Begrænser
Fra : verner

Dato : 25-10-01 11:38

Er der en der kan fortælle mig hvad for type kondensatorer
man skal bruge hvis man vil lave sin egen fart begrænser.

Verner.

Fra : Brian Sørensen

Dato : 25-10-01 19:08

En plastik-kondensator, ef een eller anden art, er bedst. D.v.s. en ikke
polariseret kondensator.

/Brian
verner <vap@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g_RB7.55$lk7.1913@news.get2net.dk...

Fra : Peanut

Dato : 27-10-01 16:29

"verner" skrev d. 25-10-01 11:38 dette indlæg :
> Er der en der kan fortælle mig hvad for type kondensatorer
> man skal bruge hvis man vil lave sin egen fart begrænser.
>
> Verner.

Hej Verner. Hvilken scooter har du da? Du skal bruge en kondensator som
man i fagsproget kalder en "elektrolytkodensator" D.V.S. en polariseret,
og ik som Brian skrev en "ikke polariseret". Kondensatoren skal ha en
værdi alt afhængig af hvilket mærke scooter du har, og hvor mange omdr.
din motor skal ta. Selv har jeg på min Vespa TPH. monteret en på 1,72
Uf, hvorimod på Yamaha skal du helt op på omkring 30-40 Uf før de
begynder at slå fra. Men prøv da ad. De koster jo ik mere end et par
kr.stk.
Du kan for at "trimme" området helt nøjagtigt ind også sætte to/flere
sammen parallelt, så du kan få den helt nøjagtige værdi til Din motor.
Vær også opmærksom på at kondensatoren skal kunne klare en spænding på
min. 63volt.

Peanut

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning Lund Anderse~

Dato : 27-10-01 16:55

"Peanut" <Peanut.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammen parallelt, så du kan få den helt nøjagtige værdi til Din motor.
> Vær også opmærksom på at kondensatoren skal kunne klare en spænding på

Hej, ved du om det kan bruges på en Street Magic?
Og evt. hvilken kondensator?

--
Mvh.
Henning Lund Andersen

Fra : Peanut

Dato : 28-10-01 09:27

"Henning Lund Andersen" skrev d. 27-10-01 16:55 dette indlæg :

> "Peanut" <Peanut.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, ved du om det kan bruges på en Street Magic?
> [...]

Jeg ved det ikke kan laves på Suzuki scootere, da deres tændingsanlæg er
af en lidt anden type. Det kræver at anlægget er monteret med en
pulsspole på ankerpladen bag svinghjulet. Det er der ik på Suzuki......
Derfor er der ik noget at gøre så vidt jeg ved.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning Lund Anderse~

Dato : 28-10-01 10:00

Ævver

--
Mvh.
Henning Lund Andersen

Fra : Mads Nielsen

Dato : 02-11-01 14:40

"verner" <vap@get2net.dk> wrote in message
> Er der en der kan fortælle mig hvad for type kondensatorer
> man skal bruge hvis man vil lave sin egen fart begrænser.

Jeg undrer mig lidt over hvad er årsagen til at ville forsyne sin ged med
fartbegrænser. Er det strissen der skal tilgodeses.
Scooter45newbie hilsen fra Mads

Fra : verner

Dato : 02-11-01 22:57

Jeg troede da det gav sig selv at en 30ér har færre omdr, og derfor kan slå
den til hvis man bliver stoppet. (har prøvet det på min Neos flere gange)

Mads Nielsen <mdn999@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be2a179$0$13369$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...