Skrive ud i Delphi
Fra : // Overby

Dato : 27-10-01 18:04

Hejsa

Jeg er ved at udvikle en simpelt program, der gennem nogle data på en fil.
Det skal så være muligt at udskrive nogle af disse data. Helt præcist skal
det være muligt at skrive en oversigt, faktura osv. ud. Hvordan gøres dette,
så det ser pænt ud.

Jeg tænkt på at oprette en form med oplysninger og så kun skrive den aktive
form ud, men her vil det jo afhænge af skærmopløsning. Er det ikke muligt at
lave en lidt mere elegant løsning, helst ikke særlig kompliceret?

Daniel

Fra : Niels (G4S)

Dato : 27-10-01 23:18

On Sat, 27 Oct 2001 19:04:07 +0200, "// Overby" <overby@sport.dk>
wrote:

> [...]
>form ud, men her vil det jo afhænge af skærmopløsning. Er det ikke muligt at
>lave en lidt mere elegant løsning, helst ikke særlig kompliceret?

hvis du har Pro eller Enterprise udgaven af Delphi kan du bruge det
der hedder QuickReport. Jeg har akdrig selv arbejdet med det, så jeg
kan ikke give dig nogen hjælp, men jeg mener det er den nemmeste
løsning.

--
/` g4s : gee-four-s aka. Niels Martin Hansen
\/ _ mail : g4s [at] mail [dot] dee-kay

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 28-10-01 08:28

Hej.

"// Overby" <overby@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> lave en lidt mere elegant løsning, helst ikke særlig kompliceret?

Måske kunne du bruge en RichEdit sammen med en PrintDialog?
I hjælp vises denne simple udskriftmetode:
Overfør din oversigt, data, faktura eller lignende og kald derefter:

IF PrintDialog1.Execute THEN RichEdit1.Print('Test');

Jeg anvender den selv, hvor jeg ønsker at kunne redigere en udskrift inden
den skrives ud.
PS: Sørg for at indstille topmargen først, så udskriften ikke starter helt
oppe.

hilsen Niels Aage