ny mod. gilera600
Fra : bo thomsen

Dato : 26-10-01 19:36

jeg har lige fået touring nyt bladet og
der er en lille artikel og billeder af den nye
gilera 600, for S"%¤¤ hvor er den flot
men man kommer jo nok ikk til at se den i dk
pga. prisen
hva synes i andre?
mvh
bo thomsen - der egentlig synes at der er mange fede mc'er næste år

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-10-01 22:17

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er en lille artikel og billeder af den nye
> gilera 600, for S"%¤¤ hvor er den flot
> men man kommer jo nok ikk til at se den i dk

EN ITALIENER !!!! HUHHH !!! hold fingerne væk

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : bo thomsen

Dato : 27-10-01 00:31

> EN ITALIENER !!!! HUHHH !!! hold fingerne væk

nu har den jo en suzi motor liggende i stellet, så der burde
ikk være nogle probs med den.
og så usd forgaffel på en 600 nydeligt.
men fronten ligner nu lidt (som de også skriver ) honda sp-1
blot mindre. og lygterne lidt a la r6/1

bo thomsen

Fra : Anneli

Dato : 27-10-01 00:40

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> EN ITALIENER !!!! HUHHH !!! hold fingerne væk
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> XJ 600 S

Har vi nogensinde fået historien om, hvad der skete med _din_ italiener??
:0)

Anneli - med japaner :0)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-10-01 13:53

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har vi nogensinde fået historien om, hvad der skete med _din_ italiener??

Måske , kan ikke huske det :o/, He-he ,men det var lige det kode ord som jeg
manglede, så her er "smøren"

Der er et brev som vi sendte til importøren
8<-----------------------------------------

Uheldig med Moto Guzzi

I efteråret 2000 så jeg min drømme cykel "troede jeg da" en Moto Guzzi
Nevada 750 Club, der stod en i forretning og skinnede, jeg fik lavet en
aftale med forhandleren "En ,den gang, Guzzi forhandler", at jeg skulle
hente min nye cykel i Marts måned 2001.

I midten af Marts hentede jeg så min cykel, da jeg startede den, kunne den
ikke gå i tomgang,
"Nå den er jo ikke helt varm endnu" så hen til nærmest tank og fylde noget
benzin på, og så den nærmeste vej hjem, men den går hele tiden i stå, når
den skal holde i tomgang, okay, tilbage til forhandleren, og få justeret
tomgangen " det skal her indskydes: Jeg bor ca. 75 km. fra forhandler og
værkstedet". Halvvejs hjemme virker speedometeret ikke , ind til en
forhandler, ( Køge Mc )og de får det så til at fungerer.

Nej !!, hvis jeg skal blive ved med at skrive hvor, hvornår og hvordan,
kunne jeg skrive flere sider om hvad er er galt med min "drømme" cykel.

For det første ærgrer det mig, at jeg har givet 12.000,00 kr. mere for en "
overgemt" 1998 model, end hvad en 2001 model koster i dag. ( jeg har givet
121.xxx, og ny pris i 2001, med mere udstyr er 109.xxx,) så det er jo "lidt"
af en ekstra afskrivning, jeg får på den konto.
Og så har jeg faktisk ikke haft andet end problemer og kvaler med den cykel.

Service og reklamationshæfte har jeg rykket både Importør ( TMP ) og
forhandler for, (godt nok har jeg heller aldrig hørt om, at et sådan hæfte,
ikke følger cyklen, når man køber den, men skal sendes fra forhandler til
Importør, eller var det omvendt ?, og hvad er nu ellers skal ske, inden jeg
skulle have det,) men endnu 5 måneder efter har jeg ikke se eller hørt noget
til dette.

I korte træk:

I mine øjne en hel del , forskelligt / irriterende "små" bøvl

Som før skrevet.
Da jeg fik cyklen leveret var karbureringen helt skæv, maskinen kørte af
h.. til, svingede meget i tomgang, fra 1800 omd. og nedad , faktisk nogle
gange så lavt at den ikke kunne holde sig selv i live ved mange lyskurve,
(drifts varm tilstand )

Speedometeret virkede ikke ( 1. gang )

Forbremsen hyler meget , nye klodser fjernede hyleriet, men nu bremser den
ikke nær så godt som den gjorde med de "hylende" klodser ! ?, den er
blevet "svampet" i bremsegrebet, værkstedet siger at der er udluftet bremser
!

Sikrings split til fodbremse, røg af , med det resultat at jeg nær havde
hamret foden i asfalten !!, var heldigvis i myldretiden , så hastigheden var
begrænset !

Tabte fodhviler (bagsæde passagers ) vibrationer ?!

Nummerplade er begyndt at revne, ved monterings skruerne, vibrationer ?!

Nitterne i de originale Guzzi tasker er begyndt at falde af

Koblingen "pipper" ved udkobling, pi-pi-pi-pi-pi- med stigende intensitet
ved øgede omd

Skød / smed gearkasse olie, op af udluftnings studsen, oven på gearkassen

Speedometer virker ikke ( for anden gang ), har ventet på et nyt i ca. 1½ -2
mdr.

Har stadig ikke modtaget service og garanti hæfte, så 1500 + 5000 km
servicet, har jeg kun bevis for , på regningerne, og jeg ved stadig ikke
om jeg har 2 eller 3 års garanti på maskinen ?! ( skal lige indskydes, at
cyklen
er købt i overtagelses fasen, mellem den gamle importør og TMP )

Tror nok at det var det hele!

Er det hvad man kan forvente sig af en Moto Guzzi ?

Oprigtigt ville jeg ønske, at jeg aldrig havde købt denne cykel, hver eneste
gang jeg ser på den bliver jeg i dårligt humør, og bliver mindet om, hvor
meget jeg savner min "gamle" cykel.

Med Venlig Hilsen

Dennis Hellan Pedersen

Nyvej 4, Dalby
4690 Haslev
dhp@tdcadsl.dk

8<----------------------------------------------

Det gav faktisk ikke den helt store respons fra importøren, så vi tabte
besindelsen og maskinen røg til højst bydende forhandler for 89000 kr, og
jeg gav ca. 131000 kr. med ekstra udstyr !!,
Tror i liiiiiige det er svært at sælge en cykel , hvor speedometeret ikke
virker , hvor jeg ikke har servicebog , og hvor der er "lidt" hængepartier
med importøren med/om div reserve dele !

Øv- nu blev jeg i helt dårligt humør igen )

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der håber på lidt bedre vejr i morgen, tager måske en tur

Fra : Niels S.

Dato : 27-10-01 15:25

Dennis Hellan Pedersen skrev

> Hilsen
> Dennis Pedersen ( der håber på lidt bedre vejr i morgen, tager måske en
tur
> til Karoline ? )

Jep, vi må håbe på bedre vejr i morgen så vi kan få motioneret den
Skolecykel lidt inden vinteren.

Er der andre herfra NG der kommer til Karoline i morgen? Er der stadig gang
i den på Karoline her sidst i oktober?

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : bo thomsen

Dato : 27-10-01 16:15

> Er der andre herfra NG der kommer til Karoline i morgen? Er der stadig
gang
> i den på Karoline her sidst i oktober?
> Niels S.
hæj hov hvor mødes kbh'erne inden afg.?
så tror jeg da gerne jeg vil med.
mvh
bo thomsen

Fra : Niels S.

Dato : 27-10-01 18:33

bo thomsen skrev

> hæj hov hvor mødes kbh'erne inden afg.?
> så tror jeg da gerne jeg vil med.

Hej Bo.

Hvis Dennis og jeg tager afsted i morgen (og det afhænger meget af vejret
lyst til at regne) så bliver det sikkert kl. 11 el. 12 fra Shell/McD i Køge.
Jeg kan lige smide dig en mail i morgen formiddag, eller du kan sende mig en
mail med dit tlfnr så vi kan ringes ved.

Fra : Anneli

Dato : 27-10-01 23:53

> Måske , kan ikke huske det :o/, He-he ,men det var lige det >kode ord som
jeg
> manglede, så her er "smøren"

Tak for smøren, det var da en masse problemer du løb ind i :0(
Jeg håber, at du er blevet glad for den nye cykel så!!
Jeg tror iøvrigt altid, at man vil huske den gamle (altså i dit tilfælde dén
før Guzzi'en) som værende bedre end den nye; sådan lidt nostalgi og sikkert
helt ude af propertioner.....sådan har jeg det i hvertfald med min MC,
Savagen er da okay, men den lille gule var nu bedre! ;0)

--
Stor hilsen Anneli - og Suzuki 650 Savage
Ex. Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 27-10-01 20:32

Det er en hamrende flot model - også motorcyklen

R1'eren på midtersiderne og 12R side 53 ser nu ret lækre ud

Fra : bo thomsen

Dato : 27-10-01 23:06

> Det er en hamrende flot model - også motorcyklen
jeg ved heller ikk hvilken en af dem jeg helst vil ha
hvis nu man ku få... dem begge så
bo thomsen