Maling af motorblok
Fra : Morten K. Jakobsen

Dato : 25-10-01 21:30

Jeg har i sommerens løb købt en Suzuki GS 450 fra 1985. Den er efter alderen
ganske velholdt, men jeg har tænkt mig at gøre mere ved den. Bl.a. vil jeg
meget gerne have malet motorblokken, så jeg slipper for at bruge unødig tid
på at polere. Men hvordan griber jeg det an, for jeg vil ikke have en
motorblok, der ligner en gang sjusk??

Skal motorblokken afmonteres?
Hvad skal den rengøres med?
Hvilken type maling skal der bruges?
Hvor kan man evt. få hjælp til selve malingen - den skal jo helst kunne
modstå ret høje varmegrader??

Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men jeg håber der er en der har tid til
at svare !!!

Hilsen
Morten

Fra : Lasse Madsen

Dato : 27-10-01 18:12

Hej !

Jeg har bare spulet min med vand og tørret den af .... lade maskinen stå
inde i et par dage .... også bare købe noget sort spray maling og gå i koma
.... køb det med Lak i så ser det fandme godt ud

m.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 31-10-01 22:47

Jeg har haft malet en motor med sort grillmaling (thermoking) som er utrolig
slidstærk, men ikke nær så blank. Resultatet er okay... har kørt i 2 år uden
problemer med afskalning.
afrenset med fortynder i øvrigt.
Martin