Norton NIS & BigBrother
Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-10-01 19:06

Hvis jeg enabler Norton Internet Secrurity (firewall) 2002 så kan jeg
ikke gå ind på big brothers hjemmeside, hvorfor det?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : LecTer

Dato : 24-10-01 22:54

> Hvis jeg enabler Norton Internet Secrurity (firewall) 2002 så kan jeg
> ikke gå ind på big brothers hjemmeside, hvorfor det?

Ved ikke hvorfor, men sådan er det med alle opasia's sider, hvilket er ret
spøjst da de sælger selv samme firewall !!

--
LecTer @ 117734157

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-10-01 09:17

On Wed, 24 Oct 2001 23:54:29 +0200, "LecTer" <lecter@REMOVEMEmail.com>
wrote:

>Ved ikke hvorfor, men sådan er det med alle opasia's sider, hvilket er ret
>spøjst da de sælger selv samme firewall !!

Hmmm. www.opasia.dk kan jeg heller ikke gå ind på uden at disable
NIS???

Jeg kan heller ikke få browseren til at gå ind på unibanks
onlineinvest (http://www.onlineinvestering.unibank.dk). Jeg kan få lov
at indtaste mit kodeord, hvorefter browseren skiver den indloader
siden. Men mere sker der ikke. Slår jeg NIS fra får jeg denne fejl:

"Der er opstået en fejl under dekrypteringen af din forespørgsel. Prøv
igen om et øjeblik.

Fejlkode: 50003"

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Basyrinus

Dato : 25-10-01 05:38

Hey Karsten Jensen you might have written some of this:

> Hvis jeg enabler Norton Internet Secrurity (firewall) 2002 så kan jeg
> ikke gå ind på big brothers hjemmeside, hvorfor det?

Fordi at du ikke har konfigureret Norton korrekt! Se i loggen, hvad der går
galt.

--
Basyrinus - www.dumbass.dk
Takt er evnen til at beskrive andre

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-10-01 09:24

On 25 Oct 2001 04:38:22 GMT, Basyrinus <nyhedsgruppe.delme@mail.dk>
wrote:

>Fordi at du ikke har konfigureret Norton korrekt! Se i loggen, hvad der går
>galt.

Jeg synes ikke jeg kan se ud af loggen hvad der går galt - ej heller
at jeg har indstillet Norton ukorrekt!

Gider du hjælpe mig lidt videre frem?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Basyrinus

Dato : 25-10-01 20:05

Hey Karsten Jensen you might have written some of this:

> Jeg synes ikke jeg kan se ud af loggen hvad der går galt - ej heller
> at jeg har indstillet Norton ukorrekt!
>
> Gider du hjælpe mig lidt videre frem?

Tja det kan jo være lidt svært. Men jeg kan huske, at jeg selv havde besvær
med ms-medieafspilleren. Det skyldes at reglen i firewallen ikke stemte
overens med hvad medieafpilleren var sat op til.

F.eks. hvis reglen i firewallen siger kun port 80, så nytter det ikke
noget, hvis medieafspilleren er sat op til at bruge port 7000-7001 til at
modtage data.

Nu køre jeg med 2001 versionen, her kommer Norton altid med en popup, hvis
exploren ønsker at benytte eksotiske port, som nogle gange kræves, for en
hjemmeside kan ses 100 procent.

Fra : Claus Christensen

Dato : 25-10-01 23:45

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message
> Hvis jeg enabler Norton Internet Secrurity (firewall) 2002 så kan jeg
> ikke gå ind på big brothers hjemmeside, hvorfor det?

Prøv evt. følgende. Jeg kører selv 2001 og ved ikke om det virker med 2002.
På siden:
http://search.symantec.com/custom/us/techsupp/kb/query.html
Søger du efter:
How to configure your Symantec desktop Internet security or firewall product
to prompt you

Følg vejledningen og NIS burde promte dig, så de nødvendige regler kan
laves.

Det er da et forsøg vær.
Mvh Claus Christensen