

Allan Madsen wrote:

> Jeg har et problem da jeg skal bruge en støjmåling for at få synet min
> Honda RVF400.
> Jeg har 2 muligheder:
> 2. At få lavet en godkendt støjmåling.

Iflg. en artikel om mc-import i bladet Bike (dk 3/2000) koster det 7500,- +
moms og kan enten blive gjort i Århus eller København. Sikke en timeløn

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-10-01 09:14

> Iflg. en artikel om mc-import i bladet Bike (dk 3/2000) koster det 7500,-
+
> moms og kan enten blive gjort i Århus eller København. Sikke en timeløn

Prøv at spørge i en af de tyske grupper (i.e. news:de.rec.motorrad) Jeg
mener at kunne huske at det kan gøre væsenligt billigere dernede ... En TÜV
godkenst måling skal også akcepteres herhjemme...

/A

Fra : Armand

Dato : 29-10-01 17:55

Allan Madsen <am@sol.dk> skrev i en
> Jeg har et problem da jeg skal bruge en støjmåling for at få synet min
> Honda RVF400.
> Jeg har 2 muligheder:
> 1. At skaffe en EU godkendt støjmåling fra et andet land.

Er modellen da ikke hentet i ØV-land, og er det ikke det originale anlæg
der er på?

Øvrige EU-godkendelser, såvel for den originale vare, som for
eftermonteret udstyr á udstødning, skal accepteres af synsmyndighederne
herhjemme, hvorved en model der er importeret fra andet EU-land, hvor
den har været indregistreret (=godkendt), ikke bør møde hindringer i det
danske system!

--
Armand.

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-10-01 08:18

"Armand" <armand@mcSTREGchauff?erne.dk> wrote in message news:<9rk1kg$1n86$5@news.cybercity.dk>...
> [...]
> herhjemme, hvorved en model der er importeret fra andet EU-land, hvor
> den har været indregistreret (=godkendt), ikke bør møde hindringer i det

Du har fuldstendig ret, men den kommer fra japan og har ikke været
indregistret i 3 md. i EU som loven kræver for bare at godkende den.

dette gør at jeg enten skal have den målt eller skaffe en måling fra
et andet EU land. Honda har ingen EU måling på den da den kun har være
produceret til japan.

Allan

Fra : Brian Lænø

Dato : 30-10-01 19:25

"Allan Madsen" skrev
> [...]
> interesseret i at høre om det.
>
> Er der nogle der kender til målesteder / priser på sådan en måling ?

Hvorfor skal du have en støjmåling?
Hvis det er fordi synsmanden syndes den ligger på grænsen, kan du så ikke
bare sætte en udstødning på der ikke larmer ret meget.
Eller fylde den nuværende op med grydesvampe.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Allan Madsen

Dato : 31-10-01 10:07

On Tue, 30 Oct 2001 19:24:39 +0100, "Brian Lænø"
<brian-la@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>bare sætte en udstødning på der ikke larmer ret meget.
>Eller fylde den nuværende op med grydesvampe.

Hej allesammen

Cyklen kommer fra japan og har ikke været indregistreret i EU eller et
EØS land. Dette medfører at man skal have en dataerklæring med til
syn. En sådan kan kun laves af farbrikken eller importøren. Jeg har
snakket med Nellenmann og de siger de har alle oplysninger undtagen
støjmålingen da modellen ikke er officielt solgt uden for japan. Jeg
kan ny vælge mellem at få den målt for ca. 8000,- eller skaffe en
gokendelse fra et andet EU land.

Jeg vil nu prøve og se jeg kan finde en TÜV godkendelse på originalen
eller en TÜV godkendt potte.

Allan
RVF400RR