Israel
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 24-10-01 10:02

Sæt kryds i din kalender
ud for søndag den 2. december kl. 16.30, hvor vi på
Israels Plads i København vil samles til for Israel, det er nødvendig at
vise at Danskerne og de kristne er for Israel.
Gud velsigne Israel.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der er fra Viborg
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Erik

Dato : 24-10-01 15:17

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> Sæt kryds i din kalender
> ud for søndag den 2. december kl. 16.30, hvor vi på
> Israels Plads i København vil samles til for Israel, det er nødvendig at
> vise at Danskerne og de kristne er for Israel.

Israel er Guds menighed og ikke et land midt i langbortistan.

> Gud velsigne Israel.

Mange tak,

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 24-10-01 21:47

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
Landet Israel ikke er gyldige mere

Fra : Erik

Dato : 24-10-01 22:33

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Landet Israel ikke er gyldige mere

Det er da let, Kristendommen eksistere.

Erik

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 24-10-01 22:34

> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message

> message
>
> Det er da let, Kristendommen eksistere.
>
> Erik
Beviser det at Guds ord om Landet Israel er sat ud af fungtion. Har Gud
fortrudt i ord.

Fra : Erik

Dato : 24-10-01 22:43

> Beviser det at Guds ord om Landet Israel er sat ud af fungtion. Har Gud
> fortrudt i ord.

JA, ikke fortrudt, men holdt sit Ord.

Erik

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 24-10-01 23:09

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd728b4$0$25412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Landet Israel ikke er gyldige mere

Tak og lov er vi en del af det åndelige Israel. Jeg tror nu ikke Erik mener
Gud har forkastet sit folk, men det må han selv svare på.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 25-10-01 07:07

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gud har forkastet sit folk, men det må han selv svare på.
>
> Ja det er vi ved Guds nåde , så vi skal passe på vi ikke bliver hovmodige,
Jeg ved ikke hvad Erik mener, men når det tales om at stå sammen med Landet
Israel og Guds løfter til Israel er der nogle der bliver meget sure og
næsten råber at menigheden har helt overtaget pladsen , løfterne også
videre, godt nok er vi det åndelige Israel , men Guds løfter til Landet
Israel er stadigvæk gyldige, Og Gud vil stå ved dem.
Gud velsigne Landet Israel.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 25-10-01 09:07

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd7ac10$0$25390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
Landet
> Israel er stadigvæk gyldige, Og Gud vil stå ved dem.

Helt enig )

Men der er faktisk rigtig mange der bruger Paulus ord til bl.a.
Hebræerne som grund for at Gud har overdraget alt hvad Han lovede Israel
til os,

Jeg har ikke fundet belæg for dette i skriften, men nogen har altså..

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Erik

Dato : 25-10-01 13:42

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til os,
>
> Jeg har ikke fundet belæg for dette i skriften, men nogen har altså..

Så langt jeg husker tilbage havde vi en diskussion om et nyt tempel i
Jerusalem, hvor jeg dengang påpegede at GT Jøder ikke har nogen ret til Gud
udover frelsen gennem Jesus, som alle andre. Gal 3,26-28
Og der er BELÆG for det i GT (f. eks) Jer 31 V 29- 34, Et 36 også hele
Hoseas´bog mest kap 1 & 2, Men hele bogen igennem skelnes der imellem det
fysiske Israel som forgik 2000 år siden og det Israel som Jesus henviser til
i Joh 18 v 36 " Mit rige er ikke af denne verden"

For mig fortæller det at Guds rige er I Jesus og det Israel der skal komme,
kommer med Jesus og er ikke menneske skabt. Jesus siger også at vi ikke er
af denne verden Joh 15 v 18-27

I Romerbrevet 2 v 28-29 påpeger Paulus at de på tissemanden omskårende Jøder
IKKE er Jøder, men kun de der er omskåret der er omskårende på hjertet,
Helligåndens omskærelse Kolo 2 v 9-15, hvor der umodsigeligt foregår en
Kristi-omskærelse på det indre menneske den dag de lader sig døbe.

Erik