Gruppe vedr. gør-det-selv
Fra : Kent

Dato : 27-10-01 17:35

Hej

Jeg har oprettet en Yahoo Nyhedsgruppe, som hedder Gør_Alt_Selv,
og jeg inviterer dig hermed til at blive medlem af gruppen. Gruppen er
for folk, der har tips og spørgsmål vedr. gør-det-selv-arbejde indenfor
alle kategorier. Det kunne fx være vedr. biler, lystfiskergrej, huset-ude,
huset-inde og meget andet.

Gå ind på min gruppe og læs mere:

Det er en webgruppe på Yahoo! Grupper - en gratis og
ukompliceret service. Hvis du bliver medlem denne gruppe, vil du nemt
kunne sende meddelelser til andre gruppemedlemmer ved brug af blot én
enkelt e-mail-adresse. I Yahoo! Grupper kan du også deltage i
diskussioner, koordinere begivenheder, lave afstemninger, dele
fotografier og filer - og meget andet.

Jeg håber at kunne samle en masse diskussionslystne medlemmer

Vh
Kent

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-10-01 17:46

On Sat, 27 Oct 2001 18:35:00 +0200, "Kent" <Jacko@pc.dk> wrote:

>Jeg håber at kunne samle en masse diskussionslystne medlemmer

...og hvad er der så i vejen med dem som sidder her? Hvorfor skal de
trækkes væk herfra?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kent

Dato : 27-10-01 18:10

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse news:04pltt4fk3pdg7a3no1j502cnbpo6mtv2u@4ax.com...

> ..og hvad er der så i vejen med dem som sidder her? Hvorfor skal de
> trækkes væk herfra?

Hej Mads
Jeg er skam ikke ude på at trække nogle væk fra denne gruppe. Hvis du
havde gjort dig den ulejlighed at klikke ind på min gruppe, ville du kunne
se, at min gruppe er noget helt andet end en almindelig nyhedsgruppe.
Måske er det endda lidt forkert at kalde eksempelvis Gør Alt Selv for en
nyhedsgruppe. Det er vel snarere en hjemmeside og en art mødested for gruppens
medlemmer.

Min gruppe er et supplement til en "almindelig" nyhedsgruppe, bestemt ikke en
erstatning.

Vh
Kent

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-10-01 18:46

On Sat, 27 Oct 2001 19:09:43 +0200, "Kent" <Jacko@pc.dk> wrote:

> [...]
>nyhedsgruppe. Det er vel snarere en hjemmeside og en art mødested for gruppens

Jamen hov, så skulle du have postet i dk.opslag. dk.fritid.hus-og-have
er ikke til opslag for hjemmesider.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kent

Dato : 27-10-01 22:12

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse news:2kslttgd90gi1h5t3saftgih7m5p9ssdg2@4ax.com...

> Jamen hov, så skulle du have postet i dk.opslag. dk.fritid.hus-og-have
> er ikke til opslag for hjemmesider.

OK, så kalder vi da bare gruppen for en nyhedsgruppe. Fint for mig.

Vh
Kent

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-10-01 18:26

Kent skrev:

>Jeg har oprettet en Yahoo Nyhedsgruppe, som hedder Gør_Alt_Selv,

Nej hvor fedt.
Jeg åbner lige et par stykker også. Når flere har gjort det, er
debatten spredt på 47 forskellige grupper, og der er ingen debat
tilbage.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : per

Dato : 27-10-01 18:41

Må jeg godt være medlem så

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-10-01 19:15

per skrev:

>Må jeg godt være medlem så

Jaja så er vi 2. Så behøver vi ikke flere.

Fra : petersen_michael

Dato : 27-10-01 19:12

Kent skrev i meddelelsen
<3bdae162$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>
>Jeg har oprettet en Yahoo Nyhedsgruppe, som hedder Gør_Alt_Selv,

>Jeg håber at kunne samle en masse diskussionslystne medlemmer

den annonce har du efterhånden fået postet en del steder

sidst set i dk.fritid.bil hvor du også fik på hatten for din ide..

forstår du ikke at den kun hører til et sted

dk.oplsag

og at de fleste news brugere er godt tilfreds med det forum de har

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Kent

Dato : 27-10-01 22:14

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kent skrev i meddelelsen
> <3bdae162$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> den annonce har du efterhånden fået postet en del steder

Yep, 4-5 nyhedsgrupper tror jeg nok.

> sidst set i dk.fritid.bil hvor du også fik på hatten for din ide..
>
> forstår du ikke at den kun hører til et sted
>
> dk.oplsag
>
> og at de fleste news brugere er godt tilfreds med det forum de har

"..er godt tilfreds med det forum, de har." Nej, ingen grund til at prøve noget
andet, vel? Hvor langt var vi kommet, hvis vi alle havde den holdning. Det var
da også kun et venligt tilbud.

Fik jeg på hatten? Der var ingen, der gav mig nogen på hatten. Der kom
et par modargumenter, og jeg argumenterede tilbage. "Fik på hatten...?", hvor
gammel er du?

Vh
Kent

Fra : per

Dato : 27-10-01 22:55

On Sat, 27 Oct 2001 23:13:40 +0200, "Kent" <Jacko@pc.dk> wrote:

Egentlig syndtes jeg at det er fint at du gider at lave en hjemmeside,
der omhandler vores hobby. Hatten af for det.

Men du skal nok mere forstå indlægene som en iratation for alle de
småsider, man kan løbe helt forvirret rundt i, istedet for at samle
oplysningerne nogle få steder der derimod er spækket med alle
oplysninger.

Fra : H. Olesen

Dato : 27-10-01 22:52

> [...]

>et par modargumenter, og jeg argumenterede tilbage. "Fik på hatten...?", hvor

Og så stopper diskussionen her. Dette er en hygsom gruppe og vil du
diskuttere på det plan, kan du smutte over i mudderet, som jeg ikke
følger.

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Kent

Dato : 27-10-01 23:32

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en meddelelse news:91bmttci6q05ikp9ms7o871rg2v15fvpch@4ax.com...

> Og så stopper diskussionen her. Dette er en hygsom gruppe og vil du
> diskuttere på det plan, kan du smutte over i mudderet, som jeg ikke
> følger.
>
> FUT: dk.snak.mudderkastning

"Mudderkastning"???. Hvad er mudderkastning i det, jeg har sagt? Nu må
du altså lige holde op! Jeg skal ikke futtes nogen steder.

Jeg vil ikke være grov, men det er folk som dig, der kan gøre det irriterende
at bruge nyhedsgrupper. Folk der sætter en ære i at futte indlæg til højre og
venste uden egentlig grund. Det kan direkte ødelægge en god diskussion.
Ingen har været grove eller har brugt kraftudtryk i denne tråd! Vi er vel
voksne mennesker.

Vh
Kent

Fra : M@rk

Dato : 28-10-01 12:04

Sun, 28 Oct 2001 00:31:34 +0200, berigede "Kent" <Jacko@pc.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg vil ikke være grov, men det er folk som dig, der kan gøre det irriterende
>at bruge nyhedsgrupper. Folk der sætter en ære i at futte indlæg til højre og
>venste uden egentlig grund.

[Plonk]

/Mark

Fra : petersen_michael

Dato : 28-10-01 12:31

Kent skrev i meddelelsen
<3bdb22b9$0$216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

når du svarer på et indlæg bør du nøjes med at citerer
den del af indlæget du svarer på
læs http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

jeg vil ikke sætte FUT, for det evner du alligevel ikke at respekterer..

din post hører kun til et sted og det er: dk.oplsag

>Fik jeg på hatten? Der var ingen, der gav mig nogen på hatten. Der kom
>et par modargumenter, og jeg argumenterede tilbage. "Fik på
hatten...?", >hvor gammel er du?

af de 8 tilbagemeldinger du fik på din fejl post i dk.fritid.biler kan
jeg
kan jeg ikke se at der er nogen der ligefrem "brænder" for din ide
du blev oplyst, at du var det forkerte sted, og blev oplyst at der ikke
var nogen grund til at sprede / fjerne debatten fra nyhedsgrupperne
i deres nuværende form..

jeg kan ikke se at min alder er relevant, hvad jeg finder relevant er
din adfærd her på usenet, din evne til at takle kritik

Fra : per

Dato : 28-10-01 16:15

Skal vi ikke allesammen blive enige om at stoppe denne tråd.

Nu har vi snart alle skrevet vores mening og så kunne videre diskution
fortsættes i email.

Dennne NG har altid været en ef de bedste, og det skulle gerne
fortsætte.

Tak for det, og fortsat good weekend.

Fra : H. Olesen

Dato : 28-10-01 17:18

On Sun, 28 Oct 2001 16:14:48 +0100, per <phbyg@privat.dk> wrote:

>Skal vi ikke allesammen blive enige om at stoppe denne tråd.

Enig

>Dennne NG har altid været en ef de bedste, og det skulle gerne
>fortsætte.

Du har varmet mit lille kvindehjerte, jeg er jo MOR til denne gruppe

>Tak for det, og fortsat good weekend.

Tak i lige måde.

Fra : Kent

Dato : 28-10-01 18:01

> jeg vil ikke sætte FUT, for det evner du alligevel ikke at respekterer..

Jeg evner at respektere et korrekt FUT.

> [...]
> du blev oplyst, at du var det forkerte sted, og blev oplyst at der ikke
> var nogen grund til at sprede / fjerne debatten fra nyhedsgrupperne

Jeg reagerede på ordene "fik på hatten", som jeg finder meget barnlig.
Det er korrekt at sige, at der kom nogle modargumenter.

> jeg kan ikke se at min alder er relevant, hvad jeg finder relevant er
> din adfærd her på usenet, din evne til at takle kritik

Jeg kan udemærket takle god kritik, men når kritikken ikke holder sig til
fakta, bliver jeg vred.

Ellers er jeg enig i, at der ikke er nogen grund til at forsætte med denne tråd.
Der kan man se, hvad man i den bedste mening for ud af at informere jeg om
nye muligheder på nettet. Egentlig ville det være interressant at vide, hvor mange
af jeg der faktisk har været inde og se på min gruppe, før I begyndte at dømme.
Og ja, jeg siger *min* gruppe, for det er mig, der har startet den op og vedligeholder
den. En "almindelig" nyhedsgruppe som dk.fritid.hus-og-have kræver selvfølgelig
ingen vedligeholdelse, men det gør en Yahoo Gruppe. "Min gruppe" må derfor
være korrekt, men selvfølgelig er gruppen til for medlemmerne! .

Dette er det sidste indlæg i denne tråd fra min side.

Vh
Kent

Fra : H. Olesen

Dato : 28-10-01 18:42

On Sun, 28 Oct 2001 18:00:34 +0100, "Kent" <Jacko@pc.dk> wrote:

>Jeg reagerede på ordene "fik på hatten", som jeg finder meget barnlig.

At du selv skrev "hvor gammel er du?" er også barnligt

>Det er korrekt at sige, at der kom nogle modargumenter.

Ok, så er vi enige

>Jeg kan udemærket takle god kritik, men når kritikken ikke holder sig til
>fakta, bliver jeg vred.

Søde Kent, det jeg tror at du ikke har forstået er, at vi har en
rigtitig hyggelig gruppe her i hus-og-have hvor vi allesammen tager
det afslappet og hygger os med hinanden (indimellem lidt drillerier
mellem gruppens faste skribenter - ikke også Mark? )

>Ellers er jeg enig i, at der ikke er nogen grund til at forsætte med denne tråd.

Enig. Mht. din posting, så forstår jeg dig egentligt godt. Du har
ønsket at skabe at nyt forum, al respekt for det. Men du må også tage
hensyn til usenet, og at vi er nogen der hygger os her, egentligt så
syntes jeg at det var ok at du postede i *min* gruppe og hvis der var
nogen der havde lyst til at følge dig, så var de velkomne til det.
(...håber bare at de ved hvad de går glip af i hus-og-have ::: )
Hvorfor skal det spredes, vi kan da ligesågodt samle guldkornene her.

>Der kan man se, hvad man i den bedste mening for ud af at informere jeg om
>nye muligheder på nettet.

Jo, mulighederne er uanede, men hvorfor søge dit forum, når vi hygger
os her og få svar på (næsten) alle vore spørgsmål?

> [...]

>Og ja, jeg siger *min* gruppe, for det er mig, der har startet den op og vedligeholder

Indrømmet, jeg har ikke været inde og kigge på DIN gruppe. Men
dk.fritid.hus-og-have er MIN gruppe. Kære hus-og-have subscribers, jeg
håber at I tilgiver mig, når jeg siger at det er MIN gruppe (men det
er altså mig der har fundet på den), men uden jeres jeres hjælp og
indlæg i gruppen var det aldrig gået. Så selvom det er *min* gruppe,
så er det vores allesammens, men jeg vil stadig betegne mig som 'mor'
hvadenten I kan lide det eller ej )

>Dette er det sidste indlæg i denne tråd fra min side.
>
>Vh
>Kent

Ok, Kent, du har så nu gjort opmærksom på din nye yahoo.gruppe og det
er så det. Lad os slutte her.

Fra : M@rk

Dato : 28-10-01 22:13

Sun, 28 Oct 2001 18:42:03 +0100, berigede H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>.............. os med hinanden (indimellem lidt drillerier
>mellem gruppens faste skribenter - ikke også Mark? )

Jo da - men det er da også medvirkende til, at der er en hyggelig og
fri tone i gruppen - præcist som når man indgår i sociale relationer i
den "virkelige" verden )

/Mark

Fra : Kent

Dato : 28-10-01 23:51

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en meddelelse news:qteottotht1aiorn5ub6i0g3cr24gvm2n9@4ax.com...

UDDRAG:

> At du selv skrev "hvor gammel er du?" er også barnligt

Rigtigt, men det er jo noget med at svare tilbage med samme mønt.....

> [...]
> det afslappet og hygger os med hinanden (indimellem lidt drillerier
> mellem gruppens faste skribenter - ikke også Mark? )

Selvfølgelig forstår jeg, at I har en hyggelig gruppe i hus-og-have, og det håber
jeg da, at den bliver ved med at være. Derfor forstår jeg heller ikke, at I farer
sådan på vej pga. af et enkelt indlæg fra min side. Jeg gør jer jo kun opmærksom
på min gruppes eksistens, og er man ikke interesseret, skal der kun en enkelt
bevægelse og et klik med musen til gå videre til noget andet, fx. til "Pasning af
orkideer" af Esther Raaby. Desuden ser jeg ikke indlæggene fra Mark som "lidt
drillerier", som du udtrykker det. At han bare skriver "[Plonk]" under et af mine
indlæg...... - jeg mener, han kunne li'så godt ha' kaldt mig en stor idiot. Ja, den
trængte igennem - det lille "[Plonk]".

> [...]
> (...håber bare at de ved hvad de går glip af i hus-og-have ::: )
> Hvorfor skal det spredes, vi kan da ligesågodt samle guldkornene her.

Jeg er da heller ikke ude på at sprede guldkornene. Selvom nogle stykker fra
din gruppe vælger at blive medlem af min gruppe, kunne jeg da ikke på nogen
måde forestille mig, at de forlod din gruppe. Desuden skulle min gruppe gerne
tiltrække et meget bredt publikum, som navnet Gør Alt Selv antyder. Her har
din gruppe den fordel, at I formentlig kan gå langt dybere ned i et emne, hus-og-
have. Det jeg vil sige er, at vi ikke er konkurrenter .

> Jo, mulighederne er uanede, men hvorfor søge dit forum, når vi hygger
> os her og få svar på (næsten) alle vore spørgsmål?

Nej, det er et frit valg. Det kunne dog godt tænkes, at brugerne af hus-og-have
interesserer sig for andet end netop huset og haven, og så har de jo evt. min
gruppe, som de kan kigge nærmere på.

> [...]
> indlæg i gruppen var det aldrig gået. Så selvom det er *min* gruppe,
> så er det vores allesammens, men jeg vil stadig betegne mig som 'mor'

Hvid du havde gjort dig den ulejlighed at klikke ind på min gruppe, havde vi
undgået al denne snak om, at jeg vil tage guldkornene fra denne gruppe. Så
ville du have set, at Gør Alt Selv og en "almindelig" nyhedsgruppe faktisk er
meget forskellige. Noget andet er at en Yahoo Gruppe kræver vedligeholdelse
for at kunne bestå, og det er en opgave for stifteren/indehaveren blandt andre.
Da jeg derfor må lægge en del arbejde i gruppen, føler jeg også, at jeg har ret
til at sige, at det er min gruppe. Der er ikke de undertoner i ordet "min", som du
så rigeligt giver udtryk for ovenfor. Jeg har oprettet gruppen, fordi jeg synes, det
kunne være sjovt at diskutere gør-det-selv-arbejde med andre med samme
interesse.

> Ok, Kent, du har så nu gjort opmærksom på din nye yahoo.gruppe og det
> er så det. Lad os slutte her.

Ja, lad os gøre det. Denne tråd har faktisk berørt mig lidt personligt, må jeg
indrømme. Det giver da et lille stik, når jeg bliver beskyldt for mudderkastning m.m..
Ting som jeg slet ikke kan se, at jeg er skyldig i, og som jeg tager meget afstand fra.
Jeg havde faktisk bestemt, at jeg ikke ville læse flere indlæg i denne tråd, men jeg
kunne altså ikke lade være. Det var godt, at jeg gjorde det, for jeg blev faktisk
positivt overrasket - især over dit indlæg (selvom jeg kunne undvære MIN-talen ).

Fortsat held og lykke med din/jeres nyhedsgruppe.

Vh
Kent

Fra : M@rk

Dato : 30-10-01 08:21

Sun, 28 Oct 2001 23:51:05 +0100, berigede "Kent" <Jacko@pc.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

> [...]
>indlæg...... - jeg mener, han kunne li'så godt ha' kaldt mig en stor idiot. Ja, den

Plonk er lyden, når en person falder ned og rammer bunden i et
killfilter!

Dit udfald mod Helle på det pågældende tidspunkt var ikke acceptabelt,
derfor Plonk.

/Mark

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-10-01 02:36

"Kent" <Jacko@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Gå ind på min gruppe og læs mere

Foretrækker 'vores gruppe' her.

Og som antydet af andre hører dit opslag til i dk.opslag

Niels

Fra : Marlene

Dato : 28-10-01 19:47

Kent <Jacko@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdae162$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> alle kategorier. Det kunne fx være vedr. biler, lystfiskergrej, huset-ude,

Tak for det - det var dejligt at få at vide!!!! Forstår slet ikke al det
postyr over et opslag!!!

Mvh. Marlene.

Fra : M@rk

Dato : 28-10-01 22:27

Sun, 28 Oct 2001 19:46:51 +0100, berigede "Marlene"
<ryg@post12.tele.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Tak for det - det var dejligt at få at vide!!!! Forstår slet ikke al det
>postyr over et opslag!!!

Jeg fornemmer lidt, at vi er nået der til, hvor bolden bliver sparket
til hjørne og vi skal videre i vores liv ))

Meeeen, jeg vil da sige, at jeg desværre opfattede opslaget præcis
som, hvis jeg var bager og en kunde gik og delte opskrifter på billige
klidboller ud og samtidigt fortalte, at disse var meget bedre og
billigere end de boller jeg solgte ))

Men sådan er vi alle så forskellige

Jeg skylder måske også lige at sige, at jeg som princip synes, at de
fleste initiativer er gode i sig selv og at "folk" klart skal gøre alt
for, at føre deres gode ide'er ud i livet - ingen tvivl om det ellers
sad vi jo heller ikke her

Men som sagt: Fuglene kvidrer og livet går vidre )))

/Mark

Fra : N/A

Dato : 29-10-01 23:55

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 29-10-01 23:55

"Lonnie Holmberg" <ladyhawk@aub.dk> skrev i en meddelelse news:3BDDDA98.64B680D7@aub.dk...

> NYHED !!! Nyheds-gruppen er ved at udvikle sig til en Debat-gruppe

Nyhedsgrupper og debatgrupper er det samme. Er du nu bruger, kan du
evt. læse mere om usenet på http://www.usenet.dk/

Nye brugere kan også have gavn af news:dk.velkommen samt news:dk.test

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 30-10-01 23:19

Til Erik.
Tak for oplysningen.
Dét vil jeg da benytte mig af.
VH Lonnie

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 04-11-01 11:28

> [...]
> nyheds-gruppe,Og der er MASSER af gode råd. Og folk er flinke til at
> vejlede. MEN samtlige 7 gange er der"NYHEDER" i SAMME katgori. Nemlig
> Kategori Head-hunting !!
> Jeg føler at denne NYHEDS-GRUPPE , er ved at udvikle sig til en
> DEBAT-GRUPPE, hvor der "HEAD-HUNTES", lige så snart man kan komme til
> dét !!
> Så Kent..... Godt initiativ !! Og god vind i sejlene !!
> Hermed min mening i "debat-gruppen".
> Lonnie
> -Ordsprog : Fej gerne foran din nabo`s dør, hvis du da stadig har energi
Hej Lonnie!
Det er ikke kun i denne men i samtlige gruppe dette kan forekomme. Jeg giver dig ret og det er irriterende.

Birgitte