Er der andre der er "hoppet på" denn annon~
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-10-01 21:37

Jeg fandt flg. annonceret hos Den Blå Avis online:

"Titanium powerbook 400 MHz, 128mb, 10gb, 15.2tft, dvd, modem, 10/100
base t netkort!har fået en stationær istedet, sælges t.højest bydenede,
har kvitt og garanti! Kr. 10.000"

Jeg har ikke brug for endnu en bærbar, men en TiBook til 10k var jo ikke
så dårligt så jeg skrev flg:

"Hej!

Jeg kan se, at du skal af med ovenstående. Jeg vil godt byde de kr.
10.000,-"

Herefter kom flg. positive mail:

"hejsa!jamen det er da et fint bud!hvor bor du
henne??jeg kan sende den,den fejler ingenting,ligger i
orig emb,men kun mod forudbetaling,da jeg ik kan sende
den pr efterkrav!!jeg bor på sjælland!"

Kr. 10.000,- i forudbetaling næppe... Så fulgte flg. mail udveksling:

Martin:
"Jeg bor desværre lidt langt fra Sjælland, nærmere bestemt Jelling ved
Vejle.

Men hvis du ikke vil sende pr. efterkrav tror jeg at jeg vil hente den
selv. Hvor bor du?"

Laila Jensen (Dette navn har jeg fra mail adressen):
"hejsa!jeg bor i noget der hedder holbæk!!øhm...jeg vil
godt have sendt den pr efterkrav,men man må kun sende
op til 5000,-,så det kan jeg ik!!!og jeg er aldrig
hjemme,da jeg arbejder en hel del....så jeg ved
ik....hvad vi så gør????"

Martin:
"Hva' om jeg kikkede forbi på din arbejdsplads. Eller vi kunne evt.
aftale at mødes ved den nærmeste banegård på et fastsat tidspunkt."

Laila:
"hejsa!ej det med arbejdspladesen går ik,da jeg står i
et fryserum det meste af tiden,og har pasuer på
forskellige tidspunkter!det med banegården,altså jeg
tro det blir for svært at få tid til det,da jeg først
er sent hjemme hver dag,så......kan jeg da ik sende
den??den fejler jo ingenting!!!"

Martin:
"Jeg har ikke meget lyst til at sende kr. 10.000,- af sted "ud i det
blå" uden først at ha' set varen. Forstå mig ret - powerbook'en er nok
som du beskriver, men jeg har brændt fingrene én (godt nok med en noget
mindre beløb), så med mindre du er villig til at sende din Powerbook af
sted uden at modtage penge først, så må vi finde på en anden mulighed.
Jeg ved ikke om min bank kan være behjælpelig med noget. Jeg prøver at
kontakte dem i morgen. Hvilken bank har du konto i?"

Laila:
"hejsa!jeg har unibank!jamen jeg vil altså også gerne
vide om jeg får nogle penge overhovdet!jeg er en
voksen kvinde der ik render rundt og snyder folk hvis
det er det du hentyder til,det er jo det rene
svineri!så du kan skam godt stole på mig bare
rolig!jeg vil altså ik sende den uden at modta nogle
penge først!du kan jo bare skrive når du har snakket
med banken ok???"

Martin:
"Jeg har været en tur i banken, og de kan _ikke_ hjælpe.

Så nu er jeg der hvor der ikke ser ud til at være nogen mulighed for at
handle....

Jeg har dog en søster, som bor i Kbh. som kunne komme forbi og medbringe
penge, men det kræver jo at du har 10 min. til lige at mødes med hende."

Laila:
"hej martin!ja det havde været godt nok,men jeg er så
svær at aftale noget med pga mit arbjede desværre...så
vi blir jo nok nød til ik at handle
alligevel!ærveligt!men hvis du heller ik kan skaffe
pengene så er der jo ingen vej!"

Det er ikke for at klandre Laila, for der er jo ikke sket noget. Jeg
synes bare hendes salgstaktik er lidt "sjov", og så var det jeg tænkte
om der var andre her i gruppen der har prøvet at købe hendes TiBook?

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 21:47

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg fandt flg. annonceret hos Den Blå Avis online:

<cut eddie>

Det STINKER langt væk!!!

Tjek denne, Martin:

<http://www.mediamac.dk/index.php3?page=forum:start,thread=3241>

--
mvh Jesper

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-10-01 23:42

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Det STINKER langt væk!!!
>
> Tjek denne, Martin:
>
> <http://www.mediamac.dk/index.php3?page=forum:start,thread=3241>

Jeps det er hende/ham eller what ever! Tak for hjælpen. Jeg havde
forsøgt at finde frem til hendes adresse via de gule sider, hvor hun jo
naturligvis ikke fandtes, så jeg var 99,99% sikker på at det var en and.
Men at der var så meget røre om lign. annoncer havde jeg ikke læst.

/Martin

Fra : Anders

Dato : 27-10-01 21:53

Martin Bredthauer skrev:

> [...]
> synes bare hendes salgstaktik er lidt "sjov", og så var det jeg tænkte
> om der var andre her i gruppen der har prøvet at købe hendes TiBook?

Det håber jeg ikke der er nogen, som har. Hvis det ikke er her i gruppen hun
er blevet diskuteret, så er det i forumet på http://www.mediamac.dk En har
allerede brændt nallerne.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-10-01 22:02

> [...]

> synes bare hendes salgstaktik er lidt "sjov", og så var det jeg tænkte
> om der var andre her i gruppen der har prøvet at købe hendes TiBook?

Send din brevudveksling til Den Blå Avis eller ..........

1: Hun har ingen TiBook.
2: Den er "varm".
3: Den er god nok, men hun vil kun handle på den måde.

Jeg vile gøre følgende: Du sætter 10.000,- ind på hendes bankkonto i
Unibank med en gummicheck. I det øjeblik du har sat den ind, så "står"
pengene på hendes konto og så ringer du til hende og siger at du har
betalt. Da banken har 3 dage til at cleare checken, så opdager banken
ikke at der ingen dækning er, og hun opdager det slet ikke, for hvis hun
ringer til sin bank får hun at vide at der "står" 10.000,- på hendes
konto. Når du så modtager TiBook'en og alt er OK, så sørger du for at
der går 10.000,- ind på kontoen.

Du skal lave transaktionen torsdag efter frokost, så hun kan nå at sende
den og banken ikke kan cleare checken før mandag.

Lad os vide hvordan det udvikler sig.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-01 23:07

> [...]
>
> Du skal lave transaktionen torsdag efter frokost, så hun kan nå at sende
> den og banken ikke kan cleare checken før mandag.

Du er da godt nok en snu rad, Jesper! Har du lavet det stunt mange
gange?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-10-01 00:26

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Du er da godt nok en snu rad, Jesper! Har du lavet det stunt mange
> gange?

Nej, jeg har aldrig lavet det stunt, Jeg har ikke noget checkhæfte, men
det var da en mulighed.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-10-01 23:09

In article <1f1ykty.er5eg8gojkz9N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Du skal lave transaktionen torsdag efter frokost, så hun kan nå at sende
> den og banken ikke kan cleare checken før mandag.
>
> Lad os vide hvordan det udvikler sig.

Med lidt uheld som en anklage for bedrageri pga gummichecken. Man må
ikke betale med en check hvis man ved den er dækningsløs.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-10-01 00:26

> Med lidt uheld som en anklage for bedrageri pga gummichecken. Man må
> ikke betale med en check hvis man ved den er dækningsløs.

Tja det er da sandt nok, men hvis nu TiBook'en er OK (den kan være
vundet), så er det da en fin måde at konstatere om man vitterlig
modtager det man forventer med posten.

Jeg har selv leveret en 9600 til en totalt ukendt uden at have modtaget
penge først og det var da først da jeg skruede bissen rigtigt på, at
pengene gik ind på min konto.

At så køber efterfølgende prøvede at snyde mig for RAM, hæve handlen,
spillede Officeline ud mod mig og så videre, har kun resulteret i, at
jeg er langt mere skeptisk end jeg før har været.

Så jeg kunne fint leve med den med gummichecken.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-10-01 23:42

> Lad os vide hvordan det udvikler sig.

Jeg ved ikke helt om jeg vil følge op på noget af det her, men en ting
står fast: Der bli'r ikke sendt nogle penge, om hun så stod og overrakte
mig TiBook'en personligt!!

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 23:58

> Jeg ved ikke helt om jeg vil følge op på noget af det her, men en ting
> står fast: Der bli'r ikke sendt nogle penge, om hun så stod og overrakte
> mig TiBook'en personligt!!

Ja, glem det! Så er det meget bedre at lægge pengene i en pulje til en
ny PowerBook. :)

--
mvh Jesper

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-10-01 00:18

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Ja, glem det! Så er det meget bedre at lægge pengene i en pulje til en
> ny PowerBook. :)

Jamen jeg blev faktisk endnu mere glad for min Pismo efter at ha' læst
hvor varm TiBook'en bliver - det lyder jo direkte ubehageligt. Min
PowerBook bliver aldrig mere end "lun".

Og hvem ved måske kommer der en 1GHz G"et eller andet" opgradering, som
kan bruges. Pismoen skulle efter hvad jeg kan huske være den sidste af
Apples bærbare med processoren på daughter-card.

(At det så måske aldrig vil kunne betale sig og at den vil få plastiken
til at smelte glemmer vi lige i denne sammenhæng.)

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 22:38

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg fandt flg. annonceret hos Den Blå Avis online:

pas på! der er vist allerede en der har mistet et 5 cifret beløb på
denne fidusmager - det er sgu utroligt at hun/han tør fortsætte.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-10-01 23:21

> pas på! der er vist allerede en der har mistet et 5 cifret beløb på
> denne fidusmager - det er sgu utroligt at hun/han tør fortsætte.

Jeg arbejdede engang for en, der skyldte penge til gud og hvermand. Han
havde de her små check-kuverter, og hvis man folder checken på midten og
sætter den fast med lidt lim ... tadaaa! Når modtageren (kreditor
forstås :) åbner kuverten med en brevkniv, bliver checken skåret i to!

Det kneb brugte han, når kreditor et par gange i træk havde modtaget
checks der ikke var underskrevet!

Bare rolig, jeg har ikke et checkhæfte, så i kan roligt handle med mig

Men man bliver sgu åbenbart opfindsom når man skylder.

Mojn, Thomas

--
"Boot, you transistorized tormentor! Boot!"

-- Archibald Asparagus, VeggieTales

Fra : Zorilla

Dato : 28-10-01 13:26

Se godt nok er PowerBook annoncen nu væk fra den blå avis, men hvad med
denne :

"Helt ny APPLE IBOOK G3.500MHz, 10gb, 128mb, dvd, indbyg.brænder,
12.1tftskærm, 4års gar., er 1md gl. sælges pga fejlkøb!kvitt haves, mail et
bud hurtigt Kr. 8.000 (Indrykket online 28-10-2001)"

Den lydes sgu' da også for mistænkelig !

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-01 13:48

Zorilla <Zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> bud hurtigt Kr. 8.000 (Indrykket online 28-10-2001)"
>
> Den lydes sgu' da også for mistænkelig !

det er sansynligviss den samme fusker, da jeg opdagede annoncen for
første gang havde hun både en ibook og en tiBook. tjek evt. email eller
tlf #

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-10-01 15:06

> [...]

> bud hurtigt Kr. 8.000 (Indrykket online 28-10-2001)"
>
> Den lydes sgu' da også for mistænkelig !

Man kan vel altid bede om serienr og en kopi af kvitteringen!

Meen allerede efter at have læst alt det pladder om fryserumsarbejderen,
de ikke er til at træffe, så står der jo skrevet svindel med
neonbostaver over det hele.

Gad vidst hvor mange der hopper i gyngen?

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Jens Hofman Hansen

Dato : 29-10-01 17:50

Der kører en længere tård på Mediamac i øjeblikket om folk der fusker med
annoncer på dba.dk.

Fra : macsteen

Dato : 29-10-01 18:01

in article 3BDD88A1.AFB97A99@metamaten.dk, Jens Hofman Hansen at
info@metamaten.dk wrote on 29.10.2001 17:49:

> Der kører en længere tård på Mediamac i øjeblikket om folk der fusker med
> annoncer på dba.dk.

Jeg har - som det godtroende væsen jeg er - i går henvendt mig til
mail-adressen på annoncen for den fantastisk billige iBook.
Jeg skrev at jeg ville komme og hente den med det samme da jeg tilfældigvis
bor tæt på Valby i København hvor tilbuddet angiveligt skulle befinde sig.

Jeg har intet hørt, men det kan selvfølgelig være at jeg bare kom for sent.

Fra : Zorilla

Dato : 31-10-01 16:33

Valby? Jeg fik af vide maskinen befandt sig på Bornholm.
Tjah, hva' kan man sige ?

Fra : Anders

Dato : 31-10-01 16:37

Zorilla skrev:

> Valby? Jeg fik af vide maskinen befandt sig på Bornholm.
> Tjah, hva' kan man sige ?

Mon ikke at den altid befinder sig så langt væk som muligt fra køber?
Ligesom slankekure altid begynder i morgen og aldrig i dag?

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 29-10-01 18:48

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

Snif, snif. Ja, det er ikke mig der har lavet en lille vind, så det må
være noget andet der lugter langt væk.

> Det er ikke for at klandre Laila, for der er jo ikke sket noget. Jeg
> synes bare hendes salgstaktik er lidt "sjov", og så var det jeg tænkte
> om der var andre her i gruppen der har prøvet at købe hendes TiBook?

Hun har i hvert fald et enormt overforbrug af udråbstegn.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : macsteen

Dato : 30-10-01 09:02

On 29.10.2001 18:47, in article
1f21yz2.154hrok1fzk82kN%jonasenREMOVE@THISit.dk, "Jan Oksfeldt Jonasen"
<jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:
>
> Snif, snif. Ja, det er ikke mig der har lavet en lille vind, så det må
> være noget andet der lugter langt væk.

> Hun har i hvert fald et enormt overforbrug af udråbstegn.

Den er vist god nok. Følgende er modtaget efter reaktion på iBook annoncen.
Metoden, sproget og konsekvent anvendelse af små bogstaver ligner angiveligt
Laila, men denne gang kalder man sig Calle Hansen!

hej!nej den er ik solgt helt endnu,jeg har da fået nogle bud,men har ik
besluttet mig endnu,hvad er dit bud?jeg er på bornholm i øjeblikket,så jeg
foreslår jeg sender den!jeg betaler portoen,hvis du er intersseret
iden!desværre blir den ik sendt pr efterkrav,da der jo kun må sendes op til
5000,-så det er noget med en overførsel af det halve beløb,og resten når du
modtar den!!hvad siger du evt til det?????

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-10-01 19:45

> [...]

> 5000,-så det er noget med en overførsel af det halve beløb,og resten når du
> modtar den!!hvad siger du evt til det?????

Han/hun er sgu' da imponerende... TRÆLS!

Jeg klippede den historie ud, som var på Mediamac (Noget med en TiBook
til 19.000,-, som blev betalt på forhånd) og sendte til "Laila" - helt
uden andre kommentarer. (Jeg regnede med at hun nok fik pointen). Så fik
jeg følgende svar fra "hende":

"hejsa!hvorfor fik jeg den mail???????lidt wierd,men
tak for tippet..."

Tja hvad ka' man gøre mere andet end at sige: Take care out there!

(Jeg overvejer at skrive til den Blå Avis, men der er jo ikke rigtig
sket noget ulovligt!?)

/Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-01 01:11

> [...]

> jeg følgende svar fra "hende":
>
> "hejsa!hvorfor fik jeg den mail???????lidt wierd,men

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad det er for en
person der står bag. Vedkommende skriver jo på en temmeligt frisk og
blomstrende måde med afkortede ord, manglende store bogstaver og
mellemrum efter punktum og komma samt rigelig brug af udråbs- og
spørgsmålstegn. Der bliver også brugt nogle underlige forklaringer med
arbejde i fryserum eller ophold på Bornholm. På en måde er det meget
gennemført, og jeg har svært ved at tro, at f.eks. en omtåget narkoman
ville kunne finde ud af det. Er det en ung fløs, eller hvad er det for
en person?
Hvorfor har vedkommende egentligt specialiseret sig i Mac? De
fleste bruger jo Windows, og de fleste Windowsbrugere regner jo med, at
det kun er nogle meget få der bruger Mac, og at Apple er ved at gå
fallit. Der burde derfor ikke være det store marked for brugte Mac.
Eller regner vedkommende med, at vi har masser af penge at smide om os
med, når vores computerudstyr er så dyrt i forhold til pc-udstyr?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-10-01 01:24

> Hvorfor har vedkommende egentligt specialiseret sig i Mac? De
> fleste bruger jo Windows

lige netop dette har også undet mig, med den tilføjelse at der er tale
om bærbare - måske er det fordi priserne er ret høje, eller fordi det er
produkter som alle kender (ikke noget compac 2000GTI de luxe)

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 02-11-01 21:53

> [...]
> gennemført, og jeg har svært ved at tro, at f.eks. en omtåget narkoman
> ville kunne finde ud af det. Er det en ung fløs, eller hvad er det for

Måske siger det for meget om mig, men ... hvis jeg satte mig for at lave
den slags ville jeg gøre _nøjagtig det samme_! Det er gennemført, det
virker uskyldigt og det virker distraherende. Genialt - efter min
mening. Ikke pænt eller godt, det er ikke det jeg siger, men genialt.

> Hvorfor har vedkommende egentligt specialiseret sig i Mac? De
> fleste bruger jo Windows ...

Derfor.

Mojn, Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-01 04:46

Hej Martin

Prøv at tage en 'Source Info' på den mail, du har fået fra 'hende'. Det kan godt
afsløre en hel del....

Og mht. 'ulovlighed'... hm.. Der er vist nok noget med, at falsk annoncering er
ulovlig. - Det er det ihvertfald, hvis en forhandler annoncerer med en vare til
en bestemt pris, og så ikke er i stand til at levere alligevel, - så....

mvh. Erik Richard

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
>
> Tja hvad ka' man gøre mere andet end at sige: Take care out there!
>
> (Jeg overvejer at skrive til den Blå Avis, men der er jo ikke rigtig

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-11-01 07:13

> Og mht. 'ulovlighed'... hm.. Der er vist nok noget med, at falsk annoncering
> er ulovlig....

Det her er jo ren svindel. Vedkommende skal bures inde hurtigst muligt!

Fra : N/A

Dato : 31-10-01 01:18

Fra : Pete

Dato : 31-10-01 01:18

in article 1f24a2s.1a5zwna1r7o38oN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 31/10/01 1:10:

> Der burde derfor ikke være det store marked for brugte Mac.
> Eller regner vedkommende med, at vi har masser af penge at smide om os
> med, når vores computerudstyr er så dyrt i forhold til pc-udstyr?

Det er jo heller ikke Mazda 323'ere der er efterspørgsel efter på det sorte
marked i Østeuropa
--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-01 04:54

Hej Peter

Du har måske en pointe dér. - Der er ihvertfald stor rift om Mac i Rusland -
både soft- og hardware. - Man behøver blot at besøge diverse hotline sider, så
dukker der efterhånden adskillige op derfra.

Pete wrote:

> Det er jo heller ikke Mazda 323'ere der er efterspørgsel efter på det sorte
> marked i Østeuropa

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)