Andet multimedie
bentjuul 3670
Nu må jeg vide det
Fra : Kim Larsen

Dato : 29-10-01 00:18

Hej i gruppen

Nu har jeg stødt på navnet Quark så mange gange, så nu vil jeg vide hvad det
er for et program, og hvad og i hvilken forbindelse det bruges.
Det er tilladt at grine, men jeg ved ærligtalt ikke hvad det er for et
program

Kim Larsen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 29-10-01 00:24

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hvad det er for et program, og hvad og i hvilken forbindelse det
> bruges. Det er tilladt at grine, men jeg ved ærligtalt ikke hvad det

http://www.quark.com var nok det første jeg ville prøve! :)

Quark er et DtP-program (Desktop Publishing) og bruges til at stille
tekst og grafik op. En slags avanceret Microsoft Publisher...

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Søren Blom

Dato : 29-10-01 01:05

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.SPAM> skrev

> Quark er et DtP-program (Desktop Publishing) og bruges til at stille
> tekst og grafik op. En slags avanceret Microsoft Publisher...

Det skal nok også lige nævnes at det er rimeligt normalt at folk der ikke
arbejder med den grafiske branche ikke har den store kendskab til Quark, da
det mest er for professionelt folk, hvilket også afspejles i prisen, som
starter omkring de 30.000 kr.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-10-01 01:36

30.000 kr ! Hvad kan det som intet andet program kan og som kan
retfærdiggøre denne pris, det er jo noget nær prisen på 3D Studio MAX.

Kim Larsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-10-01 12:09

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:

> 30.000 kr ! Hvad kan det som intet andet program kan og som kan
> retfærdiggøre denne pris, det er jo noget nær prisen på 3D Studio MAX.

Nu har Søren nok overdrevet en smule, som du også kan se i de efterfølgende
indlæg, men skal man have installeret (købt) diverse extensions - og det skal
man ofte - så koster det den ene tusse efter den anden.

At programmet er så dyrt som det er, har noget med prispolitik at gøre.
Quark har gennem flere år været det foretrukne dtp-program i den grafiske
branche og firmaet har levet højt på den konservatisme, der er i
branchen.
Retfærdigvis skal siges, at det først er med InDesign fra Adobe, at der er
en værdig konkurrent, men mange vægrer sig ved at skifte. Oplæring i
nye programmer koster mange penge.
Dog har jeg oplevet at nogle *er* i gang med skiftet, da de synes programmet
er alt for dyrt.

--
Kurt Lund

Fra : LaPPe

Dato : 29-10-01 02:15

"Søren Blom" wrote
> ..., da
> det mest er for professionelt folk, hvilket også afspejles i prisen, som
> starter omkring de 30.000 kr.

Det er nu ikke så slemt, så ønsk du dig bare sådan én i julegave

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=SOFQU835D&kat=software&subk
at=software6

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : DeHunto

Dato : 29-10-01 09:56

> det mest er for professionelt folk, hvilket også afspejles i prisen, som
> starter omkring de 30.000 kr.

Nu ved jeg ikke hvor i handler, men jeg ville skifte forretning, QuarkXPress
Passport 4.x koster "kun" omkring 15.000,- Jeg har set den til 12.998,- Men
stadig er dette ret dyrt for en privat.

Dan

Fra : Esben

Dato : 30-10-01 03:49

"DeHunto" <dan@adsistance.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
QuarkXPress
> Passport 4.x koster "kun" omkring 15.000,- Jeg har set den til 12.998,-

Findes der slet ingen studieversioner som man har set med f.eks. AutoCad?

--
Esben

Fra : TheCrow

Dato : 02-11-01 16:38