/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Toppakning på GSX-R 250
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 01:36

Da jeg skal skifte toppakningen for en bekendt næste weekend (da den er
utæt, ikke rigtigt utæt, men sådan lidt), er jeg rendt ind i dette lille
problem:

Man siger jo den før eller senere blæser toppakningen ud, (er ikke sket,
manden har kørt 37000km på den) er der så et specielt mærke i kan anbefale?
Eller skal der bare en Suzuki pakning i igen? Kunne jo ske de havde lavet
nogle der virker siden da =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--





 
 
Jes Vestervang (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-10-01 18:18

RpR wrote:

> Da jeg skal skifte toppakningen for en bekendt næste weekend (da den er
> utæt, ikke rigtigt utæt, men sådan lidt), er jeg rendt ind i dette lille
> problem:
>
Ikke fordi jeg kan hjælpe dig, men jeg vil blot minde dig om at det ikke
lige er noget man gør på en eftermiddag. Du er vel klar over hvordan
boltene skal krydsspændes, om det er 'stræk'-bolte og hvilket moment (flere
forskellige) de skal spændes med. Hvis det ikke bliver gjort rigtigt, skal
du ikke regne med at den bliver mere tæt. Derudover er der jo også alle de
andre ting, som jeg ikke lige kender Jeg har også hørt at der skal en
hel del specialværktøj til, da det hele jo er så småt.
Ikke at jeg tvivler på dine evner ud i knallertskrueri, men sådan en lille
4cyl 16v motor har næsten intet til fælles med en lille 1cyl 2takter,
(det er ikke bare pakningen ved ventildækslet du snakker om, vel?)
--
mvh Jes Vestervang - der ikke har lyst til at åbne motoren
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 18:25

> Ikke fordi jeg kan hjælpe dig, men jeg vil blot minde dig om at det ikke
> lige er noget man gør på en eftermiddag. Du er vel klar over hvordan
> boltene skal krydsspændes, om det er 'stræk'-bolte og hvilket moment
(flere
> forskellige) de skal spændes med. Hvis det ikke bliver gjort rigtigt, skal
> du ikke regne med at den bliver mere tæt. Derudover er der jo også alle de
> andre ting, som jeg ikke lige kender Jeg har også hørt at der skal en
> hel del specialværktøj til, da det hele jo er så småt.

Vi har et helt professionelt værksted til rådighed, så det kan nok lade sig
gøre =)
Topstykket skulle han have demonteret i forvejen selv, det er mere samlingen
der kniber.

> Ikke at jeg tvivler på dine evner ud i knallertskrueri, men sådan en lille
> 4cyl 16v motor har næsten intet til fælles med en lille 1cyl 2takter,

Det er jeg skam godt klar over :)

> (det er ikke bare pakningen ved ventildækslet du snakker om, vel?)

Nope, det er selve toppakningen.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Jes Vestervang (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-10-01 20:46

RpR wrote:


> Vi har et helt professionelt værksted til rådighed, så det kan nok lade
> sig gøre =)
>
Da ikke hvis der skal noget suzuki-specialværktøj til, og det kan da let
være.

> Topstykket skulle han have demonteret i forvejen selv, det er mere
> samlingen der kniber.
>
Mon ikke det er bedst hvis du selv ser hvordan det er skruet sammen inden
det hele bliver skilt ad?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 20:39

> Da ikke hvis der skal noget suzuki-specialværktøj til, og det kan da let
> være.

Kan man sikkert stykke sammen af noget andet værktøj, eller lave selv bare
man ved hvordan det ser ud. Vi har drejebænk, fræser og svejseapparat, så vi
får det nok fremstillet på enten den ene eller anden måde :)

> Mon ikke det er bedst hvis du selv ser hvordan det er skruet sammen inden
> det hele bliver skilt ad?

Han har en komplet værkstedsmanual (kan forestille mig det er en Haynes), så
den skal skam nok blive samlet =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Jes Vestervang (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-10-01 21:53

RpR wrote:

>> Da ikke hvis der skal noget suzuki-specialværktøj til, og det kan da let
>> være.
>
> Kan man sikkert stykke sammen af noget andet værktøj, eller lave selv bare
> man ved hvordan det ser ud. Vi har drejebænk, fræser og svejseapparat, så
> vi får det nok fremstillet på enten den ene eller anden måde :)
>
Held og lykke (noget siger mig du får brug for det :-/ )
>> Mon ikke det er bedst hvis du selv ser hvordan det er skruet sammen inden
>> det hele bliver skilt ad?
>
> Han har en komplet værkstedsmanual (kan forestille mig det er en Haynes),
> så den skal skam nok blive samlet =)
>
Hvis han har det, så vil han få mange, mange, mange venner hvis han gider
at scanne den ind og smide den online... indtil videre har ingen kunnet
støve en op på andet end japansk
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Tommy Fer (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-10-01 21:39


> Hvis han har det, så vil han få mange, mange, mange venner hvis han gider
> at scanne den ind og smide den online... indtil videre har ingen kunnet
> støve en op på andet end japansk
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250

Tror endda der er nogen der vil betale for det!!!!

mvh Tommy Fer



RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 21:52

> Held og lykke (noget siger mig du får brug for det :-/ )


--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:gifkr9.451.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
> RpR wrote:
>
> >> Da ikke hvis der skal noget suzuki-specialværktøj til, og det kan da
let
> >> være.
> >
> > Kan man sikkert stykke sammen af noget andet værktøj, eller lave selv
bare
> > man ved hvordan det ser ud. Vi har drejebænk, fræser og svejseapparat,

> > vi får det nok fremstillet på enten den ene eller anden måde :)
> >
> >> Mon ikke det er bedst hvis du selv ser hvordan det er skruet sammen
inden
> >> det hele bliver skilt ad?
> >
> > Han har en komplet værkstedsmanual (kan forestille mig det er en
Haynes),
> > så den skal skam nok blive samlet =)
> >
> Hvis han har det, så vil han få mange, mange, mange venner hvis han gider
> at scanne den ind og smide den online... indtil videre har ingen kunnet
> støve en op på andet end japansk
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250



RpR (04-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-11-01 01:30

Så har vi været igang med motoren, og helt nem at samle er sådan noget
4-takteri ikke når der er 16 ventiler :/
Tager en pokkers masse tid, men hverken jeg eller ham havde mere tid denne
weekend, to be continued next week =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 21:53

> Held og lykke (noget siger mig du får brug for det :-/ )

lolda, tak for tiltroen!

> Hvis han har det, så vil han få mange, mange, mange venner hvis han gider
> at scanne den ind og smide den online... indtil videre har ingen kunnet
> støve en op på andet end japansk

Hmm, nu skal jeg se hvad det er for en, den fulgte med da han købte den ?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Jes Vestervang (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-10-01 23:01

RpR wrote:

>> Held og lykke (noget siger mig du får brug for det :-/ )
>
> lolda, tak for tiltroen!
>
Det er skam ikke personligt ment.

>> Hvis han har det, så vil han få mange, mange, mange venner hvis han gider
>> at scanne den ind og smide den online... indtil videre har ingen kunnet
>> støve en op på andet end japansk
>
> Hmm, nu skal jeg se hvad det er for en, den fulgte med da han købte den ?
>
Hvis det bare er sådan en instruktionsbog, så står der ikke et kalp om
momenter mv. i den.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Jacob Stegelmann (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 29-10-01 22:30


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
news:2ijkr9.jc1.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
> RpR wrote:
> Hvis det bare er sådan en instruktionsbog, så står der ikke et kalp om
> momenter mv. i den.

Til gengæld står der en smule i den servicespec. som allan lagde inde på
binaer motor.
den ligger iøvrigt også på følgende adresse:
http://userportal.iha.dk/~i3_7/hjemmeside/rep/GSXR250SPEC.JPG

--
Jacob



Jes Vestervang (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-10-01 00:04

Jacob Stegelmann wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> news:2ijkr9.jc1.ln@motorcyklister.er.fornuftige...
>> RpR wrote:
>> Hvis det bare er sådan en instruktionsbog, så står der ikke et kalp om
>> momenter mv. i den.
>
> Til gengæld står der en smule i den servicespec. som allan lagde inde på
> binaer motor.
>
Ja, det har du da egentlig ret i...
Se evt. en reparetionshåndbog til en gsx250f på:
http://au.y42.briefcase.yahoo.com/bc/suzukimanual/lst?.dir=/My+Documents&.view=l&.src=bc
Teknikken vil jeg umiddelbart mene er ens nok på de to mc'er, til at den
kan bruges.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

RpR (30-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 30-10-01 16:33

> Ja, det har du da egentlig ret i...
> Se evt. en reparetionshåndbog til en gsx250f på:
>
http://au.y42.briefcase.yahoo.com/bc/suzukimanual/lst?.dir=/My+Documents&.vi
ew=l&.src=bc
> Teknikken vil jeg umiddelbart mene er ens nok på de to mc'er, til at den
> kan bruges.

Har været på biblioteket og låne et eksemplar + den til 750'eren (teknikken
må jo være noget af det samme?)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Jon Larsen (03-11-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 03-11-01 23:41


> >
> Ja, det har du da egentlig ret i...
> Se evt. en reparetionshåndbog til en gsx250f på:
>
http://au.y42.briefcase.yahoo.com/bc/suzukimanual/lst?.dir=/My+Documents&.vi
ew=l&.src=bc
> Teknikken vil jeg umiddelbart mene er ens nok på de to mc'er, til at den
> kan bruges.
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Og selvfølgelig lukkede mappen inden jeg fik de sidste filer med, så vil en
venlig sjæl ikke snde dem til mig eller henvise til et sted hvor de kan
hentes ????

MVH

--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250
E-Mail Jon.larsen@image.dkFJERNDETTE



Jes Vestervang (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-11-01 02:17

Jon Larsen wrote:
>
>> >
>> Ja, det har du da egentlig ret i...
>> Se evt. en reparetionshåndbog til en gsx250f på:
>>
>
http://au.y42.briefcase.yahoo.com/bc/suzukimanual/lst?.dir=/My+Documents&.vi
> ew=l&.src=bc
>> Teknikken vil jeg umiddelbart mene er ens nok på de to mc'er, til at den
>> kan bruges.
>>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Og selvfølgelig lukkede mappen inden jeg fik de sidste filer med, så vil
> en venlig sjæl ikke snde dem til mig eller henvise til et sted hvor de kan
> hentes ????
>
Jeg hentede dem, men jeg har kun en isdn linje, og det er lige lidt i
underkanten til de 27 mb den svjh. fylder. Men når jeg engang får tid kan
jeg da godt smide den online Alternativt kan du jo høre Allan Bojesen
her fra gruppen om han vil smide den online (hvis han da har en ordentlig
opkobling).
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Jon Larsen (04-11-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 04-11-01 10:51


> >
> Jeg hentede dem, men jeg har kun en isdn linje, og det er lige lidt i
> underkanten til de 27 mb den svjh. fylder. Men når jeg engang får tid kan
> jeg da godt smide den online Alternativt kan du jo høre Allan Bojesen
> her fra gruppen om han vil smide den online (hvis han da har en ordentlig
> opkobling).
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det skal du ikke være ked af.. køre selv kun med 56k modem
Er dog ved at flytte, så når jeg finder en sæk penge bliver det enten til
ADSL eller kabelmodem. Eller også skal jeg vente til der kommer adgang over
el-nettet. Har set en artikel om at det nu vil blive testet i DK, da det
tilsyneladende virker fint i Sverige.


--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250 ( som i øvrigt køre fint på kolde dage )



Jacob Stegelmann (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Stegelmann


Dato : 29-10-01 20:54


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3bddb042$0$771$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Han har en komplet værkstedsmanual (kan forestille mig det er en Haynes),

> den skal skam nok blive samlet =)
HOV!!!!!!!!!!!!!!!
hvis han har en værkstedsmanual er vi sikkert nogen herinde der er
interesseret i en god kopi...
--
Jacob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste