Ombygning til blyfri?
Fra : Jens Didriksen

Dato : 28-10-01 22:42

Jeg er blevet spurgt om hvordan man bygger sin mc om til blyfri. Er det i
det hele taget nødvendigt og i så fald: hvordan gør man?

Er det noget med nye ventiler?

Jens

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 28-10-01 23:04

i princippet kun ventilsæderne...det er noget cylindersevice gør for en

Daniel
Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdc7c0b$0$11599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Toft

Dato : 29-10-01 06:50

Og ventilsæder, specelt i gamle støbejerns toppe. Nødvendigheden er ofte
diskutabel.

Men hvad er det for en mc? De fleste maskiner fra 70'erne og op er egentlig
født til blyfri.
Man kan spørge importøren (hvis der stadig findes een) ellers ved de det som
regel for den specifikke model i dens "mærke entusiast klub"

Fra : Jens Jessen

Dato : 29-10-01 09:09

Du behøver ikke at gøre noget som helst, der sker ingenting. Min gamle Honda
fra 1960 og et par Nimbusser har i flere år kørt blyfrit - uden skader! Tænk
også på at vi først fik bly i benzinen i 1953 her i landet - før den tid
kørte alle blyfrit, så nu er det anden gang vi kører uden bly.

Jens Jessen