Div bliver skjult bag combo box.
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-10-01 08:34

Jeg har lavet en lille fix dropdownmenu, der umiddelbart virker
rigtig godt. Det eneste problem jeg har med den, er at naar en
menu popper op, bliver den skjult bag eventuelle comboboxe.

Coden til en undermenu der bliver aabnet op ser saaledes ud:

style="left:431px;top:62px;width:150px;" onmouseout="hidemenu()"
onmouseover="showmenu('3')">
onmouseover="showmenu('3')">Busqueda</a><br>
onmouseover="showmenu('3')">Super-busqueda</a><br>
Avanzada</a><br>

Som i kan se er det blot en <div> med nogle links indeni. Det
fungerer ganske udemaerket. Classen menu er i min CSS fil
defineret saaledes:

menu
{
   position:absolute;
   background-color :#999965;
   z-index:5;
   border : 1 groove Gray;
   text-align : left;
}

Menuen dukker fint op, og da den har z-index er den altid
forrest, med mindre der er en combobox paa siden. Comboboxen
holder sig _altid_ foran menuen. Jeg har proevet med forskellige
zindex, men lige meget hjalper det.
Nogen der har nogle gode ideer.
Jeg kan desvaerre ikke vise jer siden, da den ligger paa et
intranet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Toastmaster the NetC~

Dato : 30-10-01 01:07

Nu har jeg ikke lige prøvet denne her menu før selv, men på:
http://www.dhtmlcentral.com/coolmenus/examples/ kan du finde nogle
forskellige menuer.... der er i hvert fald en af dem, hvor der beskrives,
hvorledes menuen overlapper dropdownboxe..... det er hva du mener med
comboboxe ikk??

/Toastmaster

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-10-01 09:02

Toastmaster the NetCrawler <toastmaster@netcrawlers.dk> escribió en el
mensaje de noticias 3bddefe3$0$756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
beskrives,
> hvorledes menuen overlapper dropdownboxe..... det er hva du mener med

Ok, tak. Som de siger paa siden, er den en bug i IE, der goer at
dropdownboxe automatisk faar det hoejeste z-index. Deres loesning er at
skjule dropdownboxe naar de kommer i vejen for menuen. Jeg tor blot jeg
maa vaere forsigtig med designet og soerge for at det ikke bliver
noedvendigt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann