Opdeling af billede
Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-10-01 12:13

Hvordan opdeler man et billede i f.eks. 9 felter, så det på hjemmesiden
under indlæsning bliver samlet til ét billede. Hvordan laves opsætningen i
Frontpage til de 9 billedstumper.

Bo

Fra : jopa

Dato : 26-10-01 12:28

"Bo Nielsen" skrev .
> Hvordan opdeler man et billede i f.eks. 9 felter, så det på hjemmesiden
> under indlæsning bliver samlet til ét billede. Hvordan laves opsætningen i
> Frontpage til de 9 billedstumper.

Hej det smarteste er at skære billedet op i et grafikprogram, der genererer
HTML kode. Sætter de enkelte billeder i celler, som du derefter kan kopiere
ind i FrontPage. Skal lige siges at jeg ikke har arbejdet med frontPage i
mange år.
Bruger selv photoshop eller Cofeecop Image slicer til beskæring.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-10-01 12:34

Kan man i PhotoShop vælge en automatisk funktion, eller skal det gøres
manuelt. Hvordan for man det klippet så det passer 100% igen?
Laver man også cellerne i PhotoShop?

Bo

Fra : jopa

Dato : 26-10-01 12:45

"Bo Nielsen" skrev
> Kan man i PhotoShop vælge en automatisk funktion, eller skal det gøres
> manuelt. Hvordan for man det klippet så det passer 100% igen?
> Laver man også cellerne i PhotoShop?

I min Photoshop har jeg en plugin der hedder Ulead Smartsaver pro den laver
hele arbejdet du skal blot bestemme hvor mange billeder den skal skæres op
i.
Så gemmer du det til web. Den genererer så HTML koden me tabeller og det
hele til at importere direkte i din editor.

Men jeg ville foreslå dig at købe Coffee cup Image slicer. Der kan du selv
skære på alle leder og kanter, og den laver også det hele direkte til at
impotere i FrontPage.
;Mener du kan downloade en 30 dages version på nedenstående

www.coffeecup.com

Fra : Bo Nielsen

Dato : 26-10-01 12:58

Jeg takker for hjælpen.

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 31-10-01 23:00

jopa wrote:

> [...]
>mange år.
>Bruger selv photoshop eller Cofeecop Image slicer til beskæring.

Hvorfor er I interesseret i at få skåret et billede i stykker? Hvad er
der at "vinde"?

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-01 23:06

Wed, 31 Oct 2001 23:00:21 +0100, skrev "Mikkel F. S. Andersen"
<Flott@worldonline.dk>:

>Hvorfor er I interesseret i at få skåret et billede i stykker?

De er paranoide, bange for at nogen vil gemme deres billede.

Evt. fordi man vil lave en speciel effekt på en del af billedet.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jopa

Dato : 31-10-01 23:06

"Mikkel F. S. Andersen" skrev bla

Hvorfor er I interesseret i at få skåret et billede i stykker? Hvad er
der at "vinde"?

Nu bad han om råd vedr opskærring af billede og det fik han.
Spørgsmålet om hvorfor, skal du stille ham selv (ham som startede tråden) i
stedet for at svare på mit indlæg.
Jeg aner jo ikke hvad der foregår inde i spørgerens hovede

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Starvision

Dato : 31-10-01 00:44

Det kan du ikke de er nød til at klippe billedet i 9 stykker i et grafisk
program og lægge dem ind i 9 tabel celler bagefter...
Mvh Frank Møller
www.starvision.dk