adgangs kode undersider !!
Fra : preben

Dato : 25-10-01 04:02

hejsa..

jeg sidder her og ikke kan hitte udaf det :) så må lige ty til lidt hjælp
!!

jeg har en hovede side, som skal linke til en underside/r men dem vil jeg
gerne låse med en adgangs kode så det kun er medlemmerne der kan se og læse
de sider.. men når jeg bruger " brugerregistreringssiden " sker de ikke
noget.. som helt.. så jeg må gøre det forkert :) men hvordan løser jeg
dette ?? så

bruger FP 2000

Fra : jd

Dato : 25-10-01 18:39

Du skal oprette en underliggende websted, men du kan kun lægge
adgangskontrol på hvis serveren(webhotellet) tillader det.

jd

Fra : preben

Dato : 25-10-01 21:32

> Du skal oprette en underliggende websted, men du kan kun lægge
> adgangskontrol på hvis serveren(webhotellet) tillader det.

okayyy.. det er nu sådanne at jeg gerne vil have den på min " apache server
" så må lige høre lidt mere..

jeg skal alså lave 2 websteder ???

hvor at den ene er hovedesiden der skal linke til den/de sider jeg vil
låse.. er det sådan ???

og gøre det med " brugerregistreringssiden " eller ??

takker :)

Fra : jd

Dato : 26-10-01 07:43

Ja, du har dit "hoved" websted, når du har det åbent i Frontpage, skal du i
menuen filer vælge "Ny" og så vælge "websted" dette websted skal gemmes
under http://www.ditdomænenavn.dk/F.eks.medlemsside dette sted skal du nu
lave indstillinger til med det brugernavn og password som du vælger,
derefter laver du et link på hovedstedet til denne side, nu vil den
besøgende blive bedt om brugernavn og password for at komme ind.
Men det kan kun lade sig gøre hvis dit webhotel tillader underwebsteder,
hvis det er et gratis webhotel er der ikke store chancer for at du kan.
Hvis ikke de gør kan du lægge et script på den side som skal have password,
men det er temmeligt nemt at bryde.

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 25-10-01 22:40

On Thu, 25 Oct 2001 05:02:25 +0200, "preben" <kfc@ofir.dk> wrote:

> [...]
>de sider.. men når jeg bruger " brugerregistreringssiden " sker de ikke
>noget.. som helt.. så jeg må gøre det forkert :) men hvordan løser jeg

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk