GS500 vinteropbevaring
Fra : Daniel

Dato : 25-10-01 14:53

Hej Gruppe

Jeg har en GS500 som jo snart skal sættes tilside for vinteren. Den
skal stå i en carport, der er godt afskærmet fra alle sider, så den
kommer til at stå tørt, men nok lidt koldt. Jeg ville lige høre om der
var nogle andre ting der bør foretages, udover det sædvanlige
olie+filter skift, tank=fuld og smøring hist og her?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-10-01 15:22

Jep, skift olie og filter. Hæld karburatorsprit i tanken, de sidste
tankninger, inden du holder med at kører. Inden du sætter den til side
fylder du tanken helt. Placer den på centralen, og put lidt for meget luft i
forhjulet.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Mads Lund

Dato : 25-10-01 15:43

Og brug en bøtte WD40 til konservering af alle metaldele (husk at tøørre det
af bremseskiverne før du kører igen.

Mads Lund
Ninja9RT, der skal stå inde i stuen i vinter.

Fra : Armand

Dato : 25-10-01 17:41

Daniel <blinklys@msn.com> skrev i en

> [...]
> var nogle andre ting der bør foretages, udover det sædvanlige
> olie+filter skift, tank=fuld og smøring hist og her?

DMC's site har en længere forklaring om vinteropstaldning. Læs den og
korriger for dine betingelser (á carport)!

Link:
www.dmc-org.dk

--
Armand.

Fra : Daniel

Dato : 17-11-01 14:25

Er der nogle steder på motorcyklen hvor man ikke må bruge WD40?

Fra : Armand

Dato : 17-11-01 17:16

> Er der nogle steder på motorcyklen hvor man ikke må bruge WD40?

Bremserne!

--
Armand.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 17-11-01 17:58

> Daniel <blinklys@msn.com> skrev i en
>
> Bremserne!

nu skal min lille cykel jo også i hi inden længe. Og jeg kom til at tænke på
om man ikke gør noget for at beskytte bremseskiverne for rust i løbet af
vinteren??

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 17-11-01 19:44

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en

> [...]
tænke på
> om man ikke gør noget for at beskytte bremseskiverne for rust i løbet

Skiverne er i princippet af rustfri kvalitet; men selvom at de skulle
ruste(*), vil det kun være uskadelig overfladerust, der slides af ved de
første par opbremsninger til foråret!
Man kan argumentere at skiverne vil blive renset inden brug, men
allerede da har man uværgligt roteret hjulet på et tidspunkt (allerede
ved indsprøjtningen?) og derved vædet bremseklodserne i olie =

(*):
Ale skivebremser burde fremstå som pletvis let rusten efter en nat med
regn - Gør de ikke det trænger de sikkert til at blive renset (i sprit
eller bensin!)

--
Armand.