8310 modem hvordan
Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-10-01 14:05

Hvordan får jeg modemet i 8310 til at virke.
Jeg har installeret Pc Suite 4.3 og modem.
Skal jeg abonnere på data hos min teleudbyder eller installerer noget mere
på pc'en.
Jeg bruger infrarød på min bærbar, hastigheden betyder intet i første omgang
bare jeg kommer på nettet, jeg har et gratis nummer jeg skal ringe op til.
Når prøver at ringe op får jeg en fejl med at pc'en ikke kan finde modemet
selvom det hele ser rigtigt ud i opsætningen.

HJÆLP

Kenny

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 14:38

> [...]
> Når prøver at ringe op får jeg en fejl med at pc'en ikke kan finde modemet
> selvom det hele ser rigtigt ud i opsætningen.

Og modemet er sat op til COM3 eller 4 eller hvad din virtuelle IR-port
benytter?
Du skal også lægge mærke til at mange ISP'er har et specielt nummer du skal
bruge når du vil koble op via mobil.

*Fischer

Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-10-01 16:10

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Og modemet er sat op til COM3 eller 4 eller hvad din virtuelle IR-port
> benytter?

Den er sat til COM4 som er infrarød på min bærbar

> Du skal også lægge mærke til at mange ISP'er har et specielt nummer du
skal
> bruge når du vil koble op via mobil.

ISP ? den kan slet ikke finde modemet i min telefon

Kenny

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 16:38

> Den er sat til COM4 som er infrarød på min bærbar

Har du haft den bærbare til at fungere sammen med andre telefoner?
Hvad med IR-enheden, finder den telefonen og kommunikerer med den? -->

--> Nej:
Har du aktiveret IR på telefonen?

--> Ja:
Er det den rigtige modem-driver du har til din telefon?
Sidst men ikke mindst: Har du indsat nogen init-streng ved opringning?

> ISP ? den kan slet ikke finde modemet i min telefon

Næh, men jeg prøvede lige at være et skridt foran.
I dit første indlæg skrev du "jeg har et gratis nummer" og hvis du mener et
at de numre hvor du betaler forbrug til din ISP, så kommer du næppe på. Selv
efter du har "fundet" dit modem.

*Fischer

Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-10-01 17:11

> Har du haft den bærbare til at fungere sammen med andre telefoner?
> Hvad med IR-enheden, finder den telefonen og kommunikerer med den? -->

Nej det er første gange jeg skal bruge en telefon som modem.
Ja Windows finder min telefon med det samme, det samme gør nokia Pc Suite.

> [...]

> Er det den rigtige modem-driver du har til din telefon?
> Sidst men ikke mindst: Har du indsat nogen init-streng ved opringning?

Har instaleret det program der kan hentes her
http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_17_2,00.html
Hvilken init.steng skal jeg insætte

> [...]
et
> at de numre hvor du betaler forbrug til din ISP, så kommer du næppe på.

Gratis nummeret er til mit arbejde, så jeg kan komme på deres server.
Jeg kan ikke lige huske hvad ISP betyder, vil du opfriske det for mig.

Kenny

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 18:37

> Har instaleret det program der kan hentes her
> http://forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_17_2,00.html
> Hvilken init.steng skal jeg insætte

Jeg ved ikke hvilken init-streng du evt. skal bruge.
Jeg var mere interesseret i at høre om der var én nu. En forkert init-streng
kan nemlig nemt blokere så du ikke får forbindelse med telefonen.

Jeg har mest erfaringer med Ericsson og om der er noget specielt ved Nokia
ved jeg ikke.
Men med det scenario du beskriver, er jeg ved at løbe tør for gode ideer.
:-\

> Gratis nummeret er til mit arbejde, så jeg kan komme på deres server.
> Jeg kan ikke lige huske hvad ISP betyder, vil du opfriske det for mig.

ISP = Internet Service Provider.
Jeg troede at det var en internet-udbyder du ville ringe til.
Når det er dit arbejde er der næppe noget problem.

*Fischer

Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-10-01 18:44

> Jeg har mest erfaringer med Ericsson og om der er noget specielt ved Nokia
> ved jeg ikke.
> Men med det scenario du beskriver, er jeg ved at løbe tør for gode ideer.

Kan det have noget at gøre med at jég har adsl og derfor allerede er på
nettet.

KEnny

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 18:48

Nokia

> Kan det have noget at gøre med at jég har adsl og derfor allerede er på
> nettet.

Nej, det burde ikke have noget at sige.
Du skulle stadig kunne ringe op med netværk via modem.
Hmmmmm ........

*Fischer

Fra : JK

Dato : 29-10-01 14:46

Når du ringer op via " Netværk via modem " hvilket nummer bruger du så og
hvilket brugernavn og kodeord ( Du skal selvfølgelig ikke fortælle det
men bare forklare det )

JK

Fra : JK

Dato : 29-10-01 14:47

Husk også at bruger du TDC skal du have et dataabonnement tilknyttet dit
alm. mobilabon.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 29-10-01 15:25

"JK" <packer@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Husk også at bruger du TDC skal du have et dataabonnement tilknyttet dit
> alm. mobilabon.

Ok men derfor burde den vil kunne finde modemet i telefonen.
Jeg må prøve med mit sonfonkort og se om det gør eb forskel, men det bliver
først i aften eller i morgen.
I'll be back

Kenny

Fra : Kenny Jensen

Dato : 29-10-01 15:24

> Når du ringer op via " Netværk via modem " hvilket nummer bruger du så og
> hvilket brugernavn og kodeord ( Du skal selvfølgelig ikke fortælle det
> men bare forklare det )

Jeg bruger mit gratis nr og de koder jeg skal bruge.
Det virker hvis jeg bruger det indbygget modem i pcen, men jeg har ikke
fastnet telefon hjemme derfor skal jeg bruge mobil.

Kenny

Fra : *nico*

Dato : 29-10-01 18:46

"Kenny Jensen" <kennyREMOVE@skydebanen.net> wrote in message

> [...]
> Det virker hvis jeg bruger det indbygget modem i pcen, men jeg har ikke
> fastnet telefon hjemme derfor skal jeg bruge mobil.

Nu er dte vel ikke Win2K ???
Hvis det er, skal du finde ircomm Patchen på Microsofts webside og
installere den.

Win2K understøtter ikke virtuelle comporte som standard. Og derfor kan du
ikke finde dit modem

mvh
Nicolai

Fra : Kenny Jensen

Dato : 29-10-01 21:11

"*nico*" <iwill@survive.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er dte vel ikke Win2K ???
> Hvis det er, skal du finde ircomm Patchen på Microsofts webside og
> installere den.

Nej fordi jeg kan ikke finde ircomm på den side nokia henviser til.
Hvis du har filen må du maget gerne maile den til mig.

Jeg forsøger mig i 98se uden held

Kenny