Billigt sted at købe en Ibook2
Fra : Per K. Hansen

Dato : 26-10-01 21:17

Hejsa,

Er der nogen der kender nogle steder hvor de sælger billige iBook2'ere
? helst i københavns området.

Jeg har fundet frem til http://www.caslonshop.dk/ der har den til
10.999 kr.. kan det gøres billigere ?

Er der en der vil sælge en brugt ? :) skal være i god stand osv self..
--

Mvh Per K Hansen, dkik vær. 552

Fra : macsteen

Dato : 26-10-01 22:17

in article 86d73af96k.fsf@Ursula.100mbit.552net.dk, Per K. Hansen at
per@dkik.dk wrote on 26.10.2001 22:17:

> [...]
> 10.999 kr.. kan det gøres billigere ?
>
> Er der en der vil sælge en brugt ? :) skal være i god stand osv self..

MacXpres har demo-modeller til 10.500 og den pris burde kunne presses lidt
da man åbenbart kan få nyt for 499 mere.
I Tyskland fås de dog til ca. 12.000 inkl. moms (ekskl. forsendelse) hvis
man vil forsøge at vride den sidste tusse af.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-01 23:26

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> [...]
> I Tyskland fås de dog til ca. 12.000 inkl. moms (ekskl. forsendelse) hvis
> man vil forsøge at vride den sidste tusse af.

men med tysk tastatur (øv)

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 12:33

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> men med tysk tastatur (øv)

.... eller engelsk! (og engelsk software)

--
mvh Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-01 14:31

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> ... eller engelsk! (og engelsk software)

ok, fair nok :) ..det kunne jeg leve med :)

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 14:42

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> ok, fair nok :) ..det kunne jeg leve med :)

det kan jeg også når man kan spare +3k - får forhåbentligt min 'combo' i
løbet af næste uge :)

--
mvh Jesper

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-10-01 17:08

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> det kan jeg også når

Jamen er der ikke en del tegn som ligger andre steder end på det danske
tastatur.

(Jeg går ud fra at du sætter Mac'en til dansk layout og så finder frem
til de rigtige taster på det engelske/tyske tastatur... eller kører man
med engelsk layout og finder æ, ø og å via alt tasten??)

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 17:51

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jamen er der ikke en del tegn som ligger andre steder end på det danske
> tastatur.

Jo - der _er_ forskel. Bl.a. sidder @, $ og mange andre tegn andre
steder. Så hvis jeg går ind og vælger dansk tastaturlayout går der lidt
ged i det... Der er også kun 77 taster på et engelsk tastatur modsat 78
taster på ISO tastaturer.

> (Jeg går ud fra at du sætter Mac'en til dansk layout og så finder frem
> til de rigtige taster på det engelske/tyske tastatur... eller kører man
> med engelsk layout og finder æ, ø og å via alt tasten??)

Jeg tror næsten det er lettest at beholde engelsk tastaturlayout og
taste [alt]+a for å, [alt]+o for ø og [alt]+' for æ (og holder bare
shift nede for at få store bogstaver). Jeg har i øvrigt skrevet dette
indlæg med engelsk tastaturlayout - og det er egentligt ret let at vænne
sig til - heldigvis! :)

--
mvh Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-01 22:07

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> shift nede for at få store bogstaver). Jeg har i øvrigt skrevet dette
> indlæg med engelsk tastaturlayout - og det er egentligt ret let at vænne

da jeg for et stykke tid siden sad med et engelsk tastatur begyndte jeg
mig til at skrive ae oe aa :) ...det er ført ny her jeg har vænnet mig
af med det igen :)

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 22:08

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> blah blah cut eddie ...

jaja

--
mvh Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-01 22:39

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> jaja

got it

Fra : Jesper

Dato : 27-10-01 23:23

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> got it

;)

--
mvh Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-01 23:53

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]

Nå ja, og hvad så? Kigger du nogensinde på dine taster? Hvis jeg
gjorde det, fik jeg i hvert fald ikke tid til at skrive ret meget.

> [...]
> shift nede for at få store bogstaver). Jeg har i øvrigt skrevet dette
> indlæg med engelsk tastaturlayout - og det er egentligt ret let at vænne

Det er da helt ulideligt. Jeg kunne i hvert fald ikke holde det
du. Når man mangler æ, ø og å opdager man pludseligt, hvor almindelige
de rent faktisk er. Skal man sidde og trykke på alt-tasten ved en stor
del af ordene, vil det nedsætte ens skrivehastighed ganske betydeligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper

Dato : 29-10-01 00:02

> [...]
> de rent faktisk er. Skal man sidde og trykke på alt-tasten ved en stor
> del af ordene, vil det nedsætte ens skrivehastighed ganske betydeligt.

Ja - jeg vælger nok også DK layout - jeg ved alligevel hvordan tasterne
(i hvert fald de fleste!) ligger :) Jeg synes bare det er rigeligt at
betale +3.000 kr. for ÆØÅ...
--
mvh Jesper

Fra : Karl Antz

Dato : 29-10-01 08:38

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Ja - jeg vælger nok også DK layout - jeg ved alligevel hvordan tasterne
> (i hvert fald de fleste!) ligger :) Jeg synes bare det er rigeligt at
> betale +3.000 kr. for ÆØÅ...

.... man _kan_ rent faktisk vænne sig til at bruge forskellige
tastaturlayouts

På min blærbare har jeg tysk tastatur, på min stationære dansk. Nogle
gange skriver jeg på det danske tastatur med tysk tastaturlayout, andre
gange på det tyske med det danske. Og det forklarer sikkert at der
engang imellem stür noget sludder i mine indlög hvilket jo kan give
zderst mörkvördige besznderligheder - men südan ör#ed sü meget

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Jesper

Dato : 29-10-01 09:05

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> engang imellem stür noget sludder i mine indlög hvilket jo kan give
> zderst mörkvördige besznderligheder - men südan ör#ed sü meget

Jeps! :) Jeg har heller ingen forestillinger om at kan blive et problem.
Det er nok bare Dr. Monster der er ved at være for gammel ... :P

--
mvh Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-01 11:36

Jesper <jmfink@mac.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1f217ox.gssv0j1fi4d9yN%jmfink@mac.com...

> Jeps! :) Jeg har heller ingen forestillinger om at kan blive et problem.
> Det er nok bare Dr. Monster der er ved at være for gammel ... :P

Hov-hov! Selv om jeg er på arbejde, kan jeg skam godt holde øje med jer.
Vi har nemlig også computere her i sygehusverdenen. Det er godt nok
Windowscomputere, så det er svært at sætte indlæggene her pænt op. F.eks.
kan jeg ikke finde ud af at ombryde en tekst med for lange linier, sådan som
MacSOUP kan.
I øvrigt skrev jeg jo netop, at jeg ikke ser på tasterne, mens jeg
skriver, så bare de er, hvor de normalt er på et dansk tastatur, så gør det
ikke så meget, hvad der står på tasterne. Noget andet er, at jeg bl.a.
skiftede til Macintosh fordi jeg var utilfreds med, at DOS/Windows ikke
understøttede danske bogstaver bl.a. i filnavne. Derfor insisterer jeg så
vidt muligt på at have dansk styresystem og danske programmer. Vi er jo et
relativt lille sprogområde, og hvis vi ikke passer lidt på, ender det med,
at ingenting bliver oversat til dansk.

Henrik Münster
Centralsygehuset i Esbjerg/Varde