Outlook 2000 US - flere brugerprofiler ?
Fra : Martin Hansen

Dato : 28-10-01 20:00

Hej
Jeg har opsat to brugerprofiler i Outlook 2000 og det virker udmærket i hver
profil.

Kan det virkeligt være rigtigt at Outlook skal lukkes ned og startes op i
den anden profil når man skal sende og hente email, for så igen at lukkes og
startes når man skal tilbage til startprofilen ?

Og kan man dele kontakterne mellem brugerprofilerne ?

Fra : Rene Iversen

Dato : 29-10-01 20:26

"Martin Hansen" <someone@world.zz> wrote in message
> [...]
og
> startes når man skal tilbage til startprofilen ?

[Rene Iversen] Nej, så er de i hvert fald gået tilbage i forhold til Outlook
'98. Der findes det under Tools --> Options --> Mail services. Kig dig lidt
omkring i Outlook 2000. Prøv evt. at spørge office assistenten... "spørg
efter brugerprofil ved opstart". [/Rene Iversen]

> Og kan man dele kontakterne mellem brugerprofilerne ?

[Rene Iversen] Umiddelbart vil jeg sige nej med mindre det kunne gøres via
public folders, og det er vist ikke løsningen i dit tilfælde. [/Rene
Iversen]

Fra : Martin Hansen

Dato : 31-10-01 17:01

"Rene Iversen" <riversen@get2net.dk> wrote in message

> "spørg efter brugerprofil ved opstart". [/Rene Iversen]

Hej Rene
Den løsning HAR jeg nu, og den er ikke brugbar.

Fra : pre

Dato : 29-10-01 21:12

Svarene er forskellige afhængigt af hvilken Outlook Mode det drejer sig om.
Men det mest almindelige svar er Ja. Men der er også dem der udnytter
Windows Logon. Svjv. har Outlook flere guider til den slags.
pre

Fra : Martin Hansen

Dato : 31-10-01 17:18

Hej pre, du er ellers dygtig (det ser jeg på dine svar).
Men løsningen er IKKE at man skal logge på og logge af og logge på og logge
af o.s.v.
Jeg skitserede det simpelt ved at nævne to profiler - men PC-en skal
benyttes med mindst 10 brugernavne i Outlook2000.

Det dur IKKE at logge på som "MS Exchange Settings" og så oprette 10 email
services som henter POP3 på 10 forskellige udbyderes mailservere, idet den
afsendte email altid så vil fremstå som afsendt af den bruger der er sat op
i "MS Exchange Settings" startprofilen.

Der skal være 10 adskilte brugere med hver deres
POP3/SMTP/signatur/emailafsender sæt. Man skal så kunne se de 10 brugeres
folder-set i Outlook2000 folders, og Outlook skal kunne sættes til at hente
email i alle 10 brugerprofiler, så man kun skifter (logger af og logger på)
når man ser at der er kommet email.

Når man så skifter til f.eks "Profil 4" så skal der hentes email på profil
4´s POP3 og sendes mail over profil 4´s SMTP server, og med profil 4´s
signatur.

Metoden med flere ID'er som i Outlook Express dur IKKE, idet man også her
kun kan hente email når man skifter til profilen.

Tror du - eller andre, at MS Outlook 2000 er skabt til at håndtere flere
brugere (der er ellers ufatteligt mange tåbelige hybrider i dette software).

Fra : pre

Dato : 01-11-01 09:49

Mit bedste forslag:
Formuler din teori på Engelsk og send den til Outlook´s "Mor", som sidder på
Outlook gruppen og håndterer problemer der går udover dagligdagens
trivielle. Gruppen er meget stor, så det er en fordel at sætte en regel der
kun henter poster med netop det subjekt du angiver. (MS har også en
"Wishlist", som er meget brugt.
pre

Fra : Martin Hansen

Dato : 02-11-01 00:55

"pre" <send@ingen.mail> wrote in message
> [...]

der
> kun henter poster med netop det subjekt du angiver. (MS har også en

Tak det vil jeg prøve.