Gforce Mx kort til min søns Computer
Fra : Henry Jørgensen

Dato : 27-10-01 07:58

Jeg skal bruge et Gforce Mx kort til min søns Computer

Den har en T-bird 1.4 Cpu og et gammelt Banchee kort men hakker aligevelt
meget når han spiller i 3d i højt opløsning.
jeg havde tænkt på at købe en billigt grafikort kort som
Super Grace GeForce2 MX200 er det ikke rigeligt for at kunne spille Max
paine eller Hitman i 1024x768 opløsning.

MVH
Henry

Fra : Lars Krag

Dato : 27-10-01 08:35

"Henry Jørgensen" <henry@popst5.tele.dk> wrote in message news:3bda5cfb$0$235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Super Grace GeForce2 MX200 er det ikke rigeligt for at kunne spille Max
> paine eller Hitman i 1024x768 opløsning.

NEJ. Lad være med at købe et MX200 kort. MX200 har kun den halve
båndbredde til hukommelsen som MX400, og da "flaskehalsen" for dette
kort i forvejen er netop hukommelses båndbredden, så er det håbløst til
spil. Køb i stedet et MX400 eller et "almindeligt" MX kort. Faktisk er visse
GF2 GTS kort "nede" i omkring 1000,- kr. men det er måske for meget?

Lars

Fra : Michael Sørensen

Dato : 27-10-01 10:26

Geforce 2 GTS fra Creative er nede i 900 kr. Både på nettet, og har også set
den til det i Odense.
At sparer lidt på gfx kortet lyder lidt underligt, hvis der har været råd
til en T-Bird 1.4 + at det vil være en temmelig skæv fordeling af hardwaren.
Personlig ville jeg hellere nøjes med 1 Ghz og have et godt gfx kort.

Mvh. Michael

Fra : Lars Krag

Dato : 27-10-01 11:51

"Michael Sørensen" <ms@hco.kollegienet.dk> wrote in message news:d3vC7.615$Hb2.159216@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Personlig ville jeg hellere nøjes med 1 Ghz og have et godt gfx kort.

Yep, kunne ikke være mere enig

Lars

Fra : Henry Jørgensen

Dato : 27-10-01 16:15

> Yep, kunne ikke være mere enig
>
> Lars

Tak for svar vil det sige at et
Supergrace Geforce 2 MX400 64MB AGP
Med TV-Out til 749,-
vil være ok til formålet
Henry

Fra : Lars Krag

Dato : 27-10-01 17:13

"Henry Jørgensen" <henry@popst5.tele.dk> wrote in message news:3bdad190$0$203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[SNIP]
> Tak for svar vil det sige at et
> Supergrace Geforce 2 MX400 64MB AGP
> Med TV-Out til 749,-
> vil være ok til formålet

Ja, det vil jeg mene. Min søn kører med en PIII 1 Ghz og et
ATI Radeon 32MB sdr kort, som nok er lidt langsommere
end et MX400, og han kan sagtens spille MaxPayne o.lign.
i 1024x768x32.

Lars