Delphi: Mix af data fra forskellige db's
Fra : Claus Christiansen

Dato : 27-10-01 13:43

Hej

Et spørgsmål der muligvis kan være lidt svært at forstå...

Kan man runtime lave en DataSource (eller naturligvis en datakilder
hertil), der indeholde data fra f.eks. to databaser, så det for data
controls ser ud til at data kommer fra en. Altså uden at man rent fysisk
skal lave en samlet database
- var der nogen der fik den? :)

Sagt på en anden måde:

Jeg har to db's med :

db1:
ID1 (unik)
Navn

db2:
ID2 (unik)
Beskrivelse

ønsket output fra en Datasource:
alle indgange i IBTable1 med udseendet

db1.ID db1.Navn <db2.beskrivelsen hvor ID1 = ID2>

hvor db2.beskrivelsen blot er tom hvis ikke der findes en ID = ID.

Claus
--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Thomas Riedel

Dato : 29-10-01 10:07

Det er ikke noget problem, kig på computede felter i ttable.

--
Thomas Riedel, LogiHouse

Fra : gusse

Dato : 29-10-01 10:20

tjaa brug sql, det er beregnet til det...

select db1.id1, db1.navn, db2.beskrivelse from db1, db2 where
db2.id2=db1.id1

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-10-01 10:46

Det lyder som et SQL spørgsmål. Mener du forskellige databaser eller
forskellige tabeller? Det første er det vist kun BDE som understøtter (altså
mix af dBase med paradox f.eks). Det andet kræver brug af TQuery.

Man kan lave alt run-time, som også kan laves visuelt.

Hilsen
Uffe

Fra : gusse

Dato : 29-10-01 17:56

Uffe, der kommer an på hvillken database det er. I nogle systemer kan man
sagtens referere til andre database/tabeller !

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-10-01 19:54

"gusse" <brian@inndevelop.com> wrote in message
> Uffe, der kommer an på hvillken database det er. I nogle systemer kan man
> sagtens referere til andre database/tabeller !

Såsom, at Oracle kunne lave et kald, der inkluderede en DB2 database? Kender
du nogle eksempler? Udover BDE, som vel er en slags database.

hilsen
Uffe

Fra : gusse

Dato : 29-10-01 22:32

Nej ikke til andre database på den måde, men adgang til andre database i
samme system. Altså hvis du benytter sybase, så kan du få adgang til andre
sybase databaser !

det er blot(som jeg husker det) at sige > database.tabel.felt

nope BDE er på ingen måde en database, men et system til at få adgang til
sådan...

Fra : Claus Christiansen

Dato : 29-10-01 22:34

> [...]

> forskellige tabeller? Det første er det vist kun BDE som understøtter
> (altså mix af dBase med paradox f.eks). Det andet kræver brug af

Forskellige db's

Claus