Hvor varme bliver iBook og Titanium?
Fra : Jon Rocatis

Dato : 24-10-01 17:47

Hej..

Hvor varme bliver en iBook (icebook) eller Titaniumen under brug? Bliver
de for varme til at ha' i skødet uden man har asbestbukser på?

Har læst af Titanium'en godt kan blive rimelig varm.. :-\

Mvh
Jon

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-10-01 17:47

In article <3BD6F067.B8627B4@hotmail.com>,
Jon Rocatis <jonrocatis@hotmail.com> wrote:

> Hvor varme bliver en iBook (icebook)

Ikke synderligt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jon Rocatis

Dato : 26-10-01 22:58

Martin Edlich wrote:

> Ikke synderligt.

Fedt!

Køber en iBook har jeg lige besluttet! Så skal jeg bare finde nogen der
sælger de nye 600MHz..

Tak til alle der svarede!

Mvh
Jon

Fra : MacMan

Dato : 24-10-01 18:02

I brevet "3BD6F067.B8627B4@hotmail.com" skrev Jon Rocatis
(jonrocatis@hotmail.com) den 24/10/01 18:46:

> [...]
> de for varme til at ha' i skødet uden man har asbestbukser på?
>
> Har læst af Titanium'en godt kan blive rimelig varm.. :-\

Hvis du f.eks. har haft en TiBook til at afspille en hel DVD film bliver den
så varm at man faktisk brænder sig på tændknappen, og så varm at jeg i hvert
fald ikke kan have den i skødet.

- Morten

Fra : Christian Flintrup

Dato : 24-10-01 19:10

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Hvis du f.eks. har haft en TiBook til at afspille en hel DVD film bliver den
> så varm at man faktisk brænder sig på tændknappen, og så varm at jeg i hvert
> fald ikke kan have den i skødet.

Og generelt når AC-adapteren er isat.

--
Christian

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 24-10-01 18:30

"Jon Rocatis" <jonrocatis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de for varme til at ha' i skødet uden man har asbestbukser på?
>
> Har læst af Titanium'en godt kan blive rimelig varm.. :-\

Jeg har præsteret at lave brændmærker i en bordplade...

Mvh Mark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-10-01 20:04

Jon Rocatis <jonrocatis@hotmail.com> writes:

> Hvor varme bliver en iBook (icebook) eller Titaniumen under brug?
> Bliver de for varme til at ha' i skødet uden man har asbestbukser
> på?

Iflg. min kollega og kammarat Markus bliver TiBook'en helvedes varm,
når den kører dvd, afvikler rc5 og lignende. Varm nok til at den på
det nærmeste udgør brændfare hvis den kommer med i seng.

-j

--
______________________________
Janus Sandsgaard - Netcetera ApS - Brolaeggerstraede 4 - 1211 Koebenhavn K.

Fra : Johnny louis

Dato : 24-10-01 20:30

Jon Rocatis <jonrocatis@hotmail.com> wrote:

> Har læst af Titanium'en godt kan blive rimelig varm.. :-\

Ja det er rigtigt min blæser kører meget ofte måske mest når jeg kører
programmer i classic.
Er der ingen der kender et godt temperatur måle program til system 10.1
eller måske til Classic så jeg måske kan finde ud af hvorfor, og hvornår
blæseren kører.

PowerBook Titanium 500MHZ 512MB ram 48GB HD og Airport.

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Louis

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-10-01 23:17

Johnny louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> Ja det er rigtigt min blæser kører meget ofte måske mest når jeg kører
> programmer i classic.

Er der en blæser i TiBook'en - dumt spørgsmål, for det ved Johnny
naturligvis. Det er ny viden for mig.
Er der osse sådan et bæst i iceBook'en?
Larmer de meget ?

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-01 16:29

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Er der osse sådan et bæst i iceBook'en?
> Larmer de meget ?

ja, jeg har dog endnu ikke hørt blæseren i min - som jeg pt skriver fra
))))

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 25-10-01 17:30

> ja, jeg har dog endnu ikke hørt blæseren i min - som jeg pt skriver fra

Har du fået smidt en ny disk i?

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-01 17:51

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Har du fået smidt en ny disk i?

nej disken har det fint, den sidder pt i en PM G4 som er bootet i target
disk mode - indtil jeg får fat i et 2-5" FW kabinet.

NB. Jeg skal have fat i en billig 15-17" skærm til G4'eren... anyone ?

Fra : Jesper

Dato : 25-10-01 18:59

> nej disken har det fint, den sidder pt i en PM G4 som er bootet i target
> disk mode - indtil jeg får fat i et 2-5" FW kabinet.

Dvs. at problemet med iBook'en kan isoleres til ATA kablet? Tror at
lederne evt. kan være 'knækket'?

Hvordan har du i øvrigt smidt en 2,5" disk i en PM G4? Passer stikkene
overhovedet?

> NB. Jeg skal have fat i en billig 15-17" skærm til G4'eren... anyone ?

PC-pusheren?

--
mvh Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-10-01 19:04

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Dvs. at problemet med iBook'en kan isoleres til ATA kablet? Tror at
> lederne evt. kan være 'knækket'?
et eller andet sted er der enten for lidt eller for meget forbindelse -
jeg har dog stadig selve stikket mistænkt.

> Hvordan har du i øvrigt smidt en 2,5" disk i en PM G4? Passer stikkene
> overhovedet?

en konverter med tilhørende slæde hos brink til 140kr

> PC-pusheren?

jeg kan få en ny 17" skærm for 1500kr, men jeg vil ikke bruge mere end
1000kr - helst mindre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-01 23:50

> [...]

> Er der ingen der kender et godt temperatur måle program til system 10.1
> eller måske til Classic så jeg måske kan finde ud af hvorfor, og hvornår

På min gamle PowerBook med klassisk Mac OS har jeg selv brugt
Jeremy Kezers Control Strip Modules også kaldet Jeremy's CSM Bundle
2.1.7. Et af dem kan måle temperaturen. De findes på:
<http://www.kezer.net/shareware.html>
Jeg er holdt op med at bruge dem, så jeg ved ikke, om han
arbejder på en version til Mac OS X.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-01 20:02

> [...]
> <http://www.kezer.net/shareware.html>
> Jeg er holdt op med at bruge dem, så jeg ved ikke, om han

Jeg har lige set på hans hjemmeside. Foruden
kontrolstripmodulerne har han lavet en termograf, der kan vise en
temperaturkurve. Han skriver specifikt, at den ikke virker med klassisk
Mac OS under Mac OS X.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Johnny louis

Dato : 25-10-01 23:20

> Jeg har lige set på hans hjemmeside. Foruden
> kontrolstripmodulerne har han lavet en termograf, der kan vise en
> temperaturkurve. Han skriver specifikt, at den ikke virker med klassisk
> Mac OS under Mac OS X.

Ja jeg har godt set det, men ellers tak for hjælpen.

Uden at jeg er helt sikker syntes jeg det er værst når jeg kører
programmer under classic.

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Louis