Pasning af orkideer
Fra : Esther Raaby

Dato : 28-10-01 20:28

Jer savner oplysning om, hvordan jeg skal passe Orkideer.
Esther R.

Fra : SEB

Dato : 30-10-01 20:27

Esther Raaby skrev:

> Jer savner oplysning om, hvordan jeg skal passe Orkideer.

Bilka og A-Z (muligvis også Føtex) har udgivet forskellige
foldere om det at passe blomster. Bl.a. har de én, der omhandler
pasning af orkideer. Denne folder giver anvisning på, hvordan
nogle arter af orkideer skal passes: Lys, vanding, gødning,
beskæring m.m.

Jeg har selv en hvid orkidee, som jeg har fået til at blomstre
igen, ved at følge de anvisninger som denne lille gratis folder
giver.

--
Venlig hilsen
SEB

Fra : elha

Dato : 31-10-01 09:54

Kære Ester
Vores orkideer har blomstret igen, selv om de ikke er passet og plejet,
som de muligvis skulle.
Regnvand er det bedste, jeg gør tit det, at jeg hælder regnvand i en
spand og sætter orkideen ned i den i f.eks. 15 min. Fyld en spraydåse
med regnvand, lad den stå i nærheden af blomsterne, så husker man bedre
lige at give dem en omgang, når man kommer forbi.
De afblomstrede orkideer er jo ikke noget særligt, så sæt dem i et lidt
køligere rum, f.eks. soveværelset.
Mvh elha

http://www.kandu.dk/

Fra : Lis Frandsen

Dato : 13-01-02 19:40

Jeg har mange orkideer,
og de er nemme at passe,
jeg har dem i vinduet mod vest, de får lidt regnvand en gang imellem, og så
har jeg en vandforstøver også med regnvand, eller koldt kogt vand og giver
dem et pust på bladene en eller to gange om ugen,om sommeren sætter jeg dem
engang imellem ud i regnvejr (støvregn) så skal du se, så går det ikke lang
tid før de får blomsterAdvarsel, du bliver bidt af Orkideer, Jeg kan næsten
ikke tåle at se en Orkide uden at jeg må have den.
LIS