Billigste tlf. til brug med EDB ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 26-10-01 13:19

Hejsa,
Jeg skal lave sådan et system som dem hvor man kan sende en kode til et
nummer, og så få et bestemt logo sendt tilbage, eller en joke o.l.
Det foregår ved at man sætter telefonen til computeren, og bruger et program
til at modtage beskedderne fra telefonen på computeren.
Det jeg gerne vil vide er, om der evt. er nogle af de gamle telefoner som
idag er billige som også er gode til det med synkronisering med computer,
f.eks. som en gammel Ericsson SH888 eller noget, så jeg ikke behøver at købe
en 6210 med infrarød og spil og besked funktioner og wap osv, når den bare
skal ligge ved computeren...?

Venlig Hilsen, Morten!

Fra : Deaster

Dato : 26-10-01 13:40

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
købe
> en 6210 med infrarød og spil og besked funktioner og wap osv, når den bare

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror næsten en brugt 7110 vil være et godt
valg.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Fischer

Dato : 26-10-01 14:07

> [...]
købe
> en 6210 med infrarød og spil og besked funktioner og wap osv, når den bare

En gammel SH888 er noget af det billigste du kan få med et rigtigt IR-modem.
Jeg har selv et par stykker og bruger dem til Internet på en bærbar PC.
For ca. 5 - 600,- burde du kunne du få et fint eksemplar.

*Fischer

Fra : Morten Simonsen

Dato : 26-10-01 14:10

> [...]
> Jeg har selv et par stykker og bruger dem til Internet på en bærbar PC.
> For ca. 5 - 600,- burde du kunne du få et fint eksemplar.

Det er ikke vigtigt at den har IR, da jeg hellere vil sætte den til PC med
kabel, det der er vigtigt er at den er kompatibel med programmer som kan
modtage de beskedder man får computeren og svare tilbage, altså at den
fungere fuldt ud med en PC, med kabel...

Fra : Fischer

Dato : 26-10-01 16:02

> [...]
> modtage de beskedder man får computeren og svare tilbage, altså at den
> fungere fuldt ud med en PC, med kabel...

Eeeeehhh? ...... måske er jeg lidt tungnem, men hvad er det du helt
nøjagtigt vil?
Jeg fornemmer at du er ude på en umulig mission.

SH888 fungerer via sit IrDa modem (IR eller kabel) til f.eks. opkald til
Internettet via en ISP.
Hvis du vil sende og modtage SMS med telefonen (IR eller kabel), så skal du
bruge et specielt stykke software (Ericsson Mobile Office).
Det er ikke "sådan lige" at sende eller modtage en SMS via f.eks. egne
applikationer. Hverken med SH888 eller en anden telefon.

*Fischer

Fra : Morten Simonsen

Dato : 28-10-01 12:47

> [...]
du
> bruge et specielt stykke software (Ericsson Mobile Office).

Det er også planen, den skal sættes til computeren, hvor et stykke software
kører (som ericssons Mobile office, eller Nokia PC Suite) hvor jeg vil lave
det sådan at folk kan sende en SMS med en kode, så skal softwaren behandle
koden og sende en besked tilbage (alt efter hvilken kode folk skriver)
Ligesom man kender det med services hvor man kan skrive "JOKE" og få en joke
tilbage.

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 13:00

> [...]
> koden og sende en besked tilbage (alt efter hvilken kode folk skriver)
> Ligesom man kender det med services hvor man kan skrive "JOKE" og få en

Nu kender jeg kun Ericsson Mobile Office Suite.
Med det kan du manuelt gå ind og sende/modtage/gemme SMS. Lidt a'la et
mail-program.
Men der findes altså ingen automatik hvorved du kan sende en SMS med et
bestemt indhold hvis du modtager en bestemt SMS.
Med andre ord tror jeg ikke du kan bruge programmet til ret meget.

Hvis du selv skal til at programmere en applikation op der kommunikerer med
en mobiltelefon på det niveau, så tror jeg du får kam til dit hår.
Desværre tror jeg stadig at idéen er tæt på dødfødt.

*Fischer

Fra : Morten Simonsen

Dato : 28-10-01 18:52

> [...]
> bestemt indhold hvis du modtager en bestemt SMS.
> Med andre ord tror jeg ikke du kan bruge programmet til ret meget.

Systemet eksistere jo altså, og bruges også idag til private hjemmesider...

> Desværre tror jeg stadig at idéen er tæt på dødfødt.

Jeg har intet sagt om hvad ideen er, andet end at jeg gerne vil have info
omkring et system som flere mobil udbydere og mange TV-udsendelser allerede
benytter sig af...

Venlig Hilsen Morten

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 19:44

> [...]
>
> Jeg har intet sagt om hvad ideen er, andet end at jeg gerne vil have info
> omkring et system som flere mobil udbydere og mange TV-udsendelser

Jeg er RET overbevist om at der i disse systemer ikke fysisk indgår en
mobiltelefon.
Disse hjemmesider køber denne service hos en af mobilselskaberne (TDC,
Orange, Sonofon ..). Altså sendes alle indkomne SMS videre i en anden form
(f.eks. via Internettet) og de udgående svar bliver på samme måde udsendt
via en eller anden form for gateway.
Altså et meget smartere (og meget dyrere) system end SMS via mobiltelefon.

*Fischer

Fra : Morten Simonsen

Dato : 29-10-01 09:21

> [...]
> via en eller anden form for gateway.
> Altså et meget smartere (og meget dyrere) system end SMS via mobiltelefon.

Det eneste du kan få hos f.eks. TDC er en måde at sende dem afsted hurtigt,
ikke at modtage dem. Dette bruges en eller flere GSM telefoner til

/Morten

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-10-01 00:46

On Mon, 29 Oct 2001 09:21:13 +0100, "Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk>
wrote:

>Det eneste du kan få hos f.eks. TDC er en måde at sende dem afsted hurtigt,
>ikke at modtage dem.
Ukorrekt.

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via browser eller email