Bibelværkstedet
Fra : Live4Him

Dato : 26-10-01 19:48

I et nyhedsbrev fra Christian Hedegaard vdr. Helbredelsesmøder rundt omkring
i landet med Josephine Mukamazimpaka, en kendt prædikant, henvises bla. til
Bibelværkstedet i Nykøbing F - er der nogen der kender dette ? Er det en
trosmenighed ?

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 26-10-01 22:43

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> Bibelværkstedet i Nykøbing F - er der nogen der kender dette ? Er det en

Dette fandt jeg på Giraffen

http://ung.adventist.dk/articles.phtml?uaonline=c9502f996c3375363fb4e1dbe902
51ea&article_id=194&thread_id=0

mvh
Errnst

Fra : Live4Him

Dato : 26-10-01 23:29

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

http://ung.adventist.dk/articles.phtml?uaonline=c9502f996c3375363fb4e1dbe902
> 51ea&article_id=194&thread_id=0

~¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨~

Tak for det, men det besvarer dog stadig ikke mit spørgsmål.

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 27-10-01 00:12

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> ~¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨~
>
> Tak for det, men det besvarer dog stadig ikke mit spørgsmål.

Jeg kan godt besvare dit spørgsmål, men gider ikke

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-10-01 06:08

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Jeg kan godt besvare dit spørgsmål, men gider ikke

Du gider ikke besvare Jørgens spørgsmål, men har intet imod at bruge tid
på at forklare, at du sagtens *kan*, men ikke *gider*, svare. Hvad er
dit motiv, Erik, hvis ikke direkte arrogance og fjendtlighed?

Fra,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Rasmus kan nok forstå den latinske tekst. Han levede 250-184 før Kristi
fødsel, og viser altså et tidligt eksempel på kønsforholdene i det

Fra : Erik

Dato : 27-10-01 12:59

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> på at forklare, at du sagtens *kan*, men ikke *gider*, svare. Hvad er
> dit motiv, Erik, hvis ikke direkte arrogance og fjendtlighed?

Det kan jeg hurtigt svare på, under tråden "Døbe for de døde" prøver jeg at
oplyse Jørgen om hvad der er den mest logiske forståelse af 1 kor 15 v 29
og advarede ham imod SDHs ukulte forståelse af verset, men bliver ignoreret

Så hvorfor skulle jeg "gide" at spille tid med at forklare Jørgen hvem
Josephine Mukamazimpaka er, kun for at blive ignoreret.

" audiendos arbitrabatur "

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 29-10-01 03:04

> [...]
>og advarede ham imod SDHs ukulte forståelse af verset, men bliver ignoreret

Du giver en udlægning af verset, som du vist er ganske ene om. Jeg
finder den også sær og meget søgt. At Jørgen ikke kommenterer den kan
jeg ikke se skulle være nogen grund til at udstille sin arrogance ved
ligefrem at udbasunere, at du ikke gider hjælpe, selvom du kan.

>Så hvorfor skulle jeg "gide" at spille tid med at forklare Jørgen hvem
>Josephine Mukamazimpaka er, kun for at blive ignoreret.

Selvom jeg skulle kunne forstå, hvorfor du ikke gad hjælpe Jørgen, da
virker det mig ubegribeligt, hvad dit motiv skulle være for ligefrem at
tvære det ud i hovedet på folk, at du altså ikke gider hjælpe - kunne du
ikke bare lade være?

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Is it too fast? Not for normal people!"

Fra : Erik

Dato : 29-10-01 16:29

> [...]

> jeg ikke se skulle være nogen grund til at udstille sin arrogance ved
> ligefrem at udbasunere, at du ikke gider hjælpe, selvom du kan.

For at forstå 1 Kor 15 v 29 henvender jeg mig til andre skriftsteder de
handler om dåben, for at finde et skrift der understøtter 1 Kor 15 v29.
Der er ingen andre steder der tales om at man kan lade sig døbe for de
(af)døde, tvært imod er dåben en personlig foretagende, medens man
lever, på egen bekendelse og tro, så 1 Kor 15 v 29 må være tale om
Noget andet end at lade sig døbe for de afdøde.

Og jeg tror der er tale om at døbe sig til Jesu legeme for at erstatte de
Døde og fortsætte de afdødes arbejde. Deri ligger ikke andet end sund
Fornuft, ingen spiritisme eller noget ukult.

Hvis de døde ikke opstår med Jesus i dåben Rom 6,4 hvordan kan de
så leve med Jesus i opstandelseslegemet (kirken), det er den opstandelse
fra de døde1 Kor 15 omtaler hele kap.

(udstille sin arrogance ved ligefrem at udbasunere) Det kan jeg godt se,
Men det var mere af håbløs irritation jeg skrev det.

> [...]
> virker det mig ubegribeligt, hvad dit motiv skulle være for ligefrem at
> tvære det ud i hovedet på folk, at du altså ikke gider hjælpe - kunne du

Jo! det kunne jeg godt, Men jeg er af den type menneske der ikke kan
Holde min mund lukket.

Og særligt når en person ikke tilbage svare på et fornuftigt spørgsmål som
han selv stillede omkring 1 Kor 15. Men gerne vil have alt den sladder der
er omkring LOs herlighed og Trosbevægelsens Økumeniske sammenkomster
hvor der foregår hysteriske djæveleudrivelser og helbredelser i Jesu navn.
Ting som han udemærket ved besked om før han startede indslaget.

Men hvis nogen ønsker at få sit liv til at hoppe op og ned som bølger i en
orkan, uden at have kontrol med sind og humøret. Så gå til eksperterne i
kristendomsforviringen. http://www.evangelist.dk/presse.html

Erik

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 27-10-01 09:51

> [...]
til
> Bibelværkstedet i Nykøbing F - er der nogen der kender dette ? Er det en

http://www.google.com/search?q=cache:1q26Fd76Oz8:www.dialogos-counselling.dk
/kt/kt.avdk04.htm+bibelv%E6rkstedet+Nyk%F8bing+F&hl=da&lr=lang_da

Prøv så dette link

mvh
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-01 10:27

http://www.google.com/search?q=cache:1q26Fd76Oz8:www.dialogos-counselling.dk
> /kt/kt.avdk04.htm+bibelv%E6rkstedet+Nyk%F8bing+F&hl=da&lr=lang_da
>
> Prøv så dette link

~'''''''''''''''''''''~'''''''''''''''''~'''''''''''''''''~

Tak det var mere anvendeligt. Så vidt jeg kan se er bibelværkstedet en
trosforsamling og udsprunget af de meget omtalte møder med C.H og den
katolske kirke i Nykøbing F.

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 27-10-01 10:49

> [...]
>
> Tak det var mere anvendeligt. Så vidt jeg kan se er bibelværkstedet en
> trosforsamling og udsprunget af de meget omtalte møder med C.H og den

Sådan læser det jeg også. Selv om det måske ikke står direkte er det nok
uden tvivl en trosmenighed.
mvh
Ernst

Fra : Erik

Dato : 27-10-01 13:56

> [...]
til
> Bibelværkstedet i Nykøbing F - er der nogen der kender dette ? Er det en

Hele den Økumeniske trosbevægelse indklosiv LO.

Erik