Nokia 6210 i USA + høje priser i DK
Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-01 12:57

Hej,
Jeg sad lige og surfede lidt rundt på www.ebay.com og faldt over en N6210
til $67,17 (så springer man auktionen over og får den direkte fra
butikken)....

Det er da utroligt at de kan sælge dem til den pris..... Man kan endda
betale med Visa, så der skulle ikke være nogen problemer med betalingen...

MEN, der er jo noget med, at vi ikke kører på samme 'bånd' (el.l.) her i DK
og så i USA, ikke sandt? Hvis man købte en amerikansk mobiltlf, vil man ikke
kunne bruge den her, vel?

Håber der er nogen , som kan besvare spørgsmålet med sikkerhed.
Mvh

Claus Rolsted

Fra : maxses

Dato : 29-10-01 13:27

Har du adressen hvor den er til salg, så jeg vi måske en mulighed for at
se på det...

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-01 14:08

"maxses" skrev
> Har du adressen hvor den er til salg, så jeg vi måske en mulighed for at
> se på det...

Ja, prøv at kigge på dette link:
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1289302231

Mvh

Claus
Icq: 91028400

Fra : maxses

Dato : 29-10-01 14:42

Der er noget som ikke virker helt rigtigt! har du læst teksten? og har
du tjekket deres hjemmeside? d virker som om at der ikke er helt styr på
tingene...og selvom at du ved e-handel har alle fordele på din side, er
der rarere at være sikker før man kaster sig ud i noget...

skriv til manden og hør hvad det er han har at byde på, jeg synes
personligt at det lyder meget som om der bliver solgt noget som er
omtalt som et smart-card(taletids baseret sim-kort), som man kan bruge i
hele verden :) men held og lykke med det... jeg vil gerne høre hvad det
bliver til:) ellers kan det være at man skal begynde at lave en lille
import :)¨¨¨¨

Mvh Max Sørensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-01 15:43

"maxses" skrev
> Der er noget som ikke virker helt rigtigt! har du læst teksten? og har
> du tjekket deres hjemmeside? d virker som om at der ikke er helt styr på
> tingene...

Ja, jeg gik i gang med teksten, men knækkede halsen lidt på det.... Du har
ret i, at der er noget som ikke helt ser ud til at passe. Det er lidt for
indviklet og noget af en chance at tage, hvis nu telefonen efter modtagelsen
viser sig ikke at kunne køre på de danske net - så jeg ender nok med at købe
danske alligevel ;-(

> ........:) men held og lykke med det... jeg vil gerne høre hvad det
> bliver til:) ellers kan det være at man skal begynde at lave en lille
> import :)¨¨¨¨

Jo tak for hjælpen, men jeg tør ikke tage chancen. Det kunne nu ellers være
en ganske god idé, hvis nogen turde at kaste sig ud i noget parallel-import

Mvh

Claus

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 29-10-01 14:41

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote in message

> [...]
DK
> og så i USA, ikke sandt? Hvis man købte en amerikansk mobiltlf, vil man

Jeg tror ikke at 6210 findes både en USA og World udgave, hvis du ser på
http://www.nokiausa.com/ har dem de bruger i USA helt andre numre.

Det bedste er nok at ringe til Nokia i Finland - lad være med at skrive, så
sender de det nok bare videre til Nokia her i DK, som selvfølgelig vil gøre
alt for at undgå 'parallelimport'.

Mvh
Thomas
www.CallBack.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-01 15:38

"Thomas-Jensen" skrev
> [...]
>
> Det bedste er nok at ringe til Nokia i Finland - lad være med at skrive,

> sender de det nok bare videre til Nokia her i DK, som selvfølgelig vil

Hmmm, at ringe til Finland er nok lidt overkill her men tak for rådet,
anyways.
Det er lidt for indviklet at hitte rede i alt det her........ Så jeg ender
nok med at købe en dansk tlf alligevel - tænkte bare at der måske kunne være
nogle gode penge at spare, hvis man fandt noget udenom de danske
importører......

Mvh

Claus

Fra : maxses

Dato : 29-10-01 14:51

på denne side, som også tilhøre samme firma, kan du se hvad de åbenbart
gerne vil have for en telefon, så det lyder lidt mærkeligt hvis de
sælger en telefon til så lidt...

adresse:
http://s1.amazon.com/exec/varzea/tg/browse-my-zshop/-/1028459/S2OJ78RP2Z
A3RV/058-1371902-6021041

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-10-01 15:47

"maxses" skrev
> på denne side, som også tilhøre samme firma, kan du se hvad de åbenbart
> gerne vil have for en telefon, så det lyder lidt mærkeligt hvis de
> sælger en telefon til så lidt...

Tjaaaaeh måske lidt....
Vi dropper idéen for nu...... (og venter på at nogen kaster sig ud i noget
parallelimport af en art, så vi kan høre om erfaringerne )

Mvh

Claus

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 29-10-01 17:24

> [...]

> MEN, der er jo noget med, at vi ikke kører på samme 'bånd' (el.l.) her
> i DK og så i USA, ikke sandt? Hvis man købte en amerikansk mobiltlf,

Det er kun SIMkort.... læs: http://s1.amazon.com/exec/varzea/glance-
browse/Y04Y2156092Y1229409/ix=fixed-price&rank=%2Dbfp&fqp=org-unit-
id%014%02site-org-unit-id%014%02status%01open%02store-
id%01S2OJ78RP2ZA3RV%02titledesc%01nokia&sz=50&pg=1/6/15/qid=1004372417/ZS=1
-6/058-8890556-9336365

/bm

--
Skal du have unlocked din telefon?
Dette kan jeg klare... det koster 67,50 kr...

Fra : Jacob

Dato : 31-10-01 08:59

I USA kører de også med GSM systemet, men bare på 1900MHz i stedet for vores
900MHz og 1800MHz, så det vil nok ikke virke. Amerikanerne har intet at
bruge en 6210 til, så det virker lidt underligt.