Andet multimedie
bentjuul 3670
PS problem
Fra : Kim Larsen

Dato : 24-10-01 20:37

Hej i gruppen

Jeg har et lille problem, det er at jeg er ved at lave noget grafik til en
kommende hjemmeside. Jeg har så været inde i imageready for at slice
billedet, men nu hvor jeg bare vil exportere til web i PS 6.0, så viser den
det som det ser ud i imageready, altså med opdelingen af billedet, og jeg
kan ikke vælge om det skal være gif eller jpg eller nogen af de andre
formater. Hvordan kommer jeg tilbage til det oprindelige ?

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 24-10-01 22:13

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> kan ikke vælge om det skal være gif eller jpg eller nogen af de andre
> formater. Hvordan kommer jeg tilbage til det oprindelige ?

Umiddelbart kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke har lavet dine slices
inde i Photoshop 6.0. Det kan den jo også gøre. Hvorfor laver du det
i ImageReady og flytter det over i Photoshop for at gemme det til web,
når du også kan gemme til web inde fra ImageReady af?
Det er jo faktisk ImageReady du kalder når du vælger Save for Web
inde i Photoshop, så jeg forstår ikke helt den fremgangsmåde du har
valgt, eller har jeg mon misforstået dit spørgsmål? :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 24-10-01 22:45

Det er fordi du skal eksportere indefra IR. PS kan ikke konventere til html
og behandle slices som IR kan.

Dette var jo faktisk grunden til at IR blev lavet; html delen som PS
manglede.

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-10-01 23:54

Hej igen

Jeg forstår intet.
Nu har jeg kigget på sagerne igen. Nu tog jeg bare et tilfældigt billede af
jpg format, og så virkede det fint, men tager jeg den psd fil jeg arbejder
på, så bliver den vist med opdelinger i PS, og det vil jeg ikke have. Er det
sådan med PS 6.0 at der bliver skrevet til filen man arbejder med, at den
har været inden om IR og arbejdet med der ? Selv om jeg har har flatten
image, og gemmer det som jpg, og åbner denne jpg fil, så der denne opdeling
der stadig.
Hvis der er en der gider at se på hvad det er jeg mener, så poster jeg et
billede i dk.binaer under overskriften >>opdeling<<, jeg har lavet billedet
mindre, så det tager ikke så lang tid at hente.

Kim Larsen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 25-10-01 11:18

Ja, det ser godtnok lidt rodet ud. Har du prøvet at hide guides??

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-10-01 14:56

Ha, hvor blind kan man blive. Jeg har fundet løsningen, og den snærpede hen
ad det du sagde. Hvis jeg gik ind under wiev, så er der i bunden noget der
hedder clear slices, hvis jeg klikker der, så er det som jeg vil have det.
Det vil sige at når man har været inde i IR og fedte lidt rundt, så bliver
der åbenbart skrevet noget til filen som så bliver bibeholdt inde i
PhotoShop.

Kim Larsen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 25-10-01 19:52

[...]skrevet noget til filen som så bliver bibeholdt inde i
> PhotoShop[...]

Ja, ellers kunne program integrationen jo ikke foregå på samme niveau. Nå,
men det var da godt du fandt løsningen.