Swordfish / EMP
Fra : christian

Dato : 28-10-01 18:31

Jeg sad lige og tænkte på hvorfor at politiet ikke brugte en EMP våben og
bare skød den direkte ind i banken. Det ville ødelægge det elektronisk
kredsløb i bomben og deres halsbånd så de ikke ville sprænge i luften og det
villle også smadre det computer anlæg som Stanley (Hugh Jackman) er ved at
hacke sig ind i. Så ville de terrorister have mindst deres bedste kort og
sidder fanget i en kryds ild.

EMP: Electromagnetic pulse, smadre alt elektronisk indenfor dens zone eller
rækkevidde.

Christian.

Fra : Pogue Mahone

Dato : 28-10-01 18:40

"christian" <nuclear75@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sidder fanget i en kryds ild.
>
> EMP: Electromagnetic pulse, smadre alt elektronisk indenfor dens zone

Fordi at så ville det ikke have været en lige så lang film?

PM

Fra : Kong Kent

Dato : 28-10-01 19:11

Jeg undrer mig over hvorfor du ikke skriver SPOILER i din header??!!

*PLONK*

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 28-10-01 23:12

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> wrote:

> Jeg undrer mig over hvorfor du ikke skriver SPOILER i din header??!!

Ja jeg sad også lige og læste de første linier før jeg så der stod en
hel masse jeg ikke ville vide (skal se den her i løbet af ugen regner
jeg med).

Ellers er jeg da ret sikker på at EMP ikke fungerer med mindre at kilden
kommer i direkte kontakt med målet. Jeg mener jeg læste et eller andet
sted at der skulle for meget energi til, sådan at de reelt kun bruges
til at standse biler og lignende. Altså at man ikke bare kunne kaste en
granat og så alt i nærheden slukker. (eller har min kilde løjet?)

MVH ANR

"Where is Bart, anyway? His dinner's getting all cold and eaten."
-Homer Simpson

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 28-10-01 23:50

> [...]

>bare skød den direkte ind i banken. Det ville ødelægge det elektronisk
>kredsløb i bomben og deres halsbånd så de ikke ville sprænge i luften

Der skal vist bruges en vældig masse energi for at få det til at
virke.
Jeg kunne også forestille mig at en elektromagnetiske puls af den
styrke, ville kunne inducere en strøm i ledningerne, og derved tænde
tændsatserne i "halsbåndene"; = dårlig idé!

--
Kåre

Fra : Ole Sørensen

Dato : 29-10-01 12:56

> [...]
> sidder fanget i en kryds ild.
>
> EMP: Electromagnetic pulse, smadre alt elektronisk indenfor dens zone

Hmm....Jeg tror ikke EMP granater er blevet standard udstyr i de forskellige
politikredse endnu JMHO

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-10-01 14:40

christian wrote:

>Jeg sad lige og tænkte på hvorfor at politiet ikke brugte en EMP våben og
>bare skød den direkte ind i banken.

Fordi at i modsætning til hvad div. film vil have dig til at tro, kan
der ikke dannes en EMP i atmosfæren.

Den kan kun dannes ved en kernevåbeneksplosion udenfor atmosfæren.

http://www.fas.org/nuke/intro/nuke/emp.htm

Og som andre har skrevet, skal du sætte en SPOILER.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Lars Josephsen

Dato : 01-11-01 00:14

Christian Andersen <igqgfq001@sneakemail.com> writes:

> Fordi at i modsætning til hvad div. film vil have dig til at tro, kan
> der ikke dannes en EMP i atmosfæren.

Læs lige denne artikel:
http://groups.google.com/groups?as_umsgid=5nqa9m%24dm5%241%40scream.auckland.ac.nz

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-11-01 00:23

Lars Josephsen wrote:

>Læs lige denne artikel:
>http://groups.google.com/groups?as_umsgid=5nqa9m%24dm5%241%40scream.auckland.ac.nz

Fair nok.

Live and learn.

Men du skal dælme ikke bilde mig ind at den oprindelige poster tænkte på
en flux compression generator da han stillede sit spørgsmål

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-10-01 20:31

Det stod der ikke noget om i manuskriptet.

Jesper