AFGIFT
Fra : Peter Andresen

Dato : 28-10-01 17:03

Hej.
Jeg har overvejet at hente en motorcykel i Tyskland, men da Told og Skat
ikke vil give mig en ca. pris på afgiften ville jeg lige høre, om der var
nogen af jegafpå følgende modeller, eller bare en af dem.

Yamaha FZR600R årgang 1994.
Yamaha YZF750 årgang 1994.
Suzuki RF600 årgang 1994.
Suzuki GS750F årgang 1991-1995.
Kawasaki ZXR400 årgang 1991-1995 ny model.

Mvh. Peter A.

P.S. Jeg kender godt de sider hvor man kan taste det beløb ind, som man har
givet for motorcyklen, og så regner den afgiften ud. Men det kan man jo ikke
rigtig bruge til noget, da priserne jo svinger meget.

Fra : Armand

Dato : 28-10-01 19:48

Peter Andresen <spand@paradis.dk> skrev i en

> [...]
der var
> nogen af jegafpå følgende modeller, eller bare en af dem.

Regn med 60% af den aktuelle brugtpris i afgift!
Derved må indkøbet ikke koste over de resterende 40%, og for at holde
sig på den sikre side, endsamt at sikre sig overskud (og det er jo
formålet ved egenimporten, ikke?) er det en god tommelfingerregel at
focusere efter emner der koster 1/3 (= 33% imod de tidl. nævnte 40%!) af
brugtprislejet!

--
Armand

Fra : (o; D@n ;o)

Dato : 28-10-01 23:16

> [...]
> formålet ved egenimporten, ikke?) er det en god tommelfingerregel at
> focusere efter emner der koster 1/3 (= 33% imod de tidl. nævnte 40%!) af

Det må efterhånden være et paste & copy svar ;>)

mvh
Dan