Yamaha FS1 4g tændings indstilling
Fra : Mikael Møller

Dato : 28-10-01 17:48

Hej NG

Jeg har en 4gears der står meget dårlig i tændingen. er der nogen der kender
de mål den skal stilles efter. Og måske nogle trix til hvordan man kan gøre
det!!!

på for hånd tak
--

,,,,,,,
(@@)

KTM - Knallert Team Møller
e-mail :Mikael@coolsite.net
Tlf.: +45 97 98 22 44

Heroshima 46, Tjernobyl 86, Windows 95
---------------------Oooo------------
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Niels Dvinge

Dato : 29-10-01 09:43

Hej Mikael

Du skal bruge en skydelærer, og du skal finde punktet hvor stemplet er i
toppen. Du skal med din skydelærer finde afstanden fra stemplet og til
tændrørets sæde på toppen af topstykket. Du øger målet på skydelæren med 1,5
millimeter, og drejer svinghjulet imod pilens retning, således at afstanden
fra stempel til topstykke svarer nøjagtig til det nye mål på skydelæren. Der
hvor stemplet er nu, er tændingspunktet, og du kan med fordel lave et mærke
både på svinghjulet og på alu coveret, så de to mærker er ud for hinanden.
Nu har du en visual indikation for hvor tændingspunktet er.
Du skal derefter dreje svinghjulet lidt frem og tilbage, og platinerne skal
begynde at åbne, når de to mærker du har lavet, er ud for hinanden. hvis
dette ikke er tilfældet, skal du justere lidt på platinerne, indtil mærkerne
passer. Så dreje , justere, dreje , justere osv. indtil det passer.
Hvis platinerne åbner før mærkerne er overens er der for meget fortænding,
og den går ikke så godt i tomgang, men til gengæld er lidt fortænding godt
hvis du har tunet, da det muliggør mange omdrejninger.

Håber du kan bruge det!

Hilsen Niels