Finde windows version
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 26-10-01 18:52

hejsa

Er der en eller anden kald der kan fortælle hvilken Windows Version der
kører på maskinen. eller bare et eller andet man kan tjekke på for at
definere versionen ..... NT, 98, 2000

Det skal helst være i vbscript, da det skal bruges i et login script

--
mvh.
Jan Damkjær Dahl

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 26-10-01 19:50

Jan Damkjær Dahl <jdd@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> kan tjekke på for at definere versionen ..... NT, 98, 2000
>
> Det skal helst være i vbscript, da det skal bruges i et login script

Hej Jan

Jeg ved ikke om du kan bruge Windows API fra vbscript. Hvis
man kan, kan du kigge på min hjemmeside under WinAPI under
sektionen "Undersøg OS (Windows95/98/ME/NT/2000)" elller
kan jeg desværre ikke hjælpe dig .
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 27-10-01 08:51

Det er vist lidt for meget til et script som jeg skal bruge "login Script"

Jeg tænkte nu mere på et eller andet sted i regestry hvor der var noget der
indikerede det.
Jeg kan selvfølgelig også bare tjekke på om winnt mappen er tilstede men
..... jeg ville gerne have noget der var lidt mere sikkert.

Fra : @sbjørn

Dato : 28-10-01 07:53

Jeg køre win k2 med windows mappen
fordi at jeg har opgraderet fra win mig