Mere ram,-vil det gøre en forskel?
Fra : Per Madsen

Dato : 27-10-01 01:19

Jeg har en 333 mHz iMac (MacOS 9.1 DK), der er udstyret med 160 mb ram. Vil
jeg kunne mærke nogen synderlig forøgelse i hastighed såfremt jeg smider
32'eren ud og sætter 256 mb mere i,- altså ialt 384 mb ram. Eller måske
fylder den helt op med 512 mb ram.

Tillægsspørgsmål: Vil en 333 mHz iMac være hurtig nok til MacOS X
"clockfrekvensmæssigt", hvis bare jeg smider ekstra ram i, så mangel på ram
ikke bliver et problem?

Er der et orakel der kan hjælpe )

Mvh

Per, O'ense

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-01 01:02

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> Tillægsspørgsmål: Vil en 333 mHz iMac være hurtig nok til MacOS X
> "clockfrekvensmæssigt", hvis bare jeg smider ekstra ram i, så mangel på ram
> ikke bliver et problem?

ja og nej, ikke endnu - 333'eres grafikchip (RagePro) er endnu ikke
accelereret under X - heller ikke i 10.1, men det kommer forhåbenligt
inden længe. jeg ville vente - kjeg har lige kørt 10.1 p en 400Mhz
lombard med en tilsvarende chip og man skal have tolmodighed når det
gælder QT afspilning (kan ikke lade sig gøre hvis filmen forstørres)

mht clockfrekvens vil jeg mene at den er hurtig nok, den bliver aldrig
en sprinter pga af 66Mhz systembussen og måske mere vigtigt: mangelen på
AGP, 128bit grafikkort og ultra-DMA. - heller ikke under MAc OS 9.x

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

....nu med verdens "fedeste" FW disk!