/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Udluftning" af kaliber - Fedt Tip !
Fra : Lasse Madsen


Dato : 27-10-01 17:55

Hej Gruppe

Jeg har lige renoveret min kaliber og havde et helvedes hyre med at få
luften ud ... 1½ times pumpen på den gamle måde gav intet .... så prøvede
jeg at tage en sprinkler pumpe med beholderen ... fyldte beholderen med dot
4 og montererede pumpen på udluftningsskruen .... så pumpede jeg skidtet
igennem den anden vej .... og pludselig stod der luftbobler op af dækslet
.... (hold håndtaget inde mends man pumper)

så montere man normalt og bruger den gamle pumpe methode igen og så virker
det "! ! !

Bare et lille tip

M.v.h
Lasse Madsen



 
 
Morten Juel (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 27-10-01 22:05

..... så pumpede jeg skidtet
> igennem den anden vej .... og pludselig stod der luftbobler op af dækslet
det lyder farligt, risikere man ikke at det kommer op i et springvand ? dot4
og lakken på cyklen er ikke gode venner !!

Mvh
Morten



Lasse Madsen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 28-10-01 00:23

> > igennem den anden vej .... og pludselig stod der luftbobler op af
dækslet
> det lyder farligt, risikere man ikke at det kommer op i et springvand ?
dot4
> og lakken på cyklen er ikke gode venner !!

Det var nu ikke så vildt .... det boblede mere end det "exploderede"

tilsidst giver pumpen op (det gjorde den Ford Escort pumpe jeg brugte :)

men det er jo enten den nemme løsning med pumpen eller den gamle 3 timer
mindst methoden
nogen gange virker den methode efter 15min andre gange "slet ikke"


m.v.h.
Lasse Madsen



Jesper Ankersen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Ankersen


Dato : 28-10-01 08:30

Der er nu også en anden metode, der også virker på biler.

Fyld bremsevæskebeholderen helt op (så det er ligeved at flyde over)

Åbn udluftningsskruen (erne), og lad det dryppe, sørg hele tiden for at der
er fyldt helt op i beholderen. Efter et par timer plejer det helt at virke,
samtidig for man også skiftet bremsevæske.

hilsen

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S
Nyrupvej 41
Kr Flinterup
4180 Sorø
Denmark
www.dynomet.dk
Phone +45-57891166
Fax +45-57891165

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
news:9rffjd$1k07$1@news.cybercity.dk...
> > > igennem den anden vej .... og pludselig stod der luftbobler op af
> dækslet
> > det lyder farligt, risikere man ikke at det kommer op i et springvand ?
> dot4
> > og lakken på cyklen er ikke gode venner !!
>
> Det var nu ikke så vildt .... det boblede mere end det "exploderede"
>
> tilsidst giver pumpen op (det gjorde den Ford Escort pumpe jeg brugte :)
>
> men det er jo enten den nemme løsning med pumpen eller den gamle 3 timer
> mindst methoden
> nogen gange virker den methode efter 15min andre gange "slet ikke"
>
>
> m.v.h.
> Lasse Madsen
>
>



Armand (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-01 15:21


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:9rffjd$1k07$1@news.cybercity.dk...
> >
> tilsidst giver pumpen op (det gjorde den Ford Escort pumpe jeg brugte
:)

Det er sikkert fordi at bremsevædsken allerede da har mørnet/smadret alt
plastic i den :-/

> men det er jo enten den nemme løsning med pumpen eller den gamle 3
> timer mindst methoden
> nogen gange virker den methode efter 15min andre gange "slet ikke"

Nu havde du jo sikkert den sprinkler liggende og flyde alligevel, ellers
er det en omkostningsfuld metode!
Billigere er det at gå på apoteket og købe en større injektions-sprøjte
der matcher udluftningsstutsene i tuden, og så bruge den til at
"bagfylde" systemet! Så vidt jeg erindrer kan sådanne ovenikøbet tåle
bremsevædsken, hvorved at man har den liggende til næste gang også!

Hvis bremsecaliberne er af den flydende slags (= med stempler kun i den
ene side!), kan man også "bagfylde" uden at åbne systemet (stutsene) ved
at presse caliberen mod skiven (med et knæ!?) således at stemplet bliver
trykket helt ind - Derigennem flytter man tilstrækkeligt med
bremsevædske og med en så høj hastighed at luftforekomst bliver trukket
med!
Det kan være en fordel indledningsvist at bruge samme trick med en
slange på den åbne udluftningsstuts, således at evt. forekommende luft i
caliberen kommer dén vej ud og ikke skal hele vejen igennem systemet!

Har man dobbelte skiver, kan luft drille ved at smutte ind i grenen til
den modsatte caliber, hvorfor det kan være nødvendigt med et par ture
skiftevis med den ene og den anden, evt. kun som korte tryk!

I det hele taget er det en god ide at have stemplet trykket i bund når
man udlufter. Med stemplet i bund begrænses volumet i cylinderen hvorved
al vædskeflow bliver mere "direkte".

--
Armand.
(der lige skulle have historien om sprinklerpumpen, for at finde
trickene frem i bagklogskab)






RpR (28-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-10-01 18:10

> Billigere er det at gå på apoteket og købe en større injektions-sprøjte
> der matcher udluftningsstutsene i tuden, og så bruge den til at
> "bagfylde" systemet! Så vidt jeg erindrer kan sådanne ovenikøbet tåle
> bremsevædsken, hvorved at man har den liggende til næste gang også!

Kan de ikke, men da de kun koster 4,- stykket er det jo ret ligemeget.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Claus Rittig (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-10-01 19:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bdc3c34$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Billigere er det at gå på apoteket og købe en større injektions-sprøjte
> > der matcher udluftningsstutsene i tuden, og så bruge den til at
> > "bagfylde" systemet! Så vidt jeg erindrer kan sådanne ovenikøbet tåle
> > bremsevædsken, hvorved at man har den liggende til næste gang også!
>
> Kan de ikke, men da de kun koster 4,- stykket er det jo ret ligemeget.

Enten er der forskel på engangs-sprøjter, eller også er dette endnu et
seriøst ment og velfunderet råd fra Knallertdrengen.
Den engangs-sprøjte jeg plejer at bruge til bremsevædske (DOT 4) virker
endnu, og den har klaret 3-4 bremsevædske skift nu.

Rittig



Michael K.S. (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-10-01 19:52

On Sun, 28 Oct 2001 19:47:50 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Den engangs-sprøjte jeg plejer at bruge til bremsevædske (DOT 4) virker
>endnu, og den har klaret 3-4 bremsevædske skift nu.

Jeg har et par 60 ml engangssprøjter som jeg har skiftet vædske med 3
gange nu og det ser ikke _ud _som_ om_ plasten er angrebet -
overhovedet...

-M

Morten Juel (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-10-01 21:10

, eller også er dette endnu et
> seriøst ment og velfunderet råd fra Knallertdrengen.
hehe



RpR (28-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-10-01 21:26

> Enten er der forskel på engangs-sprøjter, eller også er dette endnu et
> seriøst ment og velfunderet råd fra Knallertdrengen.
> Den engangs-sprøjte jeg plejer at bruge til bremsevædske (DOT 4) virker
> endnu, og den har klaret 3-4 bremsevædske skift nu.

Dunno, de blir købt i det lokale apotek, plasten blir uigennensigtig og det
sorte gummistempel klistrer fast til selve plastikket.
Men du stoler jo alligevel ikke på hvad jeg skriver, så hvad nytter det jeg
kommer med råd?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Claus Rittig (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-10-01 23:52

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bdc69d1$0$25389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Enten er der forskel på engangs-sprøjter, eller også er dette endnu et
> > seriøst ment og velfunderet råd fra Knallertdrengen.
> > Den engangs-sprøjte jeg plejer at bruge til bremsevædske (DOT 4) virker
> > endnu, og den har klaret 3-4 bremsevædske skift nu.
>
> Dunno, de blir købt i det lokale apotek, plasten blir uigennensigtig og
det
> sorte gummistempel klistrer fast til selve plastikket.
> Men du stoler jo alligevel ikke på hvad jeg skriver, så hvad nytter det
jeg
> kommer med råd?

Nåh, det lader da ikke til at afskrække dig...

Du har selvfølgelig lidt ret. Efter at du har givet adskillige råd og
meninger som efter min bedste overbevisning har været rent vrøvl, vil jeg
nok sutomatisk være lidt skeptisk, også hvis du en dag skulle komme til at
sige noget fornuftigt.
Hvordan ville du reagere, hvis en eller anden med meget begrænset mc
erfaring kom og sagde at sprøjten kun kan bruges een gang, hvis du nu selv
havde brugt din flere gange, og lige havde tjekket - og den virker stadig
som var den ny? Ville du ikke blive en smule skeptisk?
Du er så vidt jeg kan tyde allerede røget i et par kill-filtre, og det vil
vel ikke være helt ved siden af at sige, at der er nogle der tager dine
udtalelser med et gran salt, var det det du ville opnå herinde?
Herinde vil du rende ind i mange meget erfarne motorcyklister med en meget
bred viden om rigtig mange emner, derfor vil du opdage, at snak der holder
fint i skolegården, ikke holder en meter her. Her ER nemlig et stort
erfaringsgrundlag, og hver gang dine udtalelser peger stik imod
veldokumenterede erfaringer, vil der komme en reaktion - ihvertfald så længe
folk gider.

Mit gæt er at du nok ved noget om knallerter, det vil du nok kunne imponere
flere med i knallert-gruppen, herinde tror jeg blot mange synes det er lidt
pinligt. Nå, jeg ved jo ikke hvad andre synes, men JEG synes det er lidt
pinligt. Og som jeg har antydet før, så har du ikke gavnet din troværdighed
ret meget på det seneste, så det er nok tid at genoverveje din
indlægs-strategi
Hvis du mest er på NG for at blære dig, så er du nok rendt ind i den
forkerte NG. Hvis du er her for at drage nytte af den viden som findes
herine, så brug lidt tid på at lytte og lære, og prøv evt. at overveje din
holdning til det der med MC kørekort og en lille mc igen. Hvis du gerne vil
dele ud af alle dine erfaringer herinde ... tjah, så gør dig nogle mc
erfaringer så du har noget at dele ud af.

Og så for lige at tage dig lidt alvorligt: Bruger du DOT 4 eller DOT 5
bremsevædske?

Rittig



RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 01:31

> Hvordan ville du reagere, hvis en eller anden med meget begrænset mc
> erfaring kom og sagde at sprøjten kun kan bruges een gang, hvis du nu selv
> havde brugt din flere gange, og lige havde tjekket - og den virker stadig
> som var den ny? Ville du ikke blive en smule skeptisk?

Den måde bremserne virker er jo komplet den samme, om det er MC eller
knallert, om det så var en plæneklipper der af en eller anden grund skulle
have monteret en skivebremse, så ville den efter meget stor sansynlighed nok
stadigvæk virke efter samme princip.

> Hvis du mest er på NG for at blære dig, så er du nok rendt ind i den
> forkerte NG. Hvis du er her for at drage nytte af den viden som findes
> herine, så brug lidt tid på at lytte og lære, og prøv evt. at overveje din
> holdning til det der med MC kørekort og en lille mc igen. Hvis du gerne
vil
> dele ud af alle dine erfaringer herinde ... tjah, så gør dig nogle mc
> erfaringer så du har noget at dele ud af.

Er her for at hjælpe med hvad jeg er bedst til på område: 2-taktere.
Blære mig er jeg SLET ikke ude på, folk der prøver på det har jeg nok af i
mit eget forum

> Og så for lige at tage dig lidt alvorligt: Bruger du DOT 4 eller DOT 5
> bremsevædske?

DOT4.
Ved ikke om det er ektremt billige sprøjter jeg får fat på, siger jo blot de
skal stikke mig den største og billigste de har, men den virker da sålænge
ståhejet står på =)
Køber gerne 4 - 5 stykker af gangen, så er der til gaffelolie også.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



james (29-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 29-10-01 10:28

> , så er der til gaffelolie også.

Jo Jo------det var det jeg ikke kunne huske. Se nu Rittig: fornuftig kommentar.
Venligst tilføj gaffelolie til min liste!

-james


Claus Rittig (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-10-01 10:45

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3BDD211F.DB78BBAA@post5.tele.dk...
> > , så er der til gaffelolie også.
>
> Jo Jo------det var det jeg ikke kunne huske. Se nu Rittig: fornuftig
kommentar.
> Venligst tilføj gaffelolie til min liste!

Jo, jo, det har jeg også brugt dem til i årevis, det er jo næsmest umuligt
at justere oliestand uden - det er iøvrigt også den samme sprøjte jeg har
brugt til forgaffelolieskift i årevis.

Rittig



Claus Rittig (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-10-01 10:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3bdca344$0$742$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvordan ville du reagere, hvis en eller anden med meget begrænset mc
> > erfaring kom og sagde at sprøjten kun kan bruges een gang, hvis du nu
selv
> > havde brugt din flere gange, og lige havde tjekket - og den virker
stadig
> > som var den ny? Ville du ikke blive en smule skeptisk?
>
> Den måde bremserne virker er jo komplet den samme, om det er MC eller
> knallert, om det så var en plæneklipper der af en eller anden grund skulle
> have monteret en skivebremse, så ville den efter meget stor sansynlighed
nok
> stadigvæk virke efter samme princip.

Du har da ganske ret, men du svarede ikke på mit spørgsmål?
Okay, du kan jo prøve at købe dine sprøjter på et andet apotek, for de
findes altså i en kvalitet der holder til mange bremsevædskeskift.

Rittig




Poul B-H (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 29-10-01 12:54


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3bdd24f9$0$25395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:3bdca344$0$742$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hvordan ville du reagere, hvis en eller anden med meget begrænset mc
> > > erfaring kom og sagde at sprøjten kun kan bruges een gang, hvis du nu
> selv
> > > havde brugt din flere gange, og lige havde tjekket - og den virker
> stadig
> > > som var den ny? Ville du ikke blive en smule skeptisk?
> >
> > Den måde bremserne virker er jo komplet den samme, om det er MC eller
> > knallert, om det så var en plæneklipper der af en eller anden grund
skulle
> > have monteret en skivebremse, så ville den efter meget stor sansynlighed
> nok
> > stadigvæk virke efter samme princip.
>
> Du har da ganske ret, men du svarede ikke på mit spørgsmål?
> Okay, du kan jo prøve at købe dine sprøjter på et andet apotek, for de
> findes altså i en kvalitet der holder til mange bremsevædskeskift.


Ja undskyld men mon ikke denne tråd har kørt længe nok ? Med de penge vi
bruger på vores MC'er, er det da ret ligegyldigt om en plast sprøjte fra det
ene eller det andet apotek holder bedst ?

Poul B-H

Joo, jeg kunne lade være med at læse den hvilket jeg nok også gør fra nu af.



Claus Rittig (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-10-01 14:44

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3bdd4377$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja undskyld men mon ikke denne tråd har kørt længe nok ? Med de penge vi
> bruger på vores MC'er, er det da ret ligegyldigt om en plast sprøjte fra
det
> ene eller det andet apotek holder bedst ?

Jo, far.

Rittig



RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 18:32

> Du har da ganske ret, men du svarede ikke på mit spørgsmål?
> Okay, du kan jo prøve at købe dine sprøjter på et andet apotek, for de
> findes altså i en kvalitet der holder til mange bremsevædskeskift.

Tror du trænger til at opgradere din 486'er og 14" monitor og scrolle
længere ned =)
Klipper lige lidt:

>> Og så for lige at tage dig lidt alvorligt: Bruger du DOT 4 eller DOT 5
>> bremsevædske?

DOT4.
Ved ikke om det er ektremt billige sprøjter jeg får fat på, siger jo blot de
skal stikke mig den største og billigste de har, men den virker da sålænge
ståhejet står på =)
Køber gerne 4 - 5 stykker af gangen, så er der til gaffelolie også.



--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



james (29-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 29-10-01 10:24

> Du har da ikke fyldt dine beholdere med benzin, vel?



-james



Mads Stetter (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 28-10-01 22:41


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3bdc5239$0$344$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:3bdc3c34$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Billigere er det at gå på apoteket og købe en større
injektions-sprøjte
> > > der matcher udluftningsstutsene i tuden, og så bruge den til at
> > > "bagfylde" systemet! Så vidt jeg erindrer kan sådanne ovenikøbet tåle
> > > bremsevædsken, hvorved at man har den liggende til næste gang også!
> >
> > Kan de ikke, men da de kun koster 4,- stykket er det jo ret ligemeget.
>
> Enten er der forskel på engangs-sprøjter, eller også er dette endnu et
> seriøst ment og velfunderet råd fra Knallertdrengen.
> Den engangs-sprøjte jeg plejer at bruge til bremsevædske (DOT 4) virker
> endnu, og den har klaret 3-4 bremsevædske skift nu.
>
> Rittig


Det kan være han er kommet til at bruge den til 2-tagger olie, for det kan
gummipakningen i sprøjten i hvert fald ikk holde til! (Castrol fuldsyntetisk
og noget fra den lokale cross/offroad pusher)

Heh... Knallertdrengen! (Godt være jeg er dum, men har heldigvis ikk
ejet en øvert eller knallert før!)


--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter
Yamaha DT125R



RpR (28-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-10-01 23:05

> Heh... Knallertdrengen! (Godt være jeg er dum, men har heldigvis ikk
> ejet en øvert eller knallert før!)

Det må du være hvis du ikke har haft knallert =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Mads Lund (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-10-01 13:38

> Det må du være hvis du ikke har haft knallert =)

Hmm, det behøves da ikke lige at have noget med sagen at gøre. Jeg fik min
første mc da jeg var 15, og der havde jeg kørt husquana 250 crosser (mere mc
end knallert) i 1 år.

Men jeg havde jo en del forskellige knallerter ved siden af, fra jeg var 10
år til 1 uge fåør jeg blev 18, så blev den sidste knallert solgt, for så
måtte jeg jo køre mc (sådan helt lovligt forståes)

Mads Lund
med 3 store knallerter + 2 rigtige motorcykler



RpR (29-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-10-01 18:30

> Hmm, det behøves da ikke lige at have noget med sagen at gøre. Jeg fik min
> første mc da jeg var 15, og der havde jeg kørt husquana 250 crosser (mere
mc
> end knallert) i 1 år.

Hvem sagde uforsvarligt?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Mads Lund (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-10-01 08:48

> > Hmm, det behøves da ikke lige at have noget med sagen at gøre. Jeg fik
min
> > første mc da jeg var 15, og der havde jeg kørt husquana 250 crosser
(mere
> mc
> > end knallert) i 1 år.
>
> Hvem sagde uforsvarligt?

Regler er, at kan man selv starte ting med kickstarter, så må man gerne køre
på dem. Og nu er det jo heller ikke lige stenbroen jeg er vokset op på vel



Mads Lund
Ninja9RT



Mikkel Christensen (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 30-10-01 09:07

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<JXsD7.21$kW4.962@news.get2net.dk>...
>
> Regler er, at kan man selv starte ting med kickstarter, så må man gerne
køre
> på dem. Og nu er det jo heller ikke lige stenbroen jeg er vokset op på
vel
>

*LOL*

Må du så gerne køre KX500...?

--
Mikkel

Mads Lund (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 30-10-01 09:12

> Må du så gerne køre KX500...?

Se'følig

Men indrømmet, KTM'en er noget lettere at starte, som den er det nok klogere
at køre på, omend at jeg allerede på første tur i grusgraven har væltet ca 5
gange så meget på den som jeg har på KX'eren. Måske noget med manglende
respekt, og det faktum at Claus af en eller anden grund altid skal ligge
bagved og stresse

Mads Lund
Ninja9RT



Claus Rittig (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-10-01 13:24

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:jhtD7.27$kW4.1081@news.get2net.dk...

> Men indrømmet, KTM'en er noget lettere at starte, som den er det nok
klogere
> at køre på, omend at jeg allerede på første tur i grusgraven har væltet ca
5
> gange så meget på den som jeg har på KX'eren. Måske noget med manglende
> respekt, og det faktum at Claus af en eller anden grund altid skal ligge
> bagved og stresse

Jeg ville have overhalet, men jeg kunne ikke holde op med at grine...

Og så fik jeg mødt forældrene Lund også, pudsig oplevelse! Det er ikke så
underligt at Mads er faldet lidt ... anderledes ud. Fatter Lund var med i
grusgraven på en af sine motorcykler (der hersker lidt tvivl om hvor mange
han har, men det er vist over 10). Og mutter Lund diskede lige op med noget
suppe-steg-is hun lige rystede ud af ærmet.
Og Mads gik som om han havde skidt i bukserne, og klynkede så meget at Per P
øjeblikkeligt døbte ham om til Kylle, Pylle og Rylle.

Rittig



Morten Dahl (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 30-10-01 14:00


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3bde9e6f$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Og så fik jeg mødt forældrene Lund også, pudsig oplevelse! Det er ikke så
> underligt at Mads er faldet lidt ... anderledes ud. Fatter Lund var med i
> grusgraven på en af sine motorcykler (der hersker lidt tvivl om hvor mange
> han har, men det er vist over 10).

Ja utroligt behagelige mennesker. Hans fra lagde værksted til mine
strømproblemer på Gixxern. Og hans slutbemærkning var at skulle den dø kunne
jeg bare ringe så skulle han nok komme og hjælpe med værktøj mm.

At jeg så bare lige glemte at spørge efter hans nummer er så en anden sag


-
Morten Dahl



james (29-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 29-10-01 10:23

>
> Den engangs-sprøjte jeg plejer at bruge til bremsevædske (DOT 4) virker
> endnu, og den har klaret 3-4 bremsevædske skift nu.

samme her.....


Allan Wisborg (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Wisborg


Dato : 29-10-01 03:17

> Billigere er det at gå på apoteket og købe en større injektions-sprøjte
> der matcher udluftningsstutsene i tuden, og så bruge den til at
> "bagfylde" systemet! Så vidt jeg erindrer kan sådanne ovenikøbet tåle
> bremsevædsken, hvorved at man har den liggende til næste gang også!

Jep, plejer jeg også at gøre på konens SZR660. Men husk at sætte spændebånd
på slangen på udluftningsskruen, ellers kunne man forestille sig at slangen
pludselig røg af, og pladrede bermsevæske ud over det hele ( Er selvfølgelig
ikke sket for mig ).
Hverken sprøjten eller den luftslange fra et akvarie som jeg brugte tog
skade.
På min egen TRX kan jeg godt pumpe, men SZR'en skal baglades. Ved ikke hvad
forskellen er....

Allan
TRX 850



james (29-10-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 29-10-01 10:22

>
> Billigere er det at gå på apoteket og købe en større injektions-sprøjte

Jeg købte min store sprøjte på apoteket for et par år siden. Metoden virker
meget godt. Det kræver at man holder øje med niveauet i beholderen, således
at bremsevæsken ikke får lov at flyde over på tanken mv., men det er meget
nemt. Køb to og bruge nummer 2 til alle de andre små opgaver: vand på
batteriet, som olie"kande" på de vanskelige steder (slange på enden, og du
kan komme til hvorsom helst), kardangolie skift (hvis man har sådan én i
huset), kan fyldes med vand og bruges til at jage katten væk, uden at få
vand over det hele, osv.



-james


Ole Mogensen (29-10-2001)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 29-10-01 13:48

Lasse Madsen wrote:

> Hej Gruppe
>
>
> ... (hold håndtaget inde mends man pumper)

Inde ? , så er det vel nærmest umuligt.

>
>
> så montere man normalt og bruger den gamle pumpe methode igen og så virker
> det "! ! !
>
> Bare et lille tip
>
> M.v.h
> Lasse Madsen

Ole Mogensen



--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk



JBH (29-10-2001)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 29-10-01 22:03

Hejsa

Nu vil jeg også lige have lov at fortælle hvordan jeg plejer at gøre

Metoden blev "opfundet "til min gamle Opel, men virker også på MC. knallert.

Man tager en tom REN plasticflaske. En 1/2 liters limflaske er fin. Den
påfylder man en lille slat NYT bremsevædske, da caliberen kan have en
tendens til at "suge "en lille smule tilbage.
På studsen, monterer man en stump sprinklerslange.
Flasken klemmes sammen (vaccum og slangen monteres på udluftningsstudsen
og vendes på hovedet, så der står bremsevædske i sprinklerslangen. Flasken
kan evt tapes fast. Nu løsnes udlufterskruen og man trykker forsigtigt på
pedalen/håndtaget. indtil der ikke kommer bobler mere. Efterfyld evt. med
bremsevædske i bremsevædske beholderen, den må ikke løbe tom. Spænd
udlufterskruen igen, vend flasken og afmonter denne.

Keine hekserei und swinerei eller noget i den stil


Håber andre kan have glæde af ide'en

mvh
JBH



Lasse Madsen skrev i meddelelsen <9reosc$j4o$1@news.cybercity.dk>...
>Hej Gruppe
>
>Jeg har lige renoveret min kaliber og havde et helvedes hyre med at få
>luften ud ... 1½ times pumpen på den gamle måde gav intet .... så prøvede
>jeg at tage en sprinkler pumpe med beholderen ... fyldte beholderen med dot
>4 og montererede pumpen på udluftningsskruen .... så pumpede jeg skidtet
>igennem den anden vej .... og pludselig stod der luftbobler op af dækslet
>... (hold håndtaget inde mends man pumper)
>
>så montere man normalt og bruger den gamle pumpe methode igen og så virker
>det "! ! !
>
>Bare et lille tip
>
>M.v.h
>Lasse Madsen
>
>



Jes Vestervang (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-10-01 00:07

JBH wrote:

> Hejsa
>
> Nu vil jeg også lige have lov at fortælle hvordan jeg plejer at gøre
>
> Metoden blev "opfundet "til min gamle Opel, men virker også på MC.
> knallert.
>
> Man tager en tom REN plasticflaske. En 1/2 liters limflaske er fin.
> Den påfylder man en lille slat NYT bremsevædske, da caliberen kan have en
> tendens til at "suge "en lille smule tilbage.
> På studsen, monterer man en stump sprinklerslange.
> Flasken klemmes sammen (vaccum og slangen monteres på
> udluftningsstudsen og vendes på hovedet, så der står bremsevædske i
> sprinklerslangen.
.....
Jeg rodede med et lignende system, og der havde jeg et frygteligt bøvl med
at den ville suge luft ind ved studserne. Det problem løste jeg så lige med
noget af det der pakingstape man bruger til vandrør
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (30-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-10-01 18:02


JBH <JBH@12move.dk> skrev i en news:9rkg7i$9ds$1@sunsite.dk...
>
> Nu vil jeg også lige have lov at fortælle hvordan jeg plejer at gøre

> Metoden blev "opfundet "til min gamle Opel, men virker også på MC.
> knallert.
> Man tager en tom REN plasticflaske. En 1/2 liters limflaske er fin.
Den
> påfylder man en lille slat NYT bremsevædske, da caliberen kan have en
> tendens til at "suge "en lille smule tilbage. På studsen, monterer man
en
> stump sprinklerslange. Flasken klemmes sammen (vaccum og slangen
> monteres på udluftningsstudsen

Dét med vacuum'et er en smart detalje!

I handelen (Harald Nyborg?) findes også et apparatur, der danner vacuum
i en beholder på samme måde som en lak sprøjtepistol danner vacuum til
at suge lakken op fra beholderen: Tilslut trykluft og blæs med "tingen"
og der suges i en udstikkende slange, som kan monteres på udluftnings
niplen.
Herved suges stille og jævnt vædske/luft fra niplen og ned i beholderen!

Princippet kan have sine begrænsninger á allerede nævnte omkring falsk
luft omkring nippel/dennes gevind, samt at flow'et i systemet måske er
bedst egnet for bilers bremsesystem hvor højdeforskellen ikke er så
voldsom: Luft i de lodrette mc-bremseslanger kan forestilles at flyde
opad ligeså hurtigt som vædsken suges nedad => status quo
Dette er forøvrigt også det væsentligste problem ved klassisk udluftning
af mc-bremserne!!

--
Armand.




Mikkel Christensen (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 31-10-01 07:54

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9rmmd0$2k7d$1@news.cybercity.dk>...
>
> Dét med vacuum'et er en smart detalje!
>

Ja - det skulle jeg vist lige have tænkt på i går.

Ville lige smide noget nyt væske i prillerens forbremse i går. Slangen kom
på, og der blev trykket på håndtaget. Det hele spruttede et par gange og
der kom vel en spiseskefuld bremsebæske ud. Herefter var det umuligt at
presse mere væske ud af skidtet på grund af luft...
Det undrer mig at den overhovedet har kunne bremse

Så nu skal jeg ned og hente en kanyle...

Godt man har hele vinteren til det.

--
Mikkel

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste