Finde komponenter på form runtime?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-10-01 08:14

Hej

Jeg sidder og fifler lidt med ideer til multilanguage-løsning og tænkte på
om det er muligt at gennemløbe alle forms(runtime!) og lede efter f.eks.
labels, panels etc. Planen var så at programmet selv skulle opdatere labels
etc i forhold til f.eks. en database, så kunne man nemt lægge flere sprog
ind i databasen.......

Men kan man gøre dette? uden at skulle "hardcode" alle navne ind i en eller
anden funktion? Man kan nemt glemme et enkelt sted:-/

MVH
Thomas

Fra : Bent Pedersen

Dato : 25-10-01 09:17

Hej,

In article <9r8dt5$11is$1@news.cybercity.dk>, Thomas Eg Jørgensen says...
> [...]
>labels, panels etc. Planen var så at programmet selv skulle opdatere labels

Antallet af komponenter på formen kan aflæses fra ComponentCount.

Komponenterne står i Components, som er et array med TComponents, så må du selv
typecaste efter komponentens ClassName.

/Bent

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 28-10-01 21:21

Jeg har ikke erfaring i selv at programmere med 'løse resourcefiler', men
administrerer flere multilanguage programmer som anvender sådanne. Hvis du
er seriøs omkring problematikken vik jeg nok anbefale dig at bruge den
metodik.

i korte træk drejer det sig om at have alle sprogspecifikke variabler i er
resourcefil.
denne kan så oversættes til flere andre sprog selv om selve programmet er
kompileret, og du har således beskyttet din kode.

hilsen finn