forgaffel på en babygixxer
Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 27-10-01 20:32

Hej folkens,
jeg har et problem med min forgaffel, på min babygixxer.
hvordan skal den præcist dæmpe (hvor mange bevægelser)?
jeg tester min dæmper ved at give den et kraftigt tryk foran, derefter
bruger den 2 "bevægelser" før den er i ro (1. den udvider sig helt 2. den
synker ned til udgangsposition). Min bagdæmper bruger derimod kun én
bevægelse.
Årsagen til min forespørgsel er at en synsmand ikke syntes at den
dæmpede ordentligt. Og den skal derfor laves.
En mekaniker sagde at jeg skulle købe nogle nye fjedre og en anden sagde
at det muligvis kunne skylles slam i bunden af gaflen (jeg har nu renset
gaflen men ikke forsøgt mig med nye fjedere).
Er der nogen der har nogen forslag til hvad det kan være galt?
er der nogen der ved hvad den pågældende dæmper/cykel er godkendt til(antal
bevægelser)?
hvordan er den hos i andre babygixxer ejere?

På forhånd mange tak
Jacob

P.S. der er netop blevet fyldt SAE 10W/30 olie på gaflen, i det håb at det
var grundet forkert oliestand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-10-01 20:53

> [...]
> Jacob
>

> P.S. der er netop blevet fyldt SAE 10W/30 olie på gaflen, i det håb at det

hmm, en lille finde der måske hjælper er at smide lidt luft i forgaflen...
det hjælper... Jeg har p.t. for lidt olie i mine rør.... pga.
!!!!Forkerte!!!! oplysninger fra Køge MC!!! jeg fik fortalt 347 ml var det
der skulle til... nu har jeg set 417 og det virker meget mere fornuftigt da
den ikke ligefrem bleb bedre af skiftet....

men en lille bar i gaffelbenene hjælper (pas på!!! det GÅR STÆRKT når du
pumper, hvis du bruger en af dem fra tanken, så luk næsten alt trykket ud
først!! ) og hvis den står på jorden og du kun lige kan nå.. så løfter
cyklen sig, og du kan knække studsen (wonder how i konw???)

mvh Tommy Fer

Fra : Michael K.S.

Dato : 27-10-01 21:02

On Sat, 27 Oct 2001 21:31:36 +0200, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

> En mekaniker sagde at jeg skulle købe nogle nye fjedre

En mekaniker ? Hmmm det undrer mig lidt,hvad skulle det hjælpe med ny
fjedre når det tydeligvis er dæmpningen det (måske) er galt med.Hvis
det skal være fjedrene skal det være slemt og du vil kunne mærke en
væsentlig forøget vandring...dykker den ekstremt meget når du bremser
?

Fjedrene kan du iøvrigt tjekke ved at måle om fjederlængden er
indenfor specs. og hvor meget det statiske sag er...

>og en anden sagde
>at det muligvis kunne skylles slam i bunden af gaflen

Næppe heller sandsynligt...

> (jeg har nu renset
>gaflen men ikke forsøgt mig med nye fjedere).
>Er der nogen der har nogen forslag til hvad det kan være galt?

Forkert viskositet eller mængde forgaffeolie,eller simpelthen slidt
forgaffel måske,dæmpningen foregår jo ved at olien i gaflen presses
gennem nogle huller og slides disse (større) eller på anden måde
ødelægges vil dæmpningen aftage...hvor langt har den gået ??

Prøv med en lidt tykkere olie,måske 15-20W dette vil øge såvel
kompressions - som returdæmpningen

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 27-10-01 21:24

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Hvis det skal være fjedrene skal det være slemt og du vil kunne mærke en
> væsentlig forøget vandring...dykker den ekstremt meget når du bremser

nej det vil jeg ikke sige, men gaflen er lidt blød.....men igen jeg har ikke
noget sammenligningsgrundlag da dette er min første cykel.

> Fjedrene kan du iøvrigt tjekke ved at måle om fjederlængden er
> indenfor specs. og hvor meget det statiske sag er...

tja så kommer næste spørgsmål er der nogen der ved det????
jeg har nemlig ikke en service håndbog

> [...]
> gennem nogle huller og slides disse (større) eller på anden måde
> ødelægges vil dæmpningen aftage...hvor langt har den gået ??

den har ikke gået mere end 31000 km. så det er ikke så langt.
Kan hullerne i metalrørene virkelig slides af olien???

> Prøv med en lidt tykkere olie,måske 15-20W dette vil øge såvel
> kompressions - som returdæmpningen

Tja skulle man måske prøve.
--
Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 27-10-01 21:38

On Sat, 27 Oct 2001 22:24:21 +0200, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

>tja så kommer næste spørgsmål er der nogen der ved det????
>jeg har nemlig ikke en service håndbog

Der er der jo tilsyneladende ingen der har udover på japansk,specs for
fjedrene burde du kunne få fra din forhandler/Suzuki.Det statiske sag
(med fører) kan du selv måle,det skal gerne ligge omkring 1/3 af
totalvandringen...

>den har ikke gået mere end 31000 km. så det er ikke så langt.
>Kan hullerne i metalrørene virkelig slides af olien???

Nej ikke af olien,men af urenheder i den eller ødelægges på anden
måde....

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 10:26

> Der er der jo tilsyneladende ingen der har udover på japansk, specs for
> fjedrene burde du kunne få fra din forhandler/Suzuki.
er der nogen der har en reparatioinshåndbog på japansk?
man kunne jo spørge om oversættelse på den japanske NG hvis man havde et
specifikt spørgsmål.

--
Jacob

Fra : Allan Bojesen

Dato : 28-10-01 11:19

> er der nogen der har en reparatioinshåndbog på japansk?
> man kunne jo spørge om oversættelse på den japanske NG hvis man havde et
> [...]

Jeg tror det ikke Men der kan købes en kopi Ved Køsters Motorboghandel i
Randers, men billederne er faktisk rimelig dårlige (læs: meget mørke). Og
prisen er vist et sted mellem 200 og 300,-.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 28-10-01 15:22

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en

> "Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Tja skulle man måske prøve.

Tidligere ejer kan jo have fået både for tyndt og for lidt olie i (á
Fer's forkerte oplysninger fra Køge!). Ligeledes kan gammelt olie tænkes
at være "slidt tyndt".
Så i første omgang ville jeg nu nok nøjes med udskiftning med korrekt
mængde af den påkrævede viskositet, og først senere bruge den tykkere.
Vær forøvrigt opmærksom på at blot 5W er et stort spring i
dæmpnings-forskel!!!

Forøvrigt Jacob: Nu var det forgaffelolie der blev hældt på, ikke?
Af betegnelsen at dømme kunne det ligesåvel have været motorolie :-/

--
Armand.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 16:09

> Tidligere ejer kan jo have fået både for tyndt og for lidt olie i (á
> Fer's forkerte oplysninger fra Køge!). Ligeledes kan gammelt olie tænkes
> at være "slidt tyndt".

iflg. den sercive spec. som allan lagde ind på en binærgruppe skal der 417
ml MOTUL 5-10 olie på.
den olie der var på før var MOTUL 5-10, og der var ca 417 ml.

den olie der er på nu er "MOTOREX fork oil SAE 10W/30"
faktisk synes jeg der er værre nu end før skiftet (sikkert fordi jeg er mere
opmærksom på problemet nu!)
jeg fik olien anbefalet hos Brdr. Sejr da de ikke længere forhandler MOTUL.
den forrige olie har været i gaflen siden foråret.

Bare rolig Armand der er gaffel olie

--
Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-10-01 16:20

On Sun, 28 Oct 2001 15:21:50 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Så i første omgang ville jeg nu nok nøjes med udskiftning med korrekt
>mængde af den påkrævede viskositet, og først senere bruge den tykkere.

Godt råd,det er altid en god ide at starte med det allermest simple og
en ting af gangen og så arbejde derfra !!

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 17:16

> Godt råd,det er altid en god ide at starte med det allermest simple og
> en ting af gangen og så arbejde derfra !!

Ganske rigtigt...en sund holdning.
men der var den korrekte olie i oprindeligt og den korrekte mængde....
(MOTUL medium 5-10 og 417 ml af det)...og synsmanden var ikke tilfreds

men når det tilsyneladen ikke virker må man jo gå vidre....
--
Jacob

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-10-01 12:50

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan skal den præcist dæmpe (hvor mange bevægelser)?

En støddæmper bør ikke "hoppe". Trykker du ned i forforgaflen, skal den
returnere til udgangsposition, ikke stå og gynge op og ned

> Årsagen til min forespørgsel er at en synsmand ikke syntes at den
> dæmpede ordentligt. Og den skal derfor laves.

Lyder rimeligt.

> [...]
> at det muligvis kunne skylles slam i bunden af gaflen (jeg har nu renset
> gaflen men ikke forsøgt mig med nye fjedere).

Det skyldes oftest at olien i dæmperen er slidt op, "slam" i bunden af
gaflen skal der naturligvis ikke være, og hvis det er lidt længe siden du
sidst har skiftet gaffelolie er det en glimrende ide at rense sagerne.
Nye fjedre hjælper ikke på dæmpningen, det er jo fjerene der får den til at
gynge! Af fylde luft i forgaflen hjælper heller ikke, det svarer til at
montere en strammere fjeder, og så gynger den endnu mere.

> Er der nogen der har nogen forslag til hvad det kan være galt?

Enten skal der bare skiftes olie, eller også er glidebøsningerne også slidt
op - det bliver de bl.a. hvis der går for længe mellem olieskiftene.

> P.S. der er netop blevet fyldt SAE 10W/30 olie på gaflen, i det håb at det
> var grundet forkert oliestand.

Hvorfor fylder du motorolie i en forgaffel? Hvorfor bruger du ikke
forgaffelolie? Jeg ved ikke hvilken olie der skal i din model, men hvis
synsmanden syns den dæmper for fårlige, så kunne du jo prøve med en SAE 15
forgaffelolie, eller spørge en lidt mere kompetent mekaniker om hvilken
viskositet der skal i din model.

Rittig

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 16:26

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> En støddæmper bør ikke "hoppe". Trykker du ned i forforgaflen, skal den
> returnere til udgangsposition, ikke stå og gynge op og ned

Mange tak, så er det afklaret...en "bevægelse"

> sagde
>
> Enten skal der bare skiftes olie, eller også er glidebøsningerne også
slidt
> op - det bliver de bl.a. hvis der går for længe mellem olieskiftene.

Hhhmmmmm.... glidebøsning hvordan se sådan en ud? har taget billeder løbende
under "operationen" så jeg kan da lige smide et par over i dk.binaer.motor.
så vil det være rart hvis du vil identificere sådan en fætter (ligger
under titlen "forgaffel til babygixxer")
Olien blev skiftet for et par dage siden, og i foråret blev det skiftet af
den forrige ejer. men ellers ved jeg ikke hvor langt der har været imellem
> [...]

> forgaffelolie, eller spørge en lidt mere kompetent mekaniker om hvilken

Det er ikke en motorolie derimod: "MOTOREX fork oil SAE 10W/30"
skal dog siges at jeg har ikke nogen omregningstabel fra MOTULs olie til SAE
standarden. Og at olien er et kvalificeret gæt fra medarbejderne i den
pågældende mc forretning.

--
Jacob

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 17:12

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote in message
> [...]
> den forrige ejer. men ellers ved jeg ikke hvor langt der har været imellem

GED!!!!!!! jeg kan sgu ikke få det lort til at virke.
i får lige to links istedet:
http://userportal.iha.dk/~i3_7/hjemmeside/rep/C7_Img.jpg
http://userportal.iha.dk/~i3_7/hjemmeside/rep/C8_Img.jpg
--
Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-10-01 17:36

On Sun, 28 Oct 2001 17:11:35 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

>GED!!!!!!! jeg kan sgu ikke få det lort til at virke.
>i får lige to links istedet:
>http://userportal.iha.dk/~i3_7/hjemmeside/rep/C7_Img.jpg

Okay glideringene er der 2 af.Den ene sidder for enden på gaffelbenet
og den anden er den metalring der ligger underst af de 3 der ligger
samlet foroven på billedet.Sædvanligvis er disse ringe pålagt et tyndt
lag af friktionsnedsættende materiale,normalt teflon og det vil
typisk være gråt og man vil kunne se en evt. gennemslidning af dette
lag og det blanke metal under.Er laget slidt igennem på over ca. 1/3
af arealet er det i hvert fald en god ide at skifte dem.Synes dog ikke
at det fremgår helt tydeligt på billedet,det afhænger lidt af hvad
type belægning der er på...

Når belægningen er slidt igennem vil friktionen ved
affjedringsbevægelserne øges voldsomt og forgaflens interne dele
(glideflader) vil hurtigt slides ned.

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 19:15

> Når belægningen er slidt igennem vil friktionen ved
> affjedringsbevægelserne øges voldsomt og forgaflens interne dele
> (glideflader) vil hurtigt slides ned.

De er som jeg husker det (jeg har samlet benene nu) kobber farvet, men ikke
blanke.
Og det der sker hvis de er slidt, er at glidebøsningene og yderbenet slides,
med slør til følge efter noget tid?
men der kan jo alligevel ikke næsten være noget olie på ydersiden af benet.
(skal forøvrigt siges at den "sveder" ikke.) så hvordan vil det så give sig
til udtryk i forbindelse med dæmpningen?

--
Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-10-01 19:35

On Sun, 28 Oct 2001 19:14:35 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

>De er som jeg husker det (jeg har samlet benene nu) kobber farvet, men ikke
>blanke.

Hmmm,svært at tage stilling til præcist når man ikke har set dem
IRL,når de er tefloncoatede er overgangene : Helt grå ->kornede ->
blanke efterhånden som de slides.

>Og det der sker hvis de er slidt, er at glidebøsningene og yderbenet slides,
>med slør til følge efter noget tid?

Alle glideflader slides forholdsvis mere,d.v.s det indre af yderbenet
når den glidering der sidder på inderrøret er færdig og tilsvarende
den ydre belægning på inderrøret når den ring der sidder i toppen af
yderbenet er færdig ) og jow det vil bevirke slør i gaflen.

>men der kan jo alligevel ikke næsten være noget olie på ydersiden af benet.
>(skal forøvrigt siges at den "sveder" ikke.) så hvordan vil det så give sig
>til udtryk i forbindelse med dæmpningen?

Det må vi så lige lade Rittig udtale sig om )...det kan jeg ikke
svare helt præcist på,selvom jeg kan tænke mig et par teoretiske
muligheder.

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-10-01 19:44

On Sun, 28 Oct 2001 19:34:39 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>blanke efterhånden som de slides.

Jeg skal nok lige understrege at blank i denne forbindelse betyder
blot metalblank,ikke spejlblank.... i modsætning til den matterede
grå overflade som tefloncoating har !!

-M

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 28-10-01 19:55

> Jeg skal nok lige understrege at blank i denne forbindelse betyder
> blot metalblank,ikke spejlblank.... i modsætning til den matterede
> grå overflade som tefloncoating har !!
Hmmmm, så bør jeg nok ud og finde nogle nye...bare for en sikkerheds skyld.
men hvordan indvirker slidte glidebøsnigner på selve dæmpningen....
Som en anden konsekvens kunne jeg forestille mig at den kunne begynde at
"svede" (hvilket den ikke gør nu)
--
Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 28-10-01 20:05

On Sun, 28 Oct 2001 19:55:07 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

>Hmmmm, så bør jeg nok ud og finde nogle nye...bare for en sikkerheds skyld.

Du kan i hvert fald starte med at finde ud af om de _er_ tefloncoatede
fra ny eller Suzuki har brugt en anden (for mig ukendt) løsning

>men hvordan indvirker slidte glidebøsnigner på selve dæmpningen....

Som sagt,vil lige lade Rittig svare inden jeg ruller de mere
teoretiske muligheder ud

>Som en anden konsekvens kunne jeg forestille mig at den kunne begynde at
>"svede" (hvilket den ikke gør nu)

Ikke sikkert - Det er jo normalt gummipakningerne der forhindrer
dette...

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-10-01 23:35

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt,vil lige lade Rittig svare inden jeg ruller de mere
> teoretiske muligheder ud

Ja, ja, ja, jeg har influenza lige nu, så jeg er lidt langsom...
Slidte glidebøsninger føles lidt ligesom meget gammel olie, dæmpningen
bliver bare blødere og blødere (nogle kalder det hurtigere), og det kunne jo
godt give den "gyngende" forgaffel.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 29-10-01 13:32

> Ja, ja, ja, jeg har influenza lige nu, så jeg er lidt langsom...

Fik jeg smittet dig ?

Jeg er ellers ved at være på toppen igen. Men det var muligvis ikke så smart
at tage ud og lege i lørdags med influensa. Men en passende mængde hvil
søndag, hjalp en del. Selv mit knæ og min skulder er ok igen.

Og så tror jeg at jeg har fået styr på KTM'ens motorproblemer. Luftfilteret
var klistret ind i noget blåt stads, med ca samme konsistens som sirup. Og
så snart luftfilteret kom af gik den som den skal. Jeg vaskede filteret ud
et par gange, men det 4 takter stadig når det kommer på, så nu prøver jeg
lige når det er helt tørt, og ellers må jeg have fat i Jan og høre om
dysestørrelsen passer. Den kører med 185 nu, og de steder jeg kan finde på
nettet ligger de mellem 180 og 190 så det burde jo være ok. Nålen står i hak
4 (næstnederste, så nålen er sænket. Nålen er en N85C, som er standard) og
pilot dysen er 45 hvilket også er std. så alt burde være ok, pånær at
hoveddysen måske skal ned i 180 hvis den stadig nægter at gå ordentligt når
der kommer filter på.

Mads Lund
KTM300, ren igen.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-10-01 14:43

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Fik jeg smittet dig ?

Ja, det lykkedes da ihvertfald...
(Jeg er stadig lidt imponeret over at Mads kan tilte 2 gange på 5 meter).

> Og så tror jeg at jeg har fået styr på KTM'ens motorproblemer.
Luftfilteret
> var klistret ind i noget blåt stads, med ca samme konsistens som sirup.

Man kalder det filterolie.
Det skal jo være der, men måske har det været stoppet. Man bruger denne
meget klistrede filterolie for at der ikke skal slippe skidt ind til de
ædlere dele, og skidt er der jo meget af der hvor vi kører, derfor må du
endelig ikke gå på kompromis med filterolien. Filteret skal vædes i olien så
der ikke er en u-olieret plet, men det overskydende olie skal presses ud
igen (ikke vrides, så beskadiger man let filteret).
Få evt. Jan til at hjælpe med justeringen, det er han ret erfaren i - det er
jeg ikke, mine cykler går af en eller anden grund altid perfekt...

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 29-10-01 14:58

> Ja, det lykkedes da ihvertfald...
> (Jeg er stadig lidt imponeret over at Mads kan tilte 2 gange på 5 meter).

Var vi ikke enige om at det var en hemmelighed Men vi kan jo nok godt
blive enige om at jeg skal have gravet en rende hjemme i haven, så jeg kan
øve mig i at køre i dybe spor.

> Luftfilteret
>
> Man kalder det filterolie.

Tjo, men det virker meget mere klistret end det filter olie jeg plejer at
bruge. Og i kombination med at filtersvampen en meget fin i cellerne kan jeg
bedst forestille mig at det har været ret kraftigt stopet til.

> [...]

er
> jeg ikke, mine cykler går af en eller anden grund altid perfekt...

Jeg må jo nok heller alliere mig med Jan. Men et nyt luftfilter vil nok være
en god start, for det gamle bærer noget præg af at det er brugt.

Mads Lund
KTM

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 31-10-01 13:55

> Slidte glidebøsninger føles lidt ligesom meget gammel olie, dæmpningen
> bliver bare blødere og blødere (nogle kalder det hurtigere), og det kunne
> [...]

Hej Rittig,
hvis det kan værre nogen trøst til dig mens du ligger i sengen, så havde du
ret.
jeg fik fire nye teflonbelagte bøsninger og nu er forgaflen blevet meget
mere overbevisende
faktisk så meget at den fløj igennem syn imorges, så en rigtig stor tak til
Rittig
og selvfølgelig også Michael og i andre der kom med gode forslag.
--
Jacob

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-10-01 15:14

On Wed, 31 Oct 2001 13:55:17 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann@privat.dk> wrote:

> [...]
>ret.
>jeg fik fire nye teflonbelagte bøsninger og nu er forgaflen blevet meget

Det var da godt (at du fandt løsningen) og så lidt skidt for det må
vel så betyde at de har været så slidte at noget af gaffelolien har
kunnet shuntes forbi den normale flowvej (gennem hullerne) og det har
gaflen næppe haft helt godt af ).Umiddelbart virker det også lidt
hurtigt at det er sket,jeg havde min CBR600 - gaffel adskilt ved
omkring de 33.000 og der var intet tegn på gennemslidning af
glideringene overhovedet.Hvem bruger Suzuki forresten som
OEM-fabrikant af forgafler ?

-M

Fra : Armand

Dato : 28-10-01 19:43

> "Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> De er som jeg husker det (jeg har samlet benene nu) kobber farvet, men
> ikke blanke.

= Slidt igennem til bærematerialet (kobber ell. messing) =>
udskiftningsduelige!

Især den nederste (= på inderrøret) arbejder jo imod rent aluminium (=
yderrøret), som lynhurtigt vil bliver slidt af det "hårde"
kobber/messing, hvorved der opstår slør, som igen medfører risiko for
diverse stelreaktioner á woblen (slingren) m.m.

Ærgelig ting at får at vide efter at sagerne er samlet

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-10-01 19:33

> [...]
> Når belægningen er slidt igennem vil friktionen ved
> affjedringsbevægelserne øges voldsomt og forgaflens interne dele

- - - Hvorved at bevægelsen netop vil blive så tung, at teleskopet ikke
vil gynge op og ned som tilfældet!

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-10-01 15:55

Jævnt tit bliver der talt om 'babygixxer're' her i gruppen. Hvad er en
babygixxer (nu vil jeg vide det!)??????

Mvh Thomas Hjort

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-10-01 16:10

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Jævnt tit bliver der talt om 'babygixxer're' her i gruppen. Hvad er en
> babygixxer (nu vil jeg vide det!)??????
>
> Mvh Thomas Hjort

Suzuki GSXR250

går under navnet minigixxer eller baby gixxer...

GSXR400 bliver også omtatl som minigixxer

Mvh Tommy Fer Minigixxer/babygixxer