Så er det tid !
Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-10-01 21:21

Nå..?
Kan I ikke se det ?

Det Pia Kjærsgaard har sagt
i snart årevis er ved at gå
op for flere politikere.

Det er NU vi skal vende
skuden, -i fællesskab, hvis
vi vil ha' et ægte Danmark om
blot 5 år...

Det sku' nødig hedde sig om
5 år, at "gid vi tog affære dengang"...

Det skulle helst lyde ca. sådan:
"Godt vi gjorde noget ved det..."

MVH

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 25-10-01 21:27

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev...

....en masse, der absolut ikke hører hjemme her...!

Så hold dog op! Find et relevant sted for dine politiske udgydelser. De er
både irrelevante og usmagelige.

Christina

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-10-01 21:37

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9r9sgq$1vt$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> ...en masse, der absolut ikke hører hjemme her...!
>
> Så hold dog op! Find et relevant sted for dine politiske udgydelser. De er

****************

Usmagelige, nej !
Ikke hvis man er ægte kristen og tro mod sit fædrende land.
Irrelevant..måske hvis man ikke kan acceptere linjen ovenover...

Gud være med dig.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-10-01 22:29

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> writes:

> Ikke hvis man er ægte kristen og tro mod sit fædrende land.

"ægte kristen"???

Du er klar over at kristendommen stammer fra Mellemøsten, ikke?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Erik

Dato : 25-10-01 22:51

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> "ægte kristen"???
>
> Du er klar over at kristendommen stammer fra Mellemøsten, ikke?

Der kan man se, jeg har altid troet kristendommen var fra Gud.

Erik

Fra : Erik

Dato : 25-10-01 23:14

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> ...en masse, der absolut ikke hører hjemme her...!
>
> Så hold dog op! Find et relevant sted for dine politiske udgydelser. De er

Islam og Kristendom er ikke politik, kun stridende religioner.

1
Det næststørste kristne bud lyder: Du skal elske din næste, som dig selv.

2
På Islamsk heder budet; "

O I, som har iman, tag ikke jøderne og de kristne til loyale venner.
De er hinandens loyale venner. Og den af jer, der tager dem til loyale
venner, er sandelig én af dem". (OQM. Al-Maidah 5:51).

O I som har iman, tag ikke Min fjende og jeres fjende til loyale
venner". (OQM. Al-Mumtahanah 60:1).

Tiden er kommet, til at I befrier ummah for disse frafaldne bander,
som har fundet loyalitet til kufr-staterne i sejren over muslimerne
elsket. Det er jer ikke tilladt at adlyde dem i bekæmpelsen af
muslimerne, men det er en pligt over jer at frelse ummah fra dem
og at støtte jeres muslimske brødre i Afghanistan og andre steder
ved at stå sammen med dem i konfrontationen mod USA,
Storbritannien og deres allierede i deres grusomme krig mod Islam
og muslimerne.

Ser du, muslimerne frelser ummah og Jesus frelser os. der er tale
om to religioner der indeholder frelse.

Erik

Fra : Lyrik

Dato : 25-10-01 23:25

> [...]
>
> ...en masse, der absolut ikke hører hjemme her...!
>
> Så hold dog op! Find et relevant sted for dine politiske udgydelser. De er

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg kan ikke dele dit hysteri!

Der er to hovedindgangsvinkler til kristendom.
Den ene er, at kristendom er noget indre, der kun udmynter sig i et
fællesskab som ikke har, eller forsøger på at influere samfundet.
Fællesskabet foregår tilbagetrukket fra samfundet.

Den anden indgangsvinkel, som jeg selv deler, er at kristendommen er et
samfundsprojekt. At alle nationer skal gøres til disciple.
At de nationer der er disciple, fortsat må gøre sig klart at samfundet
styrer ved hjælp af Jesu Kristi kompas.

Fordi mange herinde, går ind for den første udgave, udelukker det jo ikke
den anden udgave. Den anden udgave er meget udbredt udenfor dette lille
forum.
Jeg kan slet ikke se at kristendommens politiske, samfundspåvirkende sider,
ikke skulle have noget med et kristent livssyn at gøre!
Et livssyn er da noget der skal påvirke samfundet og den måde vi lever på.

Pia Kjærsgård har i hvert fald ikke tænkt sig at slække på kristendommens
indflydelse i det danske samfund.
Om man så sympatiserer med hendes andre politiske tiltag er en anden sag.

Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-10-01 00:45

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> mælte sligt:

>Jeg kan ikke dele dit hysteri!

At du opfatter Christinas berettigede indlæg som hysteri, er mig svært
at forstå. Karsten Olesen sender igen og igen indlæg om
indvandrersituationen i Danmark her i gruppen, hvor de er ganske
uvedkommende. Debatten er interessant nok, men den hører hjemme i
dk.politik eller dk.livssyn.

>Jeg kan slet ikke se at kristendommens politiske, samfundspåvirkende sider,
>ikke skulle have noget med et kristent livssyn at gøre!

Det er der vist heller ikke nogen, der har sagt, men har du egentlig
læst Karstens indlæg? Det handler jo heller ikke om et kristent livssyn
- det handler alene om, at indvandrere er dåmme og Pia har ret.

Hvad hvis jeg satte mig ned og skrev en række indlæg om, hvor gavnligt
det var at få folk af alle mulige andre religioner til landet og om
buddhismens fortræffeligheder - ville det også i din mening høre hjemme
her i gruppen?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Pluto Neptune Uranus Saturn Jupiter Mars Earth Venus Mercury Sun
. o o o O . . . . /\

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-01 12:53

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> mælte sligt:

<klip>
> [...]
> indvandrersituationen i Danmark her i gruppen, hvor de er ganske
> uvedkommende. Debatten er interessant nok, men den hører hjemme i
<klip>
> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De to indlæg Carsten kommer med her, er typisk for alle de kristne danskere
der er kristne, ligesom når man er dansker, uden at definere hvilke
teologiske spidsfindigheder det indebærer.
Han nævner at skuden må vendes, og at der er en identitet som et kristent
dansk folkeslag der burde bevares.

Han tror sig forstået i en gruppe der hedder livssyn.kristendom, men møder
det traditionelle hysteri (Christinas overreaktion),over at blive
konfronteret med en jævn kristens hverdag i Danmark.

At livssyn.kristendom overvejende, ikke tåler at blive konfronteret med
virkelighedens kristne nationer, af amhararats, undrer ikke mig.
Jeg har oplevet dette "Mit rige er ikke af denne verden hysteri", samt
"Kristendommen det er os" hele mit liv, og jeg væmmes over det!

Alellen findes på Jesu tid hvor amhararats var uden for religiøs indflydelse
og hvor "livssyn.skriftklog" havde sat sig på Moses stol.
Jesus holdning var at riget tilhørte amhararats og ikke de skriftkloge.

Pia Kærsgaard er et menneske der føler sig dansk og kristen. Hun véd, at
grundloven vægter disse to ting. Hun vil holde fast i dem, lige som når en
hjemmehjælper holder fast i, at de gamle har brug for hjemmepleje.

Her bringes altså et meget relevant emne på banen, nemlig den af biskop Keld
Holm, og hans liges, kristne udsultning af amhararats, og det kølleslag
disse får i panden, hver gang de prøver at tilnærme sig den kristelige
teologiske "overklasse!

Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-10-01 14:01

> [...]

>der er kristne, ligesom når man er dansker, uden at definere hvilke
>teologiske spidsfindigheder det indebærer.

Du mener alle de kristne danskere, der abonnerer på den åh så brede vej,
der hedder NTs radikale kristendom gjort til statsreligion uden den
mindste antydning af brod, stik eller indhold?

>Han nævner at skuden må vendes, og at der er en identitet som et kristent
>dansk folkeslag der burde bevares.

Nej, det gør han faktisk ikke engang. Han siger "Pia Kjærsgaard har ret.
Det begynder flere og flere at indse." Hverken oplæg til diskussion
eller nogen egentlige overvejelser. Bare en konstatering af, at han er
enig med kvinden.

>Han tror sig forstået i en gruppe der hedder livssyn.kristendom,
>men møder det traditionelle hysteri (Christinas overreaktion),
>over at blive konfronteret med en jævn kristens hverdag i Danmark.

Når Christina forklarer for Karsten, at hans indlæg ikke hører hjemme i
denne gruppe, så har det ikke noget at gøre med, at hans indlæg faktisk
ikke *hører* hjemme i denne gruppe? Det er selvfølgelig fordi hun er
hysterisk og ikke kan tåle at blive konfronteret med jævne kristne? Du
har *virkelig* misforstået et eller andet her.

>At livssyn.kristendom overvejende, ikke tåler at blive konfronteret med
>virkelighedens kristne nationer, af amhararats, undrer ikke mig.

Nochel ivrith, wekål lâ jôdêach ashær anahnu ômerim. Deltagerne på
dk.livssyn.kristendom *er* »‘am-hâ’âræts« - landets folk. Vi er alle
forskellige, og det er i det hele taget det, der gør gruppen interessant
at deltage i. En gruppe kristendomsinteresserede mennesker med en lang
række forskellige opfattelser af debatemnet, nemlig kristendom. Men hvis
denne gruppe skal til at omfatte ikke bare kristendomsrelaterede emner,
men også emner om politik, pædagogik, naturvidenskab osv. efter den
enkeltes forgodtbefindende, så kan den hurtigt blive kedelig.

>Jeg har oplevet dette "Mit rige er ikke af denne verden hysteri", samt
>"Kristendommen det er os" hele mit liv, og jeg væmmes over det!

Som du ville væmmes ved de første kristne? Fordi de ikke have nogen
folkeånd? Fordi de regnede sig som borgere i den næste verden, og ikke i
en nationalstat? Fordi de regnede sig selv for løskøbte ved Jesu offer
modsat det jødiske samfund omkring dem? Fordi de krævede *noget* for at
man kunne kalde sig kristen?

> [...]
>Holm, og hans liges, kristne udsultning af amhararats, og det kølleslag
>disse får i panden, hver gang de prøver at tilnærme sig den kristelige

Hvis det bare var så vel, men det er det jo ikke engang. Og kunne jeg
ikke overtale dig til at svare mig på, om du også synes, at indlæg om
multikulturalitetens goder og buddhismens udmærkethed hører hjemme i
dk.livssyn.kristendom?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Sona, si latine loqueris!

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-01 19:20

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> der hedder NTs radikale kristendom gjort til statsreligion uden den
> mindste antydning af brod, stik eller indhold?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++

)) Ih! Hvor jeg nyder når du forivrer dig! Du har naturligvis den
endegyldige forklaring på den smalle og den brede vej!?
Carsten vandrer på den brede vej, fortabelsens vej.. han er en jordens mand,
kommet af intet og han skal ikke tro han er noget
i Jantelovens forjettede land!))
Vejen var smal fordi den var Jesus, og få jøder fandt den. De fleste blev
massakrerede i år 70.
I dag er det en helt anden kop te. Enhver der sætter sin lid til Jesus skal
ikke fortabes. Det har Carsten helt enkelt gjort,
ligesom man sætter sin lid til FCK eller Brøndby. Helt enkelt. Sværere er
det ikke!))
Har du glemt at kristendommen er progressiv? At den lille sten der reves
løs, ikke af menneskehænder, er vokset op til et bjerg
der fylder hele jorden. Et kristent imperium der i øjeblikket omringer det
djævelske Afghanistan.
Carsten siger:
"Usmagelige, nej !
Ikke hvis man er ægte kristen og tro mod sit fædrende land."

Han mener sig ægte kristen og tro mod sit fædreland.

> [...]
> ikke overtale dig til at svare mig på, om du også synes, at indlæg om
> multikulturalitetens goder og buddhismens udmærkethed hører hjemme i

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dette sidste har jo ikke noget med kristen identitet at gøre -vel?

Multikultur er modsætning til kristen kultur.-Træk ikke i ulige åg med de
vantro-siges der klart. Så meget for multikultur.
Budhister er velkomne hvis de vil diskutere med kristendom for øje, ligesom
ateister iøvrigt, ingen nævnt, ingen glemt.

Hilsen Jens

Fra : Live4Him

Dato : 26-10-01 22:19

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> Carsten siger:
> "Usmagelige, nej !
> Ikke hvis man er ægte kristen og tro mod sit fædrende land."
>
> Han mener sig ægte kristen og tro mod sit fædreland.

~¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨~¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨~

Så er det vel underligt at ingen af delene kommer til udtryk i hans indlæg.
Christina kaldte det usmageligt - jeg vil kalde det usselt.

jørgen.

Fra : Live4Him

Dato : 26-10-01 14:52

> [...]
> teologiske spidsfindigheder det indebærer.
> Han nævner at skuden må vendes, og at der er en identitet som et kristent
~~~~~~~~~~~~
Hvad består den identitet i og hvordan kommer den til udtryk ?

jørgen.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-10-01 23:10

Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev:

> Han nævner at skuden må vendes, og at der er en identitet som et kristent
> dansk folkeslag der burde bevares.

Ih, ja. Med hensyn til kristendom i netop Danmark er der *virkelig* noget at
kæmpe for. /IRONI OFF

> Han tror sig forstået i en gruppe der hedder livssyn.kristendom, men møder
> det traditionelle hysteri (Christinas overreaktion),over at blive
> konfronteret med en jævn kristens hverdag i Danmark.

Jeg er kristen. Med til min jævne hverdag hører blandt andet, at jeg her til
aften har spildt rødvin ned af mine bukser. Det skriver jeg om på dk.forbruger,
og ikke her. Selvom det tilhører en jævn kristen hverdag.

Skidt for sig og snot for sig!

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-01 00:45

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ih, ja. Med hensyn til kristendom i netop Danmark er der *virkelig* noget
at
> kæmpe for. /IRONI OFF

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja! det er der. Spørg bare Ansgar, hvis du kan huske ham? Takket være ham
kan du ubekymret bade i rødvin.

Jens

Fra : Vidal

Dato : 26-10-01 22:08

[...]

Karsten Olesen er ikke kristen. Han ("Karsten Olesen" <gakke@email.dk>) skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke på gud.
> Jeg gider ikke læse bibelen.
> Jeg hader Jehova, Pinse, og alle
> de andre popudgaver.
> Jeg hader dem, som tror
> de er frælste. Jeg elsker dem,
> som tror, men holder det for dem selv.
> Jeg hader dem som forkynder deres
> tro til andre, i håb om at omvende"

[...]

Så det er ikke på vegne af kristne danskere
han udtaler sig. Og formodentligt er det heller
et kristent dansk folkeslag han ønsker sig.
De eneste troende han holder af, er dem, der
ikke siger, de tror. Det vil sige: ingen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-10-01 10:06

skrev i en meddelelse
> [...]
*************

Man kan vel godt være kristen, selvom
man ikke er troende.
Jeg er døbt mv., men er ikke troende.

Iøvrigt er mine linjer øverst jo ganske
rimelige, thi mange netop hader andre
som med forskellige virkemidler
forsøger at omvende eller "bedre" det danske folk.
Eller spille religiøs politibetjent og er bedre
vidende og har et bedre liv....

Jeg respekterer dem som tror men ellers
holder kæft med deres prædiken, hvis de kunne
komme til det....

Jeg gider ikke læse biblen, da den ikke
kan fortælle mig noget som helst.

Man sku' nødig være en mild
fanatisk kristen....

God Week-end !

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-01 10:33

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Man kan vel godt være kristen, selvom
> man ikke er troende.
~~~~~~~~~~~~~~
Nej, det kan man absolut ikke.

At være kristen betyder noget i retning af at "følge Jesus". Hvis du ikke
tror på Jesus, hvordan kan du så følge efter Ham ? Hvis du ikke læser i
bibelen, hvordan kan du vide hvad Han vil ?

jørgen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:12

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> At være kristen betyder noget i retning af at "følge Jesus". Hvis du ikke
> tror på Jesus, hvordan kan du så følge efter Ham ? Hvis du ikke læser i
> bibelen, hvordan kan du vide hvad Han vil ?

************************

...noget i retningen af...ja...vi har alle
vores idê om, hvad det hele betyder, står for,
og på hvilken måde skal påvirke vores liv og dagligdag..

Jeg har haft kristendomsundervisning.
Og dêt fra dengang, hvor præsten ikke
serverede McDonalds burgere for at
blive populær..

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-01 10:39

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Iøvrigt er mine linjer øverst jo ganske
> rimelige,
~~~~~~~~~~~~~~
Synes du det er rimeligt i et kristent forum at udbasunere ; "jeg hader dem
som tror de er frelste " ? Det synes jeg ikke det er, jeg synes det er
uforskammet og dumt.

jørgen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:14

> [...]
dem
> som tror de er frelste " ? Det synes jeg ikke det er, jeg synes det er

************************
Jeg er da ligeglad med hvad De synes.
Det er snart jul, og jeg glæder mig som et barn.

Og ja, jeg elsker ikke dem som tror de er frælste,
fordi de 100% går ind for Guds ord og
i deres udstråling, aura, karma, U name it,
er en tand bedre, fornuftige og uha så fromme....
Sådan oplever både jeg og flere jeg kender
"disse fanatikere", som næppe
har et sundere eller retskaffen liv end
os ikke-troende kristne.

Fra : Vidal

Dato : 27-10-01 21:58

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse news:9rdta7$2il3$1@news.cybercity.dk...

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Man kan vel godt være kristen, selvom
> man ikke er troende.

Det forstår jeg ikke og jeg tror det heller ikke.

> Jeg er døbt mv., men er ikke troende.

Og?

> Iøvrigt er mine linjer øverst jo ganske
> rimelige, thi mange netop hader andre
> som med forskellige virkemidler
> forsøger at omvende eller "bedre" det danske folk.

Jeg kan ikke se forbindelsen mellem de to ting.

> Eller spille religiøs politibetjent og er bedre
> vidende og har et bedre liv....
> Jeg respekterer dem som tror men ellers
> holder kæft med deres prædiken, hvis de kunne
> komme til det....

Hvis du mener den almindelige diskussion her,
er et forsøg på at omvende andre/dig, kan det undre,
du overhovedet er her, når det nu er dig så meget
imod.

> Jeg gider ikke læse biblen, da den ikke
> kan fortælle mig noget som helst.

Bibellæsning er ikke nogen betingelse for at være
kristen.

Har du læst biblen og den sagde dig intet, eller har
du ikke læst den, fordi du mener, den ikke vil sige
dig noget.

> Man sku' nødig være en mild
> fanatisk kristen....

Nej, du er vist bare en ganske almindelig Dansk
Folkeparti sympatisør. Og I bange mænd og kvinder
har på mange måder behov for forståelse og
medlidenhed.

Men lad være med den politiske agitation her. Dem,
der har lyst til den, opholder sig andre steder.

Det er jo ikke dit politiske ståsted, der irriterer folk,
det kender vi jo til bevidsløshed og forstår også, at
nogle mennesker har det sådan, men lad være med
at føre det frem her.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:35

> Jeg kan ikke se forbindelsen mellem de to ting.
*************
Virkelig ærgerligt. Du er måske offer
for påvirkning i en retning som
ku' skade dig, uden du ved det...
*************

> Hvis du mener den almindelige diskussion her,
> er et forsøg på at omvende andre/dig, kan det undre,
> du overhovedet er her, når det nu er dig så meget
> imod.
*****************
Jeg morer mig lidt over I over-kristnes
formåen mht. at lovprise gud, og sige
andre er "fortabt" o.lign. hvis ikke vi
interesserer os særligt for gud/biblen mm.
Jeg synes det kommer frem mange gange
i løbet af debatterne, at der er "os" og "jer".
****************

> [...]
> kristen.
>
> Har du læst biblen og den sagde dig intet, eller har
> du ikke læst den, fordi du mener, den ikke vil sige
**************
Den der tror på alt i biblen er fanatisk.
**************

> Nej, du er vist bare en ganske almindelig Dansk
> Folkeparti sympatisør. Og I bange mænd og kvinder
> har på mange måder behov for forståelse og
> medlidenhed.
****************
...bare ganske almindelig...tak for de varme ord,
hellere være blandt almindelige, end blandt
folk som ikke har forbindelse til virkeligheden og hverdagen.
****************

> Det er jo ikke dit politiske ståsted, der irriterer folk,
> det kender vi jo til bevidsløshed og forstår også, at
> nogle mennesker har det sådan, men lad være med
> at føre det frem her.
*************
..ikke destomindre er det da blevet læst
af mange i gruppen..og det er jo kilden
til en hel anden diskussion hvorfor..

MVH

Fra : Mr. D

Dato : 27-10-01 22:40

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rdta7$2il3$1@news.cybercity.dk...

> Man kan vel godt være kristen,

Ja

> selvom man ikke er troende.

Nej

> Jeg er døbt mv.,

Nå?

> men er ikke troende.

Netop

> Jeg respekterer dem som tror men ellers
> holder kæft med deres prædiken, hvis de kunne
> komme til det....

Det var da et sjovt sammentræf. Jeg har på fornemmelsen, at der er nogen
her, som er ved at få det på samme måde med dig

> Jeg gider ikke læse biblen, da den ikke
> kan fortælle mig noget som helst.

Jeg ville ikke være så offentlig med mine forståelses- og
indlæringsvanskeligheder, hvis det var mig, der havde dine problemer.

Iøvrigt findes Bibelen på lydbånd, hvis det kan hjælpe

> Man sku' nødig være en mild
> fanatisk kristen....

Bare rolig, du er slet ikke i nærheden i det

Mr. D

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 28-10-01 02:37

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Bare rolig, du er slet ikke i nærheden i det

Fy Simon, du har jo børn, så du ved at man skal være over en vis alder
for at kunne forstå ironi..

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Mr. D

Dato : 28-10-01 08:03

Rengøringsassistenten <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hFNC7.9$7N2.43@news.get2net.dk...

du ved at man skal være over en vis alder
> for at kunne forstå ironi..

LOL

Mr. D

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:40

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Fy Simon, du har jo børn, så du ved at man skal være over en vis alder
> for at kunne forstå ironi..

***************

....sagt af en discipel til Niels Steg..

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:39

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da et sjovt sammentræf. Jeg har på fornemmelsen, at der er nogen
> her, som er ved at få det på samme måde med dig
********************
Der er forskel på sød-suppe og rævls-ben.
********************

> Jeg ville ikke være så offentlig med mine forståelses- og
> indlæringsvanskeligheder, hvis det var mig, der havde dine problemer.
*************
Folk tolker en samle-vejledning for en IKEA-reol på forskellig
vis, og der vil komme forskellig resultat ud af det hvis
vejledningen ikke har en entydig sprog...
*************
> Iøvrigt findes Bibelen på lydbånd, hvis det kan hjælpe

> Bare rolig, du er slet ikke i nærheden i det
**********

Jeg troede ikke det lignede fanatiske kristne
at opføre sig så barnligt ?
Det kan det måske, thi I jo altid
er frælste og har svar på rede hånd,
så den kan forstås af artsfæller..

Iøvrigt ejer jeg ikke længere
en båndoptager.

MVH

Fra : Mr. D

Dato : 28-10-01 09:26

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rgcii$2f02$1@news.cybercity.dk...

> Der er forskel på sød-suppe og rævls-ben.

Jeps, begge retter er gode og smagfulde på det rette sted og tidspunkt

> Folk tolker en samle-vejledning for en IKEA-reol på forskellig
> vis, og der vil komme forskellig resultat ud af det hvis
> vejledningen ikke har en entydig sprog...

Lad mig gætte: Du har aldrig læst Bibelen og du har aldrig samlet en
IKEA reol?

> Jeg troede ikke det lignede fanatiske kristne
> at opføre sig så barnligt ?

Hehe, fed debatteknik

> Det kan det måske, thi I jo altid
> er frælste og har svar på rede hånd,
> så den kan forstås af artsfæller..

Jeg er tifold ærgelig over, at det gik således med mit svar. Motivet var
jo, at det var eder, som skulle forstå det og ikke mine artsfæller.

> Iøvrigt ejer jeg ikke længere
> en båndoptager.

Døv også?

Mr. D

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 11:16

> Lad mig gætte: Du har aldrig læst Bibelen og du har aldrig samlet en
> IKEA reol?
****************
Lad mig svare: Jeg har læst få linjer af biblen,
men romaner har aldrig været min kop the. Og nej,
jeg købte mit møblement i samlet tilstand,
da jeg oftest ser kvaliteten er bedre
end samlesæt og gætterier...
***************

> Hehe, fed debatteknik
**********
Ikke værre end dem som blir'
sure over konkurrence...desværre meget danskt.
**********

> Døv også?
**********
Ejheller snæversynet

Fra : Mr. D

Dato : 28-10-01 14:54

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rglo4$jf$1@news.cybercity.dk...

> Ikke værre end dem som blir'
> sure over konkurrence...desværre meget danskt.

Hvem er det, der bliver sure over konkurrence?

> Ejheller snæversynet

Nej, nej, jeg talte ikke om synet. Jeg spurgte om, jeg siger, Jeg
spurgte om du var døv også?!

Mr. D

Fra : Kragen

Dato : 28-10-01 21:37

> Ikke værre end dem som blir'
> sure over konkurrence...desværre meget danskt.

Jeg troede da, at det var danskheden , der skulle fremmes?

Eva Henriksen

Fra : C.R.

Dato : 29-10-01 02:19

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan vel godt være kristen, selvom
> man ikke er troende.

NEJ!

> Jeg er døbt mv., men er ikke troende.

Altså er du heller ikke kristen. Hvis du ikke kan bekende dig til den Jesus
siger Han er - eller til troen, er du ikke kristen - ikke i ordets egentlige
betydning. Læs lidt kirkehistorie, og noget om de første 'kristne'.

> [...]
> som med forskellige virkemidler
> forsøger at omvende eller "bedre" det danske folk.
> Eller spille religiøs politibetjent og er bedre

Hvis du hader Gud, står du i fare for at begå den utilgivelige synd:
bespottelse mod Helligånden

> Jeg respekterer dem som tror men ellers
> holder kæft med deres prædiken, hvis de kunne
> komme til det....

Du deler synspunkt med Djævelen

> Jeg gider ikke læse biblen, da den ikke
> kan fortælle mig noget som helst.

Nej for du kan heller ikke forstå dens budskab - det kræver Helligåndens
hjælp, og hvis du hader Gud og ikke vil omvende dig, kommer du først til at
forstå den lidt senere, bagefter.... du ved.

> Man sku' nødig være en mild
> fanatisk kristen....

Ej heller en fanatisk anti-kristen

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-01 13:44

skrev i en meddelelse

> [...]
> et kristent dansk folkeslag han ønsker sig.
> De eneste troende han holder af, er dem, der
> ikke siger, de tror. Det vil sige: ingen.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ih! Hvor i alle sammen står i kø for at nedgøre Karsten og underkende hans
status som kristen!
Alt sammen for at slippe for at diskutere en hverdag hvor man lader
kristendommen få indflydelse.
I skolerne, i folketinget, på universiteterne, i retsvæsenet, i
statsinstitutionerne. Kort sagt, i samfundet.

Men spids lige ørene! Kristendommen har indflydelse alle disse steder, så
derfor er en diskussion omkring kristendom som livssyn, i
samfundsbevidstheden, i dagligdagen, meget relevant her.

Og med hensyn til Karsten, så er han døbt og konfirmeret. Han kan lide den
kristendom der ikke hele tiden praler af sig selv:"Jeg elsker dem som tror,
men holder det for dem selv."

Til "fjenden"(Christina) der lige har bedt ham klappe i og forføje sig siger
han:
"Gud være med dig."

Han kvalificerer sig udemærket som kristen. Det gør Pia Kærsgård for øvrigt
også.

Så hvad med lige at klatre ned af de høje heste?

Jens

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 27-10-01 14:58

Lyrik wrote:

> Men spids lige ørene! Kristendommen har indflydelse alle disse steder, så
> derfor er en diskussion omkring kristendom som livssyn, i
> samfundsbevidstheden, i dagligdagen, meget relevant her.

Jo, men det er en helt anden diskussion. Det ønskede alternativ til
Islam er jo netop ikke kristendommen, men blot en nationalisme, som kun
giver plads til en udvikling, der giver mere materiel velstand.

Sagen er jo, at samfundsbevidstheden i dagligdagen har udviklet sig i en
retning væk fra en åndelig religionsdyrkelse og respekt for vi
menneskers åndelige og sociale behov. Dybest set provokerer muslimerne
jo danskerne ved at have en levende religiøs tro, som svarer til den
fundamentalistiske kristne tro, vi stort set har forkastet for længe
siden. Derudover provokerer de os med deres sammenhold og det såkaldte
æresbegreb, som også er begreber, vi har forkastet eller overladt til
samfundet (den offentlige sektor) for længe siden. Problemet er bare, at
"alles" ansvar hurtigt bliver til "ingens" ansvar, hvorved vi fralægger
os ansvaret for andre end os selv, og individuelle ønsker og behov
bliver vigtigere end samfundets behov.

Dermed har vi fået mange af de samfundsmæssige problemer, vi kæmper med nu.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

XFUT: dk.politik

Fra : Norma Jensen

Dato : 27-10-01 18:08

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Sagen er jo, at samfundsbevidstheden i dagligdagen har udviklet sig i en
> retning væk fra en åndelig religionsdyrkelse og respekt for vi
> menneskers åndelige og sociale behov.

Det er vist ret individuelt hvor megen åndelighed og mystik,
de "kristne" danskere lægger i deres religion.
Selv er jeg ret kristent opdraget, men hårene rejser sig alligevel på
hovedet af mig,
såfremt de "sætter deres sko på bordet"
"for den dag da fortræd de får"
og jeg kan slet ikke holde til at se nogen lægge knive over kors.
Men det er jo ganske hedensk.

Og jeg tror på at man skal forfølge en skamskudt hare, fordi den ellers
dukker op igen.
Men sådan er der så meget, og åndeligheden eller mystikken i vores religion
ligger ikke langt tilbage.

> [...]
> "alles" ansvar hurtigt bliver til "ingens" ansvar, hvorved vi fralægger
> os ansvaret for andre end os selv, og individuelle ønsker og behov

Muslimerne provokerer ikke danskerne med deres religion, som vi i
virkeligheden ville kunne adoptere uden særlige vanskeligheder.
De provokerer med deres traditionelle stammetilhørsforhold.
Som vi kalder nepotisme, og ikke kan acceptere, fordi det strider imod vores
religion og demokrati.

Norma

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-10-01 15:57

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> writes:

> Men spids lige ørene! Kristendommen har indflydelse alle disse steder, så
> derfor er en diskussion omkring kristendom som livssyn, i
> samfundsbevidstheden, i dagligdagen, meget relevant her.

Og mad er en nødvendighed for at overleve og dermed for f.eks. at
studere fysik. Men det gør *ikke* kvantemekanik on-topic i
dk.kultur.mad+drikke. Sådan som dk-hierarkiet er indrettet, er
Karstens posting på alle måder fejlplaceret.

--
"Lemon curry?"

Fra : TommyGun

Dato : 27-10-01 16:58

> Og mad er en nødvendighed for at overleve og dermed for f.eks. at
> studere fysik. Men det gør *ikke* kvantemekanik on-topic i
> dk.kultur.mad+drikke.

Det er skisme oxo for dårligt

TommyGun.

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-01 02:22

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Karstens posting på alle måder fejlplaceret.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja! Ja! Jeg kender alle de sædvanlige afværgereplikker!

Et argument som det du kommer med vækker straks applaus, og alle ånder
lettede op.

Men det er et falsk argument.
For det her har mere med kristendom at gøre end kvantemekanik har med en
madgruppe.
Kristendom er relevant som teori=teologi
Kristendom er relevant ved sine gerninger=frugter.
Kristendommen udmynter sig ved at gøre disciple.

Teorien udmynter sig som snak.
Frugterne udmynter sig som de gerninger der bliver begået i hverdagslivet.
Disse frugter ses altså i samfundet, som gerninger der påvirker næsten og
fællesskabet.
De udspringer af teologien om at vise næstekærlighed.
Det at gøre disciple får de kristne til at døbe deres børn og oplære dem i
teologien.
Dette foregår i hverdagen i hjemmene og i de skoler og læreanstalter hvor
kristne har indflydelse.
Det foregår også i kirkerne via søndagsskoler og prædikener.
Det gennemsyrer hele samfundet som en surdejg, lige op til konge og
folketing.
Hvordan denne kristendom i samfundet udbygges og gives næring er en kristen
hjertesag, for Karsten og for mig.
Det handler alt sammen om kristendom og er derfor særdeles relevant.
Undtagen!.....For visse kristne grupper, der målbevidst søger at stække
kristendommens indflydelse i samfundet. Små grupper med himmelvendte øjne
der er sig selv nok, og som på knæ råber: "Kom og frels mig Jesus, ja!
Altså..kun mig!"

Jens

Fra : Stefan Holm

Dato : 28-10-01 02:45

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> writes:

> Ja! Ja! Jeg kender alle de sædvanlige afværgereplikker!

Viden er en dårlig undskyldning for ignorance.

> Et argument som det du kommer med vækker straks applaus, og alle ånder
> lettede op.

Og det var uden biler!

> For det her har mere med kristendom at gøre end kvantemekanik har med en
> madgruppe.

Nej. Karstens indlæg har intet med kristendom at gøre. At man kan give
det en kristen vinkling, ændrer ikke på, at der intet var om
kristendom i indlægget. Man kan sikkert også give kvantemekanik en
kulinarisk vinkling (kanske noget med mikrobølgestråling og -ovne?),
hvorved det bliver on-topic i mad-gruppen (indtil der gik for meget
kvantemekanik i den, og debatten ville skulle flyttes til
dk.videnskab). Men ren kvantemekanik har intet at gøre i mad-gruppen
og ren politik har intet at gøre i kristendoms-gruppen.

--
"Her sidder man ganske tilforladeligt og oversætter oldaramæisk ..."

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-01 15:17

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> wrote in message news:ubsis619t.fsf@aub.dk...

> [...]
>
> --
> "Her sidder man ganske tilforladeligt og oversætter oldaramæisk ..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Gaaaab?
Ja..nej..nåååh....ih-ja....neej...hmmm...nåh?....ah-ha..z..

Du må bestemt være beslægtet med Keld Holm......

Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-10-01 22:50

> [...]

> kristendommen få indflydelse.
> I skolerne, i folketinget, på universiteterne, i retsvæsenet, i
> statsinstitutionerne. Kort sagt, i samfundet.

Det er ikke kristendom at fordømme og bortvise de, der ikke er
kristne.

Kristendom er at fortælle dem det glade budskab og lade dem tage
stilling selv.

Vælger de at sige nej tak, er det op til dem. Det er ikke
bortvisningsgrund.

Specielt finder jeg det meget, meget bekymrende, at mange ønsker at
udvise folk, der er født og opvokset i Danmark som danske statsborge,
blot fordi de har en religion, som af en eller anden grund er blevet
upopulær.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Vidal

Dato : 27-10-01 22:16

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse news:9rea7j$a7$1@news.cybercity.dk...

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ih! Hvor i alle sammen står i kø for at nedgøre Karsten og underkende hans
> status som kristen!

Nej, jeg er sådan set ligeglad med om han er
kristen eller ej. At han hævder at være en ikke-
troende kristen forekommer mærkværdigt.

Men jeg synes ikke, du skal foregøgle nogen, at
DFs politiske budskab har noget med kristendom
at gøre. Om Pia Kærsgård er kristen eller ej kommer
jo ikke hendes smålumre budskaber ved.

[...]

> Og med hensyn til Karsten, så er han døbt og konfirmeret. Han kan lide den
> kristendom der ikke hele tiden praler af sig selv:"Jeg elsker dem som tror,
> men holder det for dem selv."

Prøv at se, hvad han skriver. Hvis nogen holder
det for sig selv, at de tror, kan han jo ikke vide,
de tror. Hvordan kan han så elske dem? Det er
jo bare tom snak med ham.

> Til "fjenden"(Christina) der lige har bedt ham klappe i og forføje sig siger
> han:
> "Gud være med dig."

Den gud, som han ikke tror på? Igen tom snak.

> Han kvalificerer sig udemærket som kristen. Det gør Pia Kærsgård for øvrigt
> også.

Så derfor mener du, vi skal diskutere Dansk
Folkeparti her? Med den begrundelse kan
man jo diskutere hvadsomhelst, så.

> Så hvad med lige at klatre ned af de høje heste?

Måske vi lige skulle klappe dem først.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:24

> Men jeg synes ikke, du skal foregøgle nogen, at
> DFs politiske budskab har noget med kristendom
> at gøre. Om Pia Kærsgård er kristen eller ej kommer
> jo ikke hendes smålumre budskaber ved.
******************************

"smålumre budskaber"
Hun er fremsynet og vil gøre
det godt for det danske folk.

Iøvrigt er flere politikere nu ved
at gi' hende ret på de fleste punkter....

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-10-01 12:03

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev:

> "smålumre budskaber"
> Hun er fremsynet og vil gøre
> det godt for det danske folk.

Hehe. Jeg kan dårligt tage mennesker seriøst, der ser et lys i Pia Kærsgaard.
Enten ved du ikke noget om hende, eller også er du (undskyld mig for at sige
det) lige så dum, som hun er. Hendes holdniger til "fremmede" kan vi såmænd
sagtens holde uden for - men hun har jo absolut ingen politisk indsigt og endnu
mindre realitetssans.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-01 06:15

> [...]
> han:
> "Gud være med dig."
>
> Han kvalificerer sig udemærket som kristen. Det gør Pia Kærsgård for

Så er det godt, Jens Erik!

Jeg er meget enig i dine betragtninger omkring situationen med Karsten, men
at kalde Pia Kjærsgaard for kristen er så langt ude, som det kan blive.

Hun er for mig at se temmelig antikristen i sin opfattelse af andre
mennesker.
Hende og Jesus har nok i dèn sammenhæng ikke ret meget til fælles.

Jeg ville have langt lettere ved at påstå at f.eks. popsangerinden Lousie
Chiccone ("Madonna") er dybt kristen i kraft af sit "Jomfru Maria/Maria
Magdalene-kompleks" end du ville nogensinde ville have ved at bilde mig ind
at fru Kjærsgaard skulle være "kristen".

Du fantaserer - på linje med Glistrup - om en "kristen Verdensorden" og
lader derved ikke Taleban ret meget tilbage med deres Sharia...

Jeg er ked af at du ikke kan holde politik og religion adskilt! Jesu Rige er
IKKE af denne Verden. Uanset hvor meget du ønsker din "religiøse stat".

Anders Peter Johnsen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> at kalde Pia Kjærsgaard for kristen er så langt ude, som det kan blive.
Hvorfor ? Er hun muslim ? Du ved vidst ikke hvad hun
siger i bund og grund.
**********
> Hun er for mig at se temmelig antikristen i sin opfattelse af andre
> mennesker.
**************
Hun opfatter andre mennesker med respekt.
Kan blot ikke lide den masse-indvandring
som er i fuld gang, og vil fortsætte..og
det er det væsentligste i hendes politik.
Jeg mener ikke hun har sagt, hun hverken
hader eller afskyr muslimer m.fl..
Hun er mere human end det de fleste
muslimer står for.
Hun formår blot at se det upraktiske i
deres masseindvandring og sære skikke.
Det er ikke godt for Danmark.
**************

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-10-01 15:57

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> men
> **********
> Hvorfor ? Er hun muslim ?

Det skulle man jo tro!

For næstekærlig er hun ikke, men derimod temmelig magtliderlig...

> Du ved vidst ikke hvad hun
> siger i bund og grund.
> **********

Ork, jo...

> **************
> Hun opfatter andre mennesker med respekt.

Det har jeg MEGET svært ved at få øje på, når hun som formand lader
svinehunden Mogens "Goebbels" Camre få afløb for sine afskyelige og
påfaldende nazilignende holdninger.

> Kan blot ikke lide den masse-indvandring
> som er i fuld gang, og vil fortsætte..og
> det er det væsentligste i hendes politik.

Ja, men den bygger sgu' ikke på kristen lære.

> Jeg mener ikke hun har sagt, hun hverken
> hader eller afskyr muslimer m.fl..

Ikke direkte, men det ER da temmelig tydeligt, ikke?

> Hun er mere human end det de fleste
> muslimer står for.

"Human" er et forkert ord at bruge i sammenhæng med Pia Kjærsgaard.

> Hun formår blot at se det upraktiske i
> deres masseindvandring og sære skikke.
> Det er ikke godt for Danmark.
> **************

Sikkert. Men det har intet med Kristendom at gøre.

Anders Petre Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 28-10-01 11:44

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
er
> IKKE af denne Verden. Uanset hvor meget du ønsker din "religiøse stat".

Jesus svarede: »Mit rige er ikke af denne verden. Var mit rige af denne
verden, havde mine tjenere kæmpet for, at jeg ikke skulle udleveres til
jøderne; men nu er mit rige ikke af denne verden.« Joh 18,36

jørgen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:20

> [...]

øvrigt
> også.
>
> Så hvad med lige at klatre ned af de høje heste?
Jeg er ikke meget for at rose, men gør det i dette tilfælde,
da vi alle har brug for varme i en "svær tid"..,o)

Så "tak" for støtten, vi er jo ekstra gode til at
klappe og "holde om" i denne gruppe..så
det er hermed gjort....og hest hvilken hest ? ,o)))

MVH

Fra : C.R.

Dato : 29-10-01 02:08

> Pia Kærsgaard er et menneske der føler sig dansk og kristen.

Hvis Pianisten er kristen, er jeg en burgerbolle, - og hun kan vel næppe
føle sig som kristen, når det hendes parti står for, er lige modsat af alt
hvad der er godt og kærligt? (og i øvrigt intet har med kristendom at gøre)

Hun føler sig sikkert dansk, men hvis det hun står for er danskhed, ville
jeg frabede mig at være dansk. Men det er det heldigvis heller ikke.

Bruger hun stadig den, heh.....

Can U say "Populist"?

Fra : Karsten Olesen

Dato : 29-10-01 19:33

"C.R." <f_hill@nospamplease.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> føle sig som kristen, når det hendes parti står for, er lige modsat af alt
> hvad der er godt og kærligt? (og i øvrigt intet har med kristendom at
Du ER en blød burgerbolle..på tilbud hos MCd...
Og PIAs parti ER god og kærlig.
Du kan ikke nævne noget, som ikke er kærligt.
***************
> Hun føler sig sikkert dansk, men hvis det hun står for er danskhed, ville
> jeg frabede mig at være dansk. Men det er det heldigvis heller ikke.
*************
Du er hermed ikke-dansk.
*************

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 29-10-01 19:57

> *************
> Du er hermed ikke-dansk.
> *************

hov hov, ifølge nogen her i gruppen er det mudderkastning, la' dog være
med det )

Fra : Live4Him

Dato : 26-10-01 11:39

> Pia Kjærsgård har i hvert fald ikke tænkt sig at slække på kristendommens
> indflydelse i det danske samfund.

~'''''''''''''''~'''''''''''''''~
På hvilken måde er det nu lige at hendes politik viser sig som et udtryk for
kristen livsholdning ?

jørgen.

Fra : Erik

Dato : 26-10-01 15:17

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> ~'''''''''''''''~'''''''''''''''~
> På hvilken måde er det nu lige at hendes politik viser sig som et udtryk

Pia K vil fjerne Muhamedanerne i DK, det er en kristen holdning ifølge
Bibelen
Rom 16,17* 2 Kor 6,14* Gal 1,6*2 Pet 2*

Må jeg vende spørgsmålet, hvor står der at vi skal bygge Mosker og åbne
dørene
for en anden trosretning, Jeg har lært at vi skal elske Muhamedaner med et
kristent
sind og forkynde dem evangeliet om Jesus så de også kan blive frelst, og det
er ikke
det samme som at anerkende deres tro med åbne arme, på et human grundlag.

Erik

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-10-01 21:28

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> writes:

> Nå..?

Ja?

> Kan I ikke se det ?

Nej. Men det er også ligemeget. Dit indlæg har _overhovedet_ intet at
gøre i denne gruppe. Dit indlæg rent politisk, hvilket der er andre
grupper til, så vil du ikke være så venlig at bruge dem i stedet?

FUT: dk.admin.netikette
--
"Ooh, I'm so pleased! Can I trade in the children for more cash?"

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 27-10-01 12:24

Hej alle i denne tråd.

Mit forslag er: Ignorer Karsten Olesen. Lad vær at svare eller kommentere
hans indlæg. Der er jo slet ingen formål med debat med ham. At forsøge at
overbevise eller omvende ham tror jeg pt. er omsonst.
Der er andre tråde der kan have mere glæde af jeres deltagelse.

Guds velsignelse
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 27-10-01 14:12

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej alle i denne tråd.
>
> Mit forslag er: Ignorer Karsten Olesen. Lad vær at svare eller kommentere
> hans indlæg. Der er jo slet ingen formål med debat med ham.
~~~~~~

Helt enig. Jeg har også kill-filtret ham nu, og det vil jeg foreslå andre at
gøre.

At Lyrik derimod lovsynger tåbens indlæg, kan ikke undre når man er bekendt
med lyriks kristendomsforståelse (eller mangel på samme) og forkærlighed til
Pia Kjærsgaard's hade-politik.

jørgen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:18

> [...]
bekendt
> med lyriks kristendomsforståelse (eller mangel på samme) og forkærlighed
Du opfordrer andre til at "udrydde" mine ord,
hvilket i sig selv, grundlæggende set, er på
Taliban-niveau.,o)..glædeligt.

...og du fortsætter din spore mod Lyrik...tragiskt...gad
vide, hvor mange "disciple" du nu formår at "rette ind"
på det spor, du betræder...jeg væmmes...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-10-01 08:17

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overbevise eller omvende ham tror jeg pt. er omsonst.
> Der er andre tråde der kan have mere glæde af jeres deltagelse.

***************
Dêt var så dråben som gjorde,
at Ernst opgav yderlige debat.
Trist i et medie som dette,
men vil man sidde og meditere
og bede for sig selv, er det helt
fint for mig, da en vis for
for fanatisme langsomt
lurer i krogene...

De andre som kunne ha' glæde
af "jeres deltagelse", kunne
jo passende være alle de svage,
som ikke tør ha' en egen mening
om visse af livets store ting, og dermed
et let offer for eks. Pinsemissionen og
andre åndeligt mindrebemidlede "organisationer".

Iøvrigt er der vidst en kill-filter
i din browser...

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 28-10-01 18:16

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
00000000000000000000000000000000000000000000000000000kristeninteresseret.

Det er hvad jeg mener om Karsten <gak........................dk
Skal vi ikke kalde >Så er det tid !< for "Så er det tid at udveksle
kristendomsrelaterede indlæg". Der er såsandelig politik nok i medierne,
gab, gab, gab, gab,
mvh og opfordring
Ernst

Fra : jacob

Dato : 03-11-01 01:21

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message
> Nå..?
> Kan I ikke se det ?
>
> Det Pia Kjærsgaard har sagt
> i snart årevis er ved at gå
> op for flere politikere.
>
> Det er NU vi skal vende
> skuden, -i fællesskab, hvis
> vi vil ha' et ægte Danmark om
> blot 5 år...
>
> Det sku' nødig hedde sig om
> 5 år, at "gid vi tog affære dengang"...
>
> Det skulle helst lyde ca. sådan:
> "Godt vi gjorde noget ved det..."

Surt - første gang man besøger denne gruppe bliver man jo nærmest overvældet
af en enorm næstekærlighed - og så lige i denne gruppe....

Mvh
Jacob (der mener det ironisk)

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-11-01 11:26

"jacob" <j@homogen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overvældet
> af en enorm næstekærlighed - og så lige i denne gruppe....

***************************

Jeg elsker Pia.
Du hader hende ?

Og det er ikke ironisk ment, hvilket
ellers er typiskt danskt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-11-01 13:52

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg elsker Pia.
> Du hader hende ?
>
> Og det er ikke ironisk ment, hvilket
> ellers er typiskt danskt.

Så synes jeg da at du skal tage din Pia med over i politikgruppen og
der snakke politik, og forblive her med snak om kristendom. Hver ting
på sit sted! Skæg for sig og snot for sig, ellers bliver det hele
noget snasket noget!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk