Stockholm
Fra : JENS ERIK JENSEN

Dato : 27-10-01 11:56

Hej NG
Vi skal i bil til Stockholm i uge 47.
Vi vil gerne se byen, skærgården, museer og omegnen.
Vi har valgt hotel i bymidten.
Er der nogle der har et godt tip eller to til en sådan efterårsferie i
Stockholm?

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen
Rie & Jens Erik

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 03-11-01 01:07

JENS ERIK JENSEN <psel@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Vi vil gerne se byen, skærgården, museer og omegnen.

VASA-museet er et absolut must!

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Tina

Dato : 03-11-01 10:19

"Ida Maria Kiefer" <atter@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> JENS ERIK JENSEN <psel@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> VASA-museet er et absolut must!

Ja? Har du en adresse? Eller hvor det ca. ligger?

Tina

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 03-11-01 14:23

Tina <misstina_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja? Har du en adresse? Eller hvor det ca. ligger?

Det ér altså ret simpelt selv at finde: www.yahoo.se -> søg på vasa +
museum.-> http://www.vasamuseet.se/indexeng.html

Ida Maria Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-11-01 00:54

Ida Maria Kiefer <atter@jyde.dk> wrote:

> VASA-museet er et absolut must!
Lidt drillende: Jeg er enig for så vidt, at der er børn i familien.
Nogle voksne med barnetroen i behold, vil sikkert også finde det
imponerende.
Men kritisk set: Det er mørkt (af bevaringshensyn), det er dårligt
disponeret, formidlingen af stoffet er dårlig. Det er svjh også ret dyrt
at komme ind.
Ellers er der: Stockholmerne. De _er_ nu skægge, de der svenskere, og
venlige.
Personligt vil jeg anbefale: Moderna Museet og Arkitekturmuseet (i samme
bygning) på Skeppsholmen i det centrale Stckh (jeg har desværre ikke
noget kort ved hånden). Hvis I er på gåben kan I vandre på 'ydersiden'
af øen derud, så kommer I forbi en masse fine træskibe - hvis altså ikke
de allerede er taget op for vinteren? Men det er måske nok ikke noget
for børn?
Det er til gengæld nok det tekniske museum, som ligger der ude til højre
på dit kort (dvs mod øst?) - _du_ har vel et kort? - det er sådan
nærmest Ø - NØ. Man kan tage bybus fra centrum (Kungsträdgården eller
der omkring - Sergels Torv???) på ca. 20 min. Det er vistnok
Djurgaarden, hvor man passerer det berømmede Skansen på vejen derud.
Lige ved siden af er der et maritimt museum. Hvis man altså lige er til
den slags museer .... Sverige var (osse) en stor søfartsnation.
Området er utrolig smukt og en vandretur værd ... det ligger i
indlandsskærgården. Med de mange huse ned til vandet o.s.v. Men
novemberklimaet kan vist være lidt hårdt?
M.h.t. bilkørsel: Jeg har ikke selv kørt i bil Stckh, men gaderne synes
præget af mange forbud og påbud, samt strenge parkeringsrestriktioner
(sådan er en del af indvånerne jo også indstillet ). Den offentlige
transport virker fortræffeligt! Anbefales.
Stckh er en herlig by.
God fornøjelse med ferien !
--
venlig hilsen,