network configuration?
Fra : Andreas

Dato : 28-10-01 21:17

Hej,
Jeg har OS/2 Warp4 som jeg gerne vil have til at stå som server. Men jeg kan
ikke engang komme på internettet.
Jeg har adsl pro@ccess, det vil sige at jeg har en router. hvordan
configurere jeg det?

på forhånd tak.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-10-01 13:49

On Sun, 28 Oct 2001 12:17:07 -0800, Andreas wrote:

>Hej,
>Jeg har OS/2 Warp4 som jeg gerne vil have til at stå som server. Men jeg kan
> [...]

Slå DHCP til (slå DDNS fra) fx i TCP/IP Configuration til
ethernetinterfacet (Husk at enable)!
Så skulle den selv finde ud af det vigtigste...

Ellers må du konfigurere det manuelt. (Husk at enable
interfacet)
IP Adress = din tildelte IP (Se info fra ISP)
Subnetmask = din tildelte subnetmask (Se info fra ISP)
Gateway = IP på din router (Se info fra ISP)
LAN Name server = IP på de DNS servere din udbyder stiller til
rådighed (Se info fra ISP).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
SYNTAX? Why not--they tax everything else!