omdrejningsbegrændser på kawa gpz500 ?
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 25-10-01 09:57

Hejsa

Er der nogen der ved om der er omdrejningsbegrændser på GPZ500'eren?

Og er det egentligt noget der er på alle cykler eller hvordan ligger det
egenligt ?

Mvh
Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 25-10-01 17:51

Kristoffer Lippert <k-music@get2net.dk> skrev i en

> Er der nogen der ved om der er omdrejningsbegrændser på
> GPZ500'eren?

Jeg vil ikke love det; men på min tidligere 900'er Ninja, hvoraf
500'eren stammer, var der!
Det lå blot så højt at jeg i lang tid ikke regnede med at det
eksisterede, indtil jeg en dag accelererede med focus på speedometeret
for gearskifte, hvilket var en fejl eftersom at jeg var et gear lavere
en troet
Men begrænseren klarede sagerne et par tusinde rpm inde i det røde felt!

> Og er det egentligt noget der er på alle cykler eller hvordan ligger
> det egenligt ?

Med brugen af elektronisk tænding, er det relativt simpelt at indbygge
en sådan, hvorfor jeg vil tro at man kan bruge forekomsten af
elektronisk tænding som tegn på omdrejningsbegrænser :-/

Men hvad er problemet??

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 26-10-01 14:35

Takker..

[klippeklippe]

> [...]
> en sådan, hvorfor jeg vil tro at man kan bruge forekomsten af
> elektronisk tænding som tegn på omdrejningsbegrænser :-/

Der er sådan set ikke noget problem, bortset fra at jeg et par enkelte gange
har været oppe på lidt over det røde felt.. og så var det jeg kom til at
tænke på om det var noget man skulle være bange for, eller om den selv siger
stop...

/Kristoffer