Bilsnak Was: Re: Da Millen næppe dukker op~
Fra : Armand

Dato : 27-10-01 16:05

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en news:...

> Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Mnjaeh :-/
> En 156'er med 120 HK på 1,6 liter er vel billigere end en Passat 1,8
der
> kun yder begrænset mere.

Hov!
Fandt lige site'n:
http://www.biltorvet.dk/nyebiler
Hvor det er simpelt at sammenligne:

156'eren koster 250.000,- og har 5 HK flere en en 2-liters Passat til
293.000,-

For at komme væk fra VW's overpriser trak jeg Peugeot (DK's mest
sælgende bilmærke) 406 2,0 ind i ringen:
Den har +18 HK til en pris der er 4.000 lavere !

Ret skal være ret!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-10-01 17:09

> [...]
> sælgende bilmærke) 406 2,0 ind i ringen:
> Den har +18 HK til en pris der er 4.000 lavere !

Ok, så ser det ud til at Alfaerne ligger i prisleje med alle de andre
alligevel..
Men nu kan man jo heller ikke helt sammenligne motorstørrelser og priser
direkte.
Der er jo mange andre ting, der kommer ind i spillet også, bl.a. udstyr og
kvalitet, og ikke mindst, udseende.
Jeg vil godt betale lidt mere for at få en bil, der ikke ligner
Mazda/Toyota/Whatever std. bilen. Fra afstand kan man godt se at en Peugeot
er en Peugeot, og endnu mere med en Alfa, hvorimod det kan være meget svært
at kende forskel på Mazda og Toyota. Jeg synes heller ikke at VW skiller sig
specielt ud på trods af prisen.

> Ret skal være ret!

Det skal det jo!

signing off.. Martin Sørensen