Mineralsk, semisyntetisk eller fuldsynteti~
Fra : Mureren

Dato : 25-10-01 16:25

Har postet en fil i dk.binær under subject: Baseolieegenskaber
Skemaet har jeg skaffet ad "hemmelige kanaler" *S*
Skemaet viser med al tydelighed at medmindre man bor ved Polarcirklen eller
har tunet sin mc/bil ekstremt voldsomt på traditionel vis (ikke med turbo,
da det ikke øger varmepåvirkningen nævneværdigt), er semisyntetisk olie
klart at foretrække !

Det er _langt overvejende_ de sidste fire punkter der har betydning for hvor
god olien er !

For de nysgerrige kan jeg oplyse at "Oxidationsegenskaber/inh." har
betydning for oliens evne til ikke at skumme op ! (so i've been told)

Og de hemmelige kanaler kan jeg lige så godt afsløre med det samme, ellers
bliver jeg bare flamet big time for at have postet skemaet, og samtidig have
et nick som mit *G*
I går blev der holdt et "aften-miniseminar" på min arbejdsplads, hvor der
var indbudt en tekniker fra smøreolie-industrien, der har været i branchen i
25 år.

Konklusionen var at fuldsyntetiske olier kun har sin berettigelse under de
ovenover nævnte omstændigheder, alt andet vil være spild af penge, enten i
form af literpris på olien, eller dårligere smørende egenskaber med deraf
følgende slid/havari !!!

Men al ære og respekt til de mennesker der har formået at markedsføre de
fuldsyntetiske olier så godt !!!!!

Så får i ikke mere for den 25-øre.....

Mureren

"Foot: A device for finding furniture in the dark !"

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-10-01 18:22

> [...]
> form af literpris på olien, eller dårligere smørende egenskaber med deraf

Hvordan skal O'erne læses?

Nederst står der: 'O = Dårligst O = Bedst' og det giver jo ikke meget
mening?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mureren

Dato : 25-10-01 22:32

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal O'erne læses?
>
> Nederst står der: 'O = Dårligst O = Bedst' og det giver jo ikke meget
> mening?

My bad.....har selv lavet "regnearket" efter en scannet ting vi fik
udleveret...

OOOO er bedst....

Mureren

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-10-01 23:41

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da det ikke øger varmepåvirkningen nævneværdigt), er semisyntetisk olie

Hej .

Kunne du ikke også være så rar at poste den i dk.binaer.motor

Jeg skulle hente 35000 brevhoveder for at finde den i dk.binaer

--
Hilsen
Dennis Pedersen