Eyrosport part 2.
Fra : mobworld

Dato : 24-10-01 15:25

Efter at chokket havde lagt sig igår, henvendte jeg mig til TDC
kabeltv for at beklage deres beslutning. Nedenstående er deres svar:

/morten

Tak for din henvendelse til TDC Kabel TV.

Eurosport har forlangt en pris, som vi ikke synes var fair overfor
vores kunder og vi måtte derfor beslutte at kanalen ikke kunne komme
med i det nye udbud.

Nu er Eurosport midlertidigt kommet med indrømmelser, så der er basis
for at genoptage forhandlingerne. Inden månedens udgang ved vi om
Eurosport er med i det nye udbud eller ej.

Hvis en aftale med Europort falder på plads, har vi på nuværende
tidspunkt ikke taget stilling hvilken kanal, Eurosport så erstatter.

Lykkes det derimod ikke at få forhandlet en aftale på plads, vil
Eurosport forsvinde fra kabelnettet.

Viasat Sport er en ny og meget alsidig sportskanal, der sender sport
som især interesserer danskerne. Der sendes Dansk Superliga- og 1.
divisions fodbold (SAS ligaen), International fodbold såsom Champions
League fodbold og spansk fodbold. Yderligere sender De også trav,
motorsport, international boksning, sejlsport, tennis og meget andet.

Der tale om en helt ny sportskanal, som ikke har noget at gøre med den
svenske satellitversion - man kender fra parabolmarkedet.

Gennem Gallup har vi fået undersøgt hvilke kanaler TDC Kabel Tv's
kunder foretrækker og hvor meget der reelt bliver set på de enkelte
kanaler.

Endvidere har ACNIelsen AIM gennemført en undersøgelse blandt mere end
4.000 kabel-tv husstande, der er blevet bedt om at vurdere hvor
tilfredse de med de enkelte kanaler samt hvor vigtigt det er, at de
enkelte kanaler er med i udbudet.

Yderligere har vi fortaget en række dybtgående Fokusgruppeinterview
med grupper af kunder, for at belyse særlige forhold.

Det er på det grundlag vi har forhandlet med de relevante
programudbydere og forsøgt at sammensætte en bedre pakke, med mere
alsidighed og større kvalitet inden for kanalerne.

Fra : Richard Pade

Dato : 24-10-01 16:09

Tag den tyske Eurosport i stedet - den sendes ukodet på Astra, digitalt.
Der og/eller på Hot Bird ligger også kanalerne DSF, Motor, Moteurs og
Nuvolari, der alle sender mc-test mv ind i mellem.
Richard

Fra : Bente Mouritzen

Dato : 25-10-01 08:02

Richard Pade" <richard.pade@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Der og/eller på Hot Bird ligger også kanalerne DSF, Motor, Moteurs og
> Nuvolari, der alle sender mc-test mv ind i mellem.

Jeg har hele sæsonen fulgt GP på British Eurosport på Astra, 19 gr. øst,
analogt. Og nydt kommentatorerne Toby Moody, Randy Mamola m.fl. Der er
enthusiasme og indsigt for alle pengene (!)
Bente

Fra : Richard Pade

Dato : 25-10-01 20:13

Bente Mouritzen wrote:

> [...]
> analogt. Og nydt kommentatorerne Toby Moody, Randy Mamola m.fl. Der er
> enthusiasme og indsigt for alle pengene (!)

Ja, det er som at høre historien tale, ikke. Uheldigvis er den kanal
ikke
fri i digitalt format, men så har vi jo de franske og italienske i
stedet :)
Richard