se lige dette.
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 28-10-01 13:28

Jeg fandt dette på http://www.watchman.dk/

det er vær at undersøge.

DEN 11. I DEN 9. KL. 8-9
* * *
Velkommen til Regnbuen.
En som modtager andagten skrev og sagde tak for
Ordet om tårnene, der faldt. Samtidig skrev han flg.:

"Terrorhandlingen skete på den 11. dag i den 9. må-
ned mellem kl. 8 og 9. Prøv at slå op i den 11. bog i
Bibelen, gå til det 9. Kapitel og læs versene 8 og 9."
Det gjorde jeg og læste følgende i 1. Kongebog 9:8-9,

"Dette hus skal blive en ruindynge, og enhver,
som går der forbi, skal blive slået af rædsel og give
sig til at håndfløjte. Og når man siger: Hvorfor har
Herren handlet således mod dette land og dette hus?

Så skal der svares: Fordi de forlod Herren deres Gud,
som førte deres fædre ud af Ægypten, og holdt sig til
andre guder, tilbad og dyrkede dem; derfor har Herren
bragt al denne elendighed over dem."

Der spørges:
"Hvordan kunne det ske? Hvordan kunne dette hus blive til en ruindynge?"

Nogle vil gøre indvendinger mod denne brug af Skrif-
ten og kalde det en tilfældighed. Måske! Men én ting
ved jeg: Herren taler til os på mange måder for at få
vores opmærksomhed.

Så for min del vil jeg ikke bare feje det af bordet som
en tilfældighed. Jeg vil på en frisk måde lade Ordet
minde MIG om sandheden, at søger jeg andre guder,
i hvad end form og skikkelse det måtte være, så slår
jeg ind på en vej, hvor mit liv forvandles til en ruindynge.

Dog er dette IKKE Guds vilje for nogen af os. Hvis vi
holder os til Herren vores Gud, vil Han velsigne os,
så vore liv er alt andet end en ruindynge.

Herrens vilje med os er, at vi skal være en
velduftende have med blomster og træer.

I stedet skal vi være som træer, der er plantet
ved bækken. Vi bærer frugt til rette tid og bladene
visner ikke. Ja, alt hvad vi gør, får vi lykke til. Dette er
iflg. Salme 1:3 Guds tanker for Hans børn. Amen!

Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der er fra Viborg
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk
ICQ 107634963

Fra : Esben

Dato : 28-10-01 14:15

Ja, der er mange muligheder. Se fx her, hvad en gut ved navn David Pawson
har fået ud af det:

Original Letter:

The date of the attack: 9/11 - 9 + 1 + 1 = 11
September 11th is the 254th day of the year: 2 + 5 + 4 = 11
After September 11th there are 111 days left to the end of the year.
119 is the area code to Iraq/Iran. 1 + 1 + 9 = 11
Twin Towers - standing side by side, looks like the number 11
The first plane to hit the towers was Flight 11
I Have More.......
State of New York - The 11th State added to the Union
New York City - 11 Letters
Afghanistan - 11 Letters
The Pentagon - 11 Letters
Ramzi Yousef - 11 Letters (convicted or orchestrating the
attack at the WTC in 1993)
Flight 11 - 92 on board - 9 + 2 = 11
Flight 77 - 65 on board - 6 + 5 = 11

Dave's response:

Oh my God! How worried should I be? There are 11 letters in
the name "David Pawson!" I'm going into hiding NOW. See you
in a few weeks.

Wait a sec ... just realized "YOU CAN'T HIDE" also has 11
letters! What am I gonna do? Help me!!! The terrorists are
after me! ME! I can't believe it!

Oh crap, there must be someplace on the planet Earth I could
hide! But no ..."PLANET EARTH" has 11 letters, too!

Maybe Nostradamus can help me. But dare I trust him? There
are 11 letters in "NOSTRADAMUS."

I know, the Red Cross can help. No they can't... 11 letters
in "THE RED CROSS," can't trust them.

I would rely on self defense, but "SELF DEFENSE" has 11
letters in it, too! Can someone help?

Anyone? If so, send me email. No, don't... "SEND ME EMAIL"
has 11 letters....

Will this never end? I'm going insane! "GOING INSANE???"
Eleven letters!!

Nooooooooooo!!!!!! I guess I'll die alone, even though "I'LL
DIE ALONE" has 11 letters.....

Oh my God, I just realized that America is doomed! Our
Independence Day is July 4th ... 7/4 ... 7+4=11!

--
Venlig hilsen

Esben
(Der er også 11 bogstaver i "rent sludder")

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-01 14:54

"Esben" <esben@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> DIE ALONE" has 11 letters.....
>
> Oh my God, I just realized that America is doomed! Our
> Independence Day is July 4th ... 7/4 ... 7+4=11!

LOL! ;-D

Det undertreger utroligt godt situationen omkring halvsindssyge forsøg på at
finde en sammenhæng, hvor der bare ikke _er_ sammenhæng.

Det er vist det, psykiatrien kalder "tankespring"? Total mangel på sund
fornuft og almindelig logik...

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-10-01 19:29

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> mælte sligt:

>"Terrorhandlingen skete på den 11. dag i den 9. må-
>ned mellem kl. 8 og 9. Prøv at slå op i den 11. bog i
>Bibelen, gå til det 9. Kapitel og læs versene 8 og 9."
>Det gjorde jeg og læste følgende i 1. Kongebog 9:8-9,

Man kunne påpege, at rækkefølgen af Bibelens bøger er forskellig i
forskellige bibeler. Protestantiske bibler har dem f.eks. i en anden
orden end katolske bibler, der igen har dem i en anden orden end de
gamle jøder havde. Ligeledes er der forskelle på, hvordan man tæller
bøgerne. Samuels-, konge- og krønikebøgerne opdeler vi hver i to,
hvilket man ikke gjorde i oldtiden. På samme måde er versinddelingen
noget, der blev opfundet i senmiddelalderen.

Og hvorfor den 11. bog, det 9. kapitel og vers 8-9? Hvorfor ikke den 9.
bog, det 11. kapitel og vers 8-9? Ryk selv om på tallene.

>"Dette hus skal blive en ruindynge, og enhver,
>som går der forbi, skal blive slået af rædsel og give
>sig til at håndfløjte.

Hvor mange mon håndfløjter, når de går forbi WTC?

>Så for min del vil jeg ikke bare feje det af bordet som
>en tilfældighed.

Hvis du står fast på, at det ikke er en tilfældighed, så må det logiske
alternativ være - ud fra skriftens ord - at du mener, at Gud
foranstaltede drabet på 5000 mennesker, fordi amerikanerne dyrker
afguder? Tjaa.... det er vel også en holdning.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Rasmus kan nok forstå den latinske tekst. Han levede 250-184 før Kristi
fødsel, og viser altså et tidligt eksempel på kønsforholdene i det

Fra : Claus

Dato : 28-10-01 20:25

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev i meddelelsen ...
>"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> mælte sligt:

>Og hvorfor den 11. bog, det 9. kapitel og vers 8-9? Hvorfor ikke den 9.
>bog, det 11. kapitel og vers 8-9? Ryk selv om på tallene.

Man kan også forestille sig at osama der er belæst har valgt denne dato
for at få kristne fundamentalister til at se denne sammenhæng.
Osama er jo selv fundamentalist og dagen for angrebet er sikkert valgt
udfra fundamentalistiske overvejelser.

Hilsen Claus.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-10-01 20:38

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> mælte sligt:

>Man kan også forestille sig at osama der er belæst har valgt denne dato
>for at få kristne fundamentalister til at se denne sammenhæng.

Det kan man sikkert, men det ville ikke have hold i noget. Pointen med
samtlige indlæg i denne tråd pånær det oprindelige er jo netop, at man
ud af en given hændelse kan hive en mængde forskellige data, kombinere
dem rimeligt tilfældigt og få en hvilken som helst betydning ud af det.
Eller formuleret anderledes: Der er millioner af data kombineret med
pågældende hændelse. Der findes et vers i Bibelen, der med en overdreven
kobling, kan tolkes som meningsbærende i forhold til samme hændelse.
Hændelsen og verset kobles ved, at man ud fra alle disse data vælger
netop de, der skaber forbindelsen til pågældende vers. Ville man have et
andet vers, f.eks. Dommerbogen 12:5 fremhæves, ville man have påpeget,
at der lå et advokatfirma med fem ansatte på 12. etage, eller eventuelt
på 60. etage (12*5) osv. Sammenhængen mellem datoen og omtalte bibelvers
er efter alt at dømme aldeles tilfældig, hvorfor Osama Bin Laden med
samme dom ikke kan have "villet" den.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"... saaledes lever jeg i denne Tid, som en Beleiret; men for ikke
at tage Skade af den megen Stillesidden græder jeg mig træt."

Fra : Claus

Dato : 28-10-01 21:23

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev i meddelelsen
<29nott8vt7t81eritf5n130uphes9s8mdg@4ax.com>...
>"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> mælte sligt:

>Det kan man sikkert, men det ville ikke have hold i noget.

Næ, specielt ikke når det er i GT man prøver at lave en sådan
sammenhæng. Jeg talte med en JV om det der fortalte, at JV før i tiden
( før 50erne) var meget ivrige med den slags profetier, men at de belært
af mange "brændte naller" havde stoppet med det.

Hilsen Claus.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 28-10-01 21:26

Claus wrote:

> [...]
> for at få kristne fundamentalister til at se denne sammenhæng.
> Osama er jo selv fundamentalist og dagen for angrebet er sikkert valgt

Måske. Hvad var det rigtige tidspunkt egentlig? Da angrebene fandt sted
i USA, må det vel være amerikansk tid, man skal tænke på, og der er vel
igen forskel på tiden i Washington og New York. Så vidt jeg husker,
fandt angrebene faktisk sted tidligt om morgenen, inden alle
medarbejderne i World Trade Center var mødt på arbejde.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 28-10-01 22:17

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> for at få kristne fundamentalister til at se denne sammenhæng.
> Osama er jo selv fundamentalist og dagen for angrebet er sikkert valgt
> udfra fundamentalistiske overvejelser.
>
> Hilsen Claus.
Mon ikke det er Gud der har skabt alt også kendte til det ondes anslag og
hvad der skulle og skal ske med dem der ikke dyrker Gud, men andre guder.

Fra : Erik

Dato : 29-10-01 00:12

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> som førte deres fædre ud af Ægypten, og holdt sig til
> andre guder, tilbad og dyrkede dem; derfor har Herren

Nøjagtigt; det er derfor Bin Laden fik Muhamedaner til
at udfører Guds (Allah) vilje, ved at kabre fly og flyve dem
ind i Sky Skraberne.

Død over USofA det er Herrens ønske.

Erik

Thes touch is so (F******) stupid, that I can cry!!

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 29-10-01 05:54

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
mennesker dyrker andre guder en den levede Gud Ham selv
Men mon ikke h Han også for mange år side´vidste hvad der skule ske med WTC.
som han kender mine og dine dage?

Fra : Erik

Dato : 29-10-01 17:33

> [...]

> mennesker dyrker andre guder en den levede Gud Ham selv
> Men mon ikke h Han også for mange år side´vidste hvad der skule ske med

Jo, Jo Gud har tal på dine hovedhår. Men det at tage en skrift ud af bibelen
og sammenligne dem med noget i nutiden er hovedløst vrøvl, Især når det
skriftsted påpeger en Guds straf over USofA

Det er nøjagtigt det samme ævl som før Jerntæppet fald, man trak direkte
sammenligninger med ting der ikke er, var relevante, den gang var USSR
sammenlignet med Gog og Mangog. Og i 1988 prøvede man at få folk til
at tro at Jesus kom på 40 års dagen for Israels genopstående, alt det var
Det rene røvl.

Erik