Udveksle filer mellem Publisher 2000 og -9~
Fra : Søren Bjerre

Dato : 28-10-01 18:50

Hjemme har jeg Publisher 2000 og på skolen Office 97. Når jeg har
fremstillet et nyt dokument i Pub2000 hjemme, kan jeg hverken indlæse det på
eller importere det i skolens Pub97 - heller ikke, selv om jeg gemmer som
Publisher 98-fil. Jeg troede, at det kun var Publisher 98, som havde sit
eget filformat, hvorimod man frit kunne udveksle mellem Pub2000 og Pub97.
Det går åbenbart bare ikke - i hvert fald kun fra 97 til 2000, ikke fra nyt
til gammelt.

Hvad gør jeg? Jeg har prøvet at geninstallere Pub2000 og sikret mig, at jeg
har installeret simpelt hen alle de mulige filtre.

Venlig hilsen,
Søren Bjerre

Fra : pre

Dato : 30-10-01 19:02

Når man ser den imponerende liste over filformater som Publisher kan
åbne/gemme som, må det vel være logisk at den nye version kan åbne de gamle,
og når det fastslås, at man kan gemme filer i -98 format, understreger det
vel at som mange andre programmer kan forældede versioner ikke åbne de nye.

Men ved at se listen synes der at dukke workarounds op, som det vel var værd
at gennemteste.
pre

Fra : Søren Bjerre

Dato : 30-10-01 23:29

Tak for tippet - jeg har allerede prøvet de fleste - men indtil nu altid med
tab af flere formateringer.
Fra nyt til gammelt: Jo - der er som regel (i de gode programmer) en
mulighed i det nyere program for at gemme i de ældre versioners formater.
Netop derfor undrer det mig, at man godt kan gemme fra 2000 til 98, men ikke
til Pub97 - samtidig med, at jeg mente at have hørt, at man i Pub2000 var
vendt tilbage til Pub97-formatet.
Der er man helt åbenbart ikke.
Vh
Søren