MDI
Fra : Kim Roth

Dato : 28-10-01 23:42

Hej NG

Er der en som kan forklare, hvorfor denne sætning ikke virker, når jeg
bruger den i en MDI form, men hvis jeg tester den på en alm. form1, er der
ingen problemer. Jeg bruger en Data1 kontrol på begge mine forme??

Public Function antal()
Dim i As Integer
Dim db As Database
Dim rst As Recordset
Set db = OpenDatabase("c:\database.mdb")
Set rst = db.OpenRecordset("tabel")
For i = 1 To rst.RecordCount
MsgBox rst.RecordCount & " antal poster i databasen"
Next
End Function

Hilsen Kim Roth

Fra : Steffen Beck

Dato : 29-10-01 09:53

Vil du vise din messagebox det antal gange der er poster i recordsettet ?
RecordCount er ikke opdateret før alle posterne i recordsættet er åbnet,
dvs. du skal prøve noget ala :

[...]
If rst.RecordCount > 0 Then rst.MoveLast

På dette tidspunkt vil rst.RecordCount angive det faktiske antal ikke
slettede poster i recordsættet, også hvis der ikke er poster, men man skal
være opmærksom på at det går lidt ud over ydeevnen

For i = 1 To rst.RecordCount
MsgBox rst.RecordCount & " antal poster i databasen"
Next
End Function

MVH

Stef